חדשות קולנוע וסרטים

השף רמזי מכה שנית - ביקורת טלויזיה

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
גורדון רמזי, השף הבריטי המפורסם, מכה שנית. למה שנית אתם בטח שואלים? כי מדובר בתכנית השניה בכיכובו, שעולה בשידורי הלווין ובנוסף, מדובר בעונתה השניה. גם המילה "מכה" מתאימה לרמזי מאוד, שחרצובות לשונו, ש"מכות" במשתתפים בתוכניותיו, הן הסיבה העיקרית לבחירתו לככב בהן , מעבר כמובן לכשרון הבישול שלו. על התכנית הראשונה בכיכובו של ראמזי, "מטבחי הגיהינום" כבר כתבתי פה בעבר והזהרתי אתכם נחרצות ממנה.בתכנית ההיא, ראמזי השתמש בפיו חסר המעצורים על מנת להתעלל במתמודדים בתכנית הריאליטי, בה האחרון ששורד זוכה במסעדה.

התכנית השניה, עליה אספר הפעם, נקראת "בעזרת השף". גם תכנית זו היא תכנית ריאליטי, אבל היא שונה לגמרי מהתכנית "מטבחי הגיהינום" בעיקר בגלל שהיא שייכת לתת ז'אנר שונה (תאמינו או לא, אפילו בתוך ז'אנר הריאליטי יש תתי ז'אנר), שאני נוהג לכנות "המקצועי" בו ניתן למצוא בין השאר, תכניות כמו "פיצוץ של שיפוץ", "סופר נני" ו"שינויים בהרגלי הזלילה" . בתת הז'אנר ה"מקצועי" של הריאליטי, אנו רואים כיצד המשתתפים עוברים מהפך, בעזרת בעל המקצוע שמגיש את התכנית, אם מדובר בשיפוץ בית, אם מדובר בללמוד כיצד לחנך את הילדים, אם מדובר בהרזיה ואם מדובר, כמו בתכנית שלנו, בניהול מסעדה ובעיקר בהכנת האוכל. בתת הז'אנר הזה, לא מדובר בתחרות בין קבוצה של אנשים, אלא במשתתף אחר בכל פרק, שאת חייו באים בעלי המקצוע לשפר.

המבנה של התכנית "בעזרת השף" הוא פשוט מאוד: בכל פרק נוסע השף גורדון ראמזי, לעיר בריטית אחרת, בה ישנה מסעדה, אשר נמצאת בצרות. הוא מייעץ לבעלים כיצד להפוך אותה לעסק מצליח, שמגיש אוכל משובח ומושך לקוחות, עוזר להם לבנות תפריט, לשפר את מיומנויות הצוות ולהעמיד את המסעדה על רגליה. ראמזי מקדיש לכך כשבוע ובסופו של הפרק רואים אותו מגיע לביקור, כמה חודשים לאחר מכן, על מנת לראות האם מאמציו נשאו פירות לטווח רחוק.

בפרק הראשון של העונה השניה למשל, הגיע ראמזי למסעדה איטלקית עם תפריט מיושן וחובות כספיים גדולים. הוא גילה שבעל המקום, שמשמש גם כשף המסעדה, מזניח את המקום ונותן לו להתדרדר לתהום מתוך עצלות, למרות שכמעט כל כספו מושקע במקום. אנו רואים כיצד היד הקשה והפה המשוחרר של ראמזי, מצליחים לעורר את בעל המסעדה מהתרדמה, לקחת את עצמו בידיים ולשנות את המסעדה מקצה לקצה, בתקווה שזה יביא להצלחתה. אין ספק שראמזי פשוט תפור על התכנית הזו, בעיקר לאור יכולתו להגיד בצורה בוטה גם את הדברים שלא רוצים לשמוע. מסעדות שהתדרדרו כך לתחתית, צריכות זעזוע בשביל לצאת מזה ובדיוק לשם כך לקחו את ראמזי, שלא חוסך את ביקורתו מכל מי שעובד במסעדה, שפים, מנהלי משמרת, מלצרים ואף מבעלי המסעדה.

תת הז'אנר המקצועי בכלליות, פונה לאנשים שמתעניינים בתחום. התכניות עצמן אינן מושכות קהל ע"י השפעה רגשית או על ידי תחרות עמוסת יצרים, כמו תכניות הריאליטי הפופולריות כדוגמת "הישרדות" ו"המרוץ למיליון", אלא פונות לקהל שמתעניין באותו תחום מקצועי, שעומד במרכזן. התכנית הזו מתאימה אם כן, בעיקר למי שמתעניין בניהול מסעדה (וכוונתי היא למתעניין או מסתקרן, לאו דווקא לרצון לעסוק בכך בפועל). לדעתי, זוהי גם הבעיה של התכנית "בעזרת השף", שהיא לא פונה לקהל הרחב. כמה מאתנו ימצאו עניין בצפייה בטיפים לניהול מסעדה ומטבח? לתכניות אחרות השייכות לתת הז'אנר הזה, כמו "סופר נני" או "שינויים בהרגלי הזלילה", יש הרבה יותר קהל, משום שאפשר ללמוד מהן דברים שמעניינים רבים מאיתנו בנושאי חינוך הילדים והרזיה.

לסיכום, מדובר בתכנית לא מזיקה אבל גם לא מאוד מושכת קהל, שמתאימה בעיקר למי שמתעניין לראות את מאחורי הקלעים של ניהול מסעדה ולחזות במהפך המקצועי, אותו היא עוברת, בעזרתו של השף הבריטי גורדון ראמזי. התכנית אינה גרועה ויכולה לעזור להעביר את זמנכם בקלילות בלתי מחייבת, אבל אני לא יכול שלא להמליץ לכם, שאם אתם מתעניינים בנעשה מאחורי הקלעים בניהול מסעדה, עדיף לכם לצפות בתכנית "המתכון להצלחה", שמשודרת באותו ערוץ ובאותו יום, שם יש מימד נוסף של עניין, בגלל שמדובר במספר זוגות שמתחרים ביניהם ומוסיפים המון יצרים ואקשן.

העונה השניה של התכנית "בעזרת השף" (Ramsay's Kitchen Nightmares) , החלה בשבוע שעבר ומשודרת בערוץ Yes Weekend כל שבת ב10:25. שידורים חוזרים בימי רביעי בשעה 20.05 ובשעה 23.50.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט