חדשות קולנוע וסרטים

אז מה עושים עם הילדים בפורים? הולכים לקולנוע

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
שלושה סרטים המיועדים לילדים בגילאים שונים יצאו לכבוד חג הפורים אל בתי הקולנוע. באופן מפתיע לחלוטין שלושתם ראויים לצפייה. הם אפילו עלולים לספק את ההורים שנאלצים ללוות את הזאטוטים ולענות על שאלות מטרידות כמו: "אמא, למה לבמבי אין אמא?".

נתחיל עם קומדיית הכשפים הבריטית, "נני מקפי – קסם של אומנת". סרט זה יציג בארץ בדיבוב אבל לשמחתי יהיו גם העתקים דוברי אנגלית. את הסרט ביים קירק ג'ונס המוכר לחובבי הקומדיות הבריטיות כאיש שעמד מאחורי, "להעיר את נד". בסרט מככבת אמה תומפסון ("על תבונה ורגישות") שגם כתבה את התסריט המקסים ולצידה אפשר למצוא את קולין פירת' ("יומנה של ברידגי'ט ג'ונס") את השחקנית הוותיקה אנג'לה לנדסברי ("רצח במשיכת קולמוס", "רצח על הנילוס" וקולה של גברת פוטס ב-"יפה והחיה"). ושחקנים בריטיים איכותיים כמו קלי מק'דונלד ("גוספורד פארק"), דרק ג'אקובי ("אני קלאודיוס"), ואימלדה סטאנטון ("וירה דרייק").

[*]

כפי שאפשר לנחש מרשימת הקרדיטים הסרט הזה מריח קלאסה. ואכן "נני מקפי" הוא סרט הילדים הטוב ביותר מבין השלושה.

מר בראון הוא קברן שאשתו נפטרה והשאירה אותו לטפל בשבעה ילדים שובבים שעסוקים בעיקר בהברחת האומנות שהוא שוכר כדי שישגיחו עליהם. הם גם לא מתלהבים מהרעיון שאביהם יתחתן בשנית וזאת למרות שדודתם אדלייד, מאיימת לנשל את אביהם מקצבתו החודשית אם לא ישוב ויינשא בתוך חודש ימים.

[*]

מיואש לחלוטין מר בראון מנסה למצוא אומנת שתעזור לו להציל את המצב, אבל אף אחת לא מוכנה להשגיח על הילדים השובבים שלו. לילה אחד נשמעות דפיקות בדלת, אומנת מסתורית ומכוערת במיוחד עומדת בצד השני של הדלת, "נני מקפי". שתי שומות ענקיות מכסות את פניה, אף מנופח שן בולטת במיוחד ומקל קסמים אחד שישנה את חייהם של שבעת הילדים ומר בראון. נכון שהיא לא פוצחת בשירה כמו מרי פופינס אבל היא יכולה לעשות כמה וכמה דברים שמרי פופינס לעולם לא תעשה.

[*]

בסרט, "נני מקפי – קסם של אומנות", יש קסם אמיתי. שילוב מבריק של תסריט מדויק, צוות שחקנים איכותי ובימוי קליל. הוא יגע ללבם של הילדים, אבל ההורים הם המנצחים האמיתיים. כי מאחורי הסרט הזה ישנה תמימות קסומה כמו של פעם שתעלה לכם זיכרונות מהימים שהייתם הולכים לקולנוע מלווים בהורים שלכם. אחרי הצפייה ב"נני מקפי" עולה התחושה שאנשים מאחורי הסרט הזה לא יצאו מנקודת הנחה שהם מייצרים מוצר צריכה כדי להכניס לאולפנים עוד קצת כסף לדיסני או סוני. הם רצו לעשות את הסרט הזה כי הם עדיין מאמינים שלילדים שלהם מגיע לראות קולנוע טוב ואיכותי.

סרט האנימציה של פורים הוא "במבי 2" שמיועד לילדים בגילאי 4-10. למרות שהיה חשש כי המוצר הזה יסתכם כעוד מוצר הוליוודי שרוצה להוציא כמה מעות מכיסי ההורים, באופן מפתיע הסרט מתגלה כהפתעה חיובית.

[*]

האנימציה הקלאסית באמת יפה, הדיבוב נעים ובלתי מורגש, והסרט מצליח להתמודד עם נושא השכול ומציג את המשבר שעובר על האלמן ובנו הצעיר שהתייתם מאם בצורה רצינית ובסופו של דבר אופטימית. יש ביצירה הזו תחושה של סרט מפעם. לא עוד ההומור הוולגרי והתסריט הרופף של "צ'יקן ליטל" וחבריהם, מדובר בסרט שהוא מתוק באמת ובתמים.

מידת ההשפעה של סרט ההמשך על דור העתיד תהיה מועטה. הילדים של היום הרבה פחות רגישים ורגילים לשלל גירויים מעשרות סדרות טלוויזיה מצוירות. כמו כן "במבי 2" יוצא בארה"ב ובמרבית ארצות העולם ישירות ל dvd . רק בישראל ובמספר ארצות בודדות יזכו לראות אותו על מסך הקולנוע.

[*]

האם שווה לקחת את הילדים שלכם לסרט הזה? אפשרי לחלוטין. אל הסרט התלוו אלי בת דודתי ובתה בת ה-4. זו היתה הפעם הראשונה שהיא ראתה סרט בקולנוע. בסוף הסרט שאלתי אותה, את רוצה ללכת לעוד סרט? והיא ענתה "רק לבמבי".

ונסיים עם עוד מוצר הוליוודי מוצלח, "זאתורה". מדובר בסרט המשך ללהיט "ג'ומאנגי", אבל לא בדיוק המשך ישיר. הדמויות מהסרט הקודם לא לוקחות חלק בעלילה החדשה. הגיבורים הפעם הם צמד אחים שלא סובלים אחד את השני ומתמודדים עם הגירושין של הוריהם. האח הקטן מוצא משחק מונופול בשם "זאתורה" המתרחש בחלל ועוד לפני שהספקתם להגיד "המן הרשע" הגיבורים הצעירים שלא מסתדרים אחד עם השני. מוצאים את עצמם מעופפים בחלל, נלחמים ברובוט, חייזרים, מתיידדים עם האסטרונאוט ועוד שלל הרפתקאות שיהיו חביבות על ילדים בני עשר ומעלה. הסרט מכיל מספר רגעים לא נעימים, ביניהם העובדה שהחייזרים אוהבים לאכול בשר אדם.


[*]

על אף שהדיבוב לא בדיוק מצליח להתאים את עצמו לשפתיים של השחקנים והשפה בוטה ומכילה ניבולי פה רכים וילדותיים, הסרט עצמו מלווה במסר חינוכי דידקטי שאחים צריכים ללמוד להסתדר אחד עם השני. לפי דעתי, "זאתורה" לא היה זקוק לדיבוב עברי. הסרט מתאים לילדים בני שמונה ומעלה שכבר מסוגלים לקרוא כתוביות. יש לו גם קהל פוטנציאלי של בני נוער ומבוגרים צעירים ברוחם שאוהבים סרטי הרפתקאות. בסרט יש מספר רגעים מפחידים. הסצנה שהילד נענש ועף דרך חור התקרה אל תוך החלל גרמה לילדים קטנים לפצוח בבכי והוריהם נאלצו להוציא אותם מהאולם.

אז למה כן לראות את "זאתורה"? נכון,מדובר במוצר צריכה אבל הוא מוצר מוצלח שמספק את הסחורה. הוא מצליח להחזיק את הקהל במתח, להצחיק אותו כשצריך, להפחיד, והאקשן בו הוא תמידי. אירוע רודף אירוע, ולמרות שהילדים הם די נודניקים הם לא מצליחים להרוס את הסרט שמבוסס על תסריט קולח ושפע פעלולים מרהיבים. כול ילד חולם לטוס לחלל ולעבור שם הרפתקאות, והסרט הזה מספק לו את הסחורה, בדרך ראויה ובלתי מזיקה.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט