חדשות קולנוע וסרטים

"שקרים באפילה" - חדש בקולנוע

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מחר, חמישי, יעלה ברחבי הארץ סרט המתח "שקרים באפילה" בכיכובם של ג'וליאן מור וסמואל ל. ג'קסון. את הסרט ביים ג'ו רות' שביים את "אמריקה מאוהבת. "שקרים באפלה" מבוסס על ספרו של ריצ'ארד פרייס שכתב את התסריטים ל"כופר" עם מל גיבסון ו"שאפט" בכיכובו של סמואל ל. ג'קסון.

שעת לילה מאוחרת בפרבר של עיר הפועלים דמפסי שבניו ג'רזי. אישה מדממת ונתונה בהלם נכנסת לחדר המיון. אחרי שהיא מקבלת טיפול נגד שוק והיסטריה, וכפות ידיה הפצועות נחבשות, ברנדה מרטין (ג'וליאן מור), משחזרת בפני הבלש לורנזו קאונסל (סמואל ל. ג'קסון) כיצד נפצעה.

[*]

היא מספרת שמכוניתה נחטפה באזור לא מיושב שמפריד בין שכונת השחורים של דמפסי לבין העיירה הסמוכה, גאנון, שמיושבת על ידי לבנים, העיירה בה ברנדה גרה. היא מספרת שגבר שחור עצר את המכונית, זרק אותה מהרכב אל הכביש (כך היא נפצעה) ונסע משם. במהלך החקירה הבלש לורנזו מרגיש שברנדה מסתירה ממנו משהו, ורק אחרי שעות של לחץ האישה נשברת מגלה לו שבנה קודי בן הארבע ישן במושב האחורי של המכונית בזמן שנחטפה. הבלש מזעיק את כל כוחות המשטרה שבאזור כדי לנסות ולאתר את הילד, ואלה מקיפים את שכונת העוני בדמפסי, ומטילים עליה עוצר עד שהילד החטוף יוחזר.

בהנהגתה של קארן קולוצי (אדי פאלקו), מתנדבת שמתמחה באיתור ילדים נעדרים, תושבים מגאנון ודמפסי מתאחדים כדי לחפש את קודי. אבל החקירה הפלילית שמחפשת אחר החוטף, שלטענת האם הגיע משכונת השחורים מציתה במהרה את המתחים הבין גזעיים שזורמים מתחת לפני השטח של שתי הערים.

[*]

"יצרתי את שתי הערים האלה עם סוגים מאוד שונים של אנשים", אומר פרייס. "הסיוט הגדול של אנשי גאנון מתגשם – השחורים מדמפסי חטפו אחד משלהם".

אחיה של ברנדה ודודו של קודי (רון אלדרד), הוא בלש במשטרת גאנון. כשהוא מגלה שהאחיין שלו נחטף על ידי אחד מאנשי דמפסי, הוא רותח מזעם, וכתוצאה מכך כוחות חמושים של משטרת גאנון הלבנה נכנסים לטרטוריה של הבלש לורנזו, ומכניסים את השכונה למצור – אין יוצא ואין בא עד שהילד יוחזר.

העוצר הופך במהרה לקרקס תקשורתי, והאלימות המילולית והפיסית בין השוטרים לתושבי השכונה השחורים הולכת ונעשית קשה יותר ויותר. הסיבה העיקרית לזעם של התושבים השחורים הוא התגובה הקיצונית של המשטרה, שלעולם לא מוזעקת במספרים כאלה גדולים, כשילד שחור נעלם. לורנזו מבין שאם הילד לא יימצא במהרה, והשוטרים לא יסירו את העוצר, אף אחד לא יוכל לעצור את גל האלימות שיפרוץ לבטח.

[*]

בתחקיר שערך ריצ'ראד פרייס לספרו, בנוגע לחקירות משטרה של חטיפות ילדים הוא הגיע לדונה קיוטגנו, המייסדת של "ידידי ג'ניפר לילדים נעדרים", קבוצה אשר מחפשת בהתנדבות אנשים נעדרים. ב-1987 כאשר ג'ניפר הקטנה מסטייטן איילנד נחטפה, דונה קיוטגנו ארגנה שכנים שיעזרו למשטרה בחיפוש אחרי הילדה. קבוצת המחפשים של קיוטגנו היא זו שבסופו של דבר מצאה את גופתה של ג'ניפר.


"כשמצאנו אותה גילינו שמאוד עזרנו להורים, שהיו צריכים לדעת מה עלה בגורלה של בתם", אומרת קיוטוגנו. "אז החלטנו להישאר יחד, ולעזור למשפחות אחרות, ואנחנו עושים זאת מאז ועד היום". קיוטגנו הביאה את פרייס למקום בו ג'ניפר נמצאה, מבנה נטוש שהיה בעבר מוסד ידוע לשמצה לילדים מוגבלים, שנסגר לאחר שהעיתונאי הראלדו ריברה חשף את התנאים המחרידים בהם הוחזקו הילדים ואת ההתעללויות שעברו שם. בהשראת קיוטגנו פרייס יצר את דמותה של קארן קולוצי (אדי פאלקו, "הסופרנוס"), שהקבוצה שלה, "ידידי קנט" מתגייסת לעזור ללורנזו ולברנדה למצוא את קודי.

[*]

הספר "שקרים באפלה" התפרסם ב-1998 והפך לרב מכר. את השנתיים שאחרי ההוצאה לאור בילה פרייס בעיבוד הרומן בן ה-550 עמודים לתסריט בן 300 עמודים – אורך כפול מאורכו של תסריט ממוצע. לאחר שנה נוספת של קיצוצים, והוצאה של דמויות שלא היו חיוניות לסיפור, פרייס הגיש את התסריט הסופי של "שקרים באפלה".
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט