חדשות קולנוע וסרטים

סיפורים קצרים על אהבה – ביקורת DVD

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
ב 1998 יצא לבתי הקולנוע בארה"ב סרטו הראשון של הבמאי והתסריטאי דון רוס. קראו לו באנגלית תקינה "The Opposite of Sex". הדור הצעיר והחרמן שגדל על מחלפותיה השחורות של וונסדי אדמס, הלוא היא כריסטינה ריצ'י, רק חיכה שאיזושהי חברת הפצה תפיץ את הסרט עטור השבחים בבתי הקולנוע.

כמו במרבית המקרים שבו מעורבים מפיצים של שוברי קופות, סרט האינדי האמריקאי התגלגל ישירות אל ספריות הוידאו. אלפי צעירים בשנות העשרים המוקדמות לחייהם נהרו לספריות כדי לגלות שהנערה הגותית הפכה לפאם פאטאל מטורללת למדי. "ההפך ממין" הפך במהירות לסרט פולחן לכל צעיר שחשב שהוא מדליק.

[*]

ואז הוא קלקל את הכול ב"סוד של אהבה", סרטו השני באורך מלא. במקום להפתיע עם עוד קומדיה מוזרה וחריגה הוא ביים דרמה רומנטית דביקה ומחרידה למדי בכיכובם של בן אפלק וגווינת' פלטרו.

הסרט נקטל קשות ונשכח במהירות שיא. לקח לו קצת זמן להתאושש, חמש שנים בערך, והקיץ יצא בבתי הקולנוע בארה"ב, "Happy Endings". עוד קומדיה מוזרה ושרוטה שזכתה לשם עברי מחריד בערך כמו סרטו השני, "סיפורים קצרים על אהבה". גם הסרט הזה לא זכה להפצה מסחרית בארץ למרות שמשחקים בו שחקנים כמו ליסה קודרו (שכנראה תמיד תישאר פיבי מהסדרה 'חברים', ג'סי בראפורד, טום ארנולד, מגי ג'ילנהול ועוד). בימים אלו יצא הסרט ב- DVD כולל תרגום לעברית ורצוי לשים לב ליוצר העצמאי והמעניין הזה. וגם הסרט חביב ביותר.

[*]

סיפורים שונים על הורות, תשוקה להורות ומערכות יחסים בין בני משפחה שונים. סיפורים שונים ומשונים המצטלבים בנקודות שונות ולמרות שלא מדובר בסיפורים קלילים ונעימים הטון שלהם הוא קומי וכפי שמבטיח היוצר כבר בסצנה הראשונה של הסרט על רקע תאונת דרכים מחרידה, סוף הסרט הוא סוף טוב ואף אחד לא מת, כי זו קומדיה (בערך).

כמובן הכול מתחיל בגלל סקס. לפני שנים רבות, בגיל ההתבגרות כשההורמונים של מרים וצ'רלי התחילו להשתולל, הם מצאו את עצמם מקיימים יחסי מין. הצרה היא שמדובר באחים חורגים וכאשר מרים נכנסה להריון העסק הסתבך. עכשיו הם כמעט ולא מדברים אחד עם השני. מרים עובדת בקליניקה להפלות, גרושה מבעל שהיה מהמר כפייתי ומנהלת רומן עם מכסיקני סקסי שעובד במכון בריאות מהסוג הכשר. צ'רלי לעומתה חי כבר חמש שנים עם גיל, בן זוגו הארכיטקט. הוא גם מנהל את המסעדה של הוריו שמתו בתאונת דרכים.

[*]

לצ'רלי יש אובססיה לילדם של זוג לסביות, שהן גם חברותיו הטובות ביותר. הוא בטוח שהילד נוצר מתרומת זרע של גיל. הוא גם מפלרטט עם אוטיס, מתופף צעיר של להקת רוק שמנחה ערבי קריורי אצלו במסעדה. אוטיס עצמו נהנה לצפות בקלטת וידאו שבו הוא וצ'רלי תעדו את עצמם מנקים את המסעדה, תעוד שצולם במצלמת הביטחון של המסעדה. יום אחד חודרת לחייו של אוטיס זמרת מוכשרת בשם ג'וד. לבחורה החומרנית אין איפה לישון אז היא משכנעת את אוטיס לשכב איתה. כאשר היא פוגשת את פרנק, אביו האלמן של אוטיס היא מחליטה לעבור מהבן אל האב העשיר שלא יודע שבנו הומו.

[*]

שורה של שחקני קולנוע וטלוויזיה איכותיים לוקחים חלק בפרויקט הקולנועי העצמאי המשעשע הזה: לורה דרן ("לב פראי"), ליסה קודרו (פיבי ב"חברים"), מגי גילנהול ("המזכירה", "חיוך של מונה ליזה"), ג'סי ברדפורד ("גבהים"), סטיב קוגן ("אנשי המסיבות", "קפה וסיגריות"), בובי קנוולה ("אנשי התחנה", "הנרקוד"), ג'ייסון ריטר בנו של הקומיקאי ג'ון ריטר (שלושה בדירה אחת) שמת באופן פתאומי בספטמבר 2003. ג'ייסון מוכר לצופי הטלוויזיה כקווין ג'ירארדי, אחיה הנכה של ג'ואן מהסדרה "ג'ואן מארקדיה".

עוד שחקנים בסרט, טום ארנולד ("שקרים אמיתיים"), שרה קלארק (נינה מאיירס ב"24"), ומהנפטלין הוצא פיטר הורטון (גארי שפרד ב"שלושים ומשהו"). כולם מבצעים את תפקידם על הצד הטוב ביותר.

[*]

דון רוס עצמו מביים את התסריט שהוא כתב בקלילות נעימה ו 128 הדקות של הסרט חולפות במהירות יחסית בלי לחדש הרבה ועם זאת עדיין ליצר בידור מסוג אחר שעדיף על כול קומדיה קונבנציונאלית הוליוודית.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט