חדשות קולנוע וסרטים

הוליווד מאוהבת בשלשות

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אי אפשר להאשים את תופעת הנמכת הציפיות הנפוצה ולעיתים הסלידה המכלילה, שהפכה להיות אקט טבעי ונורמלי בקרב מרבית שוחרי הפרקים הראשונים (:AKA מתעבי ההמשכונים). כמות הכוויות שקיבלנו מסרטי ההמשך במהלך השנים היא עצומה ורק צריך להזכיר דוגמאות ממש מהחודשים האחרונים, (אינסטינקט בסיסי 2, המסור 2) והכיוון די ברור, ולמען האמת גם די מוצדק.

הוליווד משקיעה לא מעט בטרילוגיות ונראה כי הקהל אוהב אותם (הן גם מתיישבות טוב על המדף במארז הדי וי די המפואר שהן מקבלות). אחרי טרילוגיית "שר הטבעות" וטרילוגיית "מלחמת הכוכבים" נראה כי הדבר הכי חם בהוליווד עכשיו הן ה...טרילוגיות ובעיקר החלק השלישי והחותם שלהם. משום מה, ישנה אווירה הרבה פחות אנטגוניסטית והרבה יותר פתוחה מצד הקהל הרחב דווקא לפרקים האחרונים, החותמים את הטרילוגיות האגדתיות. מעין אווירה שונה וחגיגית כזו, מין תחושת בטן כזו שמבטיחה לנו שהפעם לא נתאכזב, שהפעם יש בהחלט למה לצפות. יכול להיות שזו תוצאה ישירה של רוח השינוי הנושבת לאחרונה בשוק הנזיל של עיר הסרטים הגואשת, או פשוט סתם תקופה ברת חלוף. אך מה שניתן לומר ללא ספק, הוא שהתקוות הן גדולות מתמיד.

השנה נחתמות יחסית מספר רב של טרילוגיות מפורסמות. האיום הגדול החל היום, עם חתימת טרילוגיית הפעולה המפורסמת שהפכה לאחד מעמודי האיתן של החברה האמריקנית: "משימה בלתי אפשרית 3", או כפי שהחצ"נות אוהבת לכנותה (ואולי זה באמת גם נשמע יותר טוב): "MI:3", ששוחרר היום לאקרנים ברחבי ארצינו הקטנטונת. בין השאר, מצפים לנו בעתיד הקרוב מאוד סגירת שתי טרילוגיות מדע בדיוני מצליחות במיוחד: "אקס מן 3", ו – "ספיידרמן 3" (שייצא אומנם רק בשנה הבאה אבל מעורר עניין רב כבר בימים אלו). אני מפחד לומר טרילוגיות, כי שבירתן זה כבר לא עניין של מה בכך בהוליווד ההפכפכה ("מת לצעוק 4", החלק הרביעי בסדרת סרטי "שתיקת הכבשים" שייצא במהלך השנה, והתכנון העתידי המוזר "שליחות קטלנית 4").

[*]

החל בשלטי חוצות נוצצים וגרנדיוזים שכאלה וכלה בפירסומים מחזוריים בתחנות רדיו אימפריוניסטיות, כגון גלגל"צ וכו', אפשר לומר ש"משימה בלתי אפשרית 3" זכתה ליחצ"נות חריגה יחסית. זה זמן רב שלא היינו עדים לכיסוי שכזה, ואולי בצדק. "משימה בלתי אפשרית 3" היא אחד מהסרטים הבודדים המוצגים בבכורה עולמית. אפילו העלילה נשמרה בסוד כמוס מהמוני גרופים להוטים, מה שלא תמיד מניב פירות אכילים כל כך, אך אנו לא מכלילים, חס וחלילה.

אז את קו העלילה המרכזי אני מניח שכבר ניתן לשחרר בשלב זה. קרוז חוזר בתור המרגל האהוב, איתן האנט, שפרש ממשרתו בכדי לאמן יחידה חדשה של סוכנים, אך הוא מוצא את עצמו מתגלגל בחזרה לאקשן, בכדי להתעמת פנים מול פנים עם אוייבו הגדול ביותר עד כה – אוון דוידן (פיליפ סימור, זוכה פרס האוסקר על תפקידו ב"טרומן קפוטה"), ספק מידע ונשק בינלאומי, חסר מצפון או רחמים. התכנית: להציל את חברתו, 'וליה (מישל מונהאגן היפייפיה, אותה אולי זיהיתם לאחרונה ב"קיס קיס באנג באנג" החביב) מזרועותיו של הנבל המרושע, דוידן. האמצעים: חבריו הטובים לצוות, שכיבדו אותנו בנוכחותם גם בסרטים הקודמים. אקשן: יש והרבה.

[*]

סדרת "משימה בלתי אפשרית" כנראה מחליפה במאים כמו גרביים. בעוד את הפרק הראשון ביים בריאן דה פאלמה ("פני צלקת"), על הפרק השני ניצח ג'ון וו ("עימות חזיתי"), שלזכותו שמורות סצינות האקשן המרשימות בו. הפעם מביים את הסרט ג'יי. ג'יי. אברהמס, היוצר של סדרות הטלויזיה "אבודים" ו"זהות בדויה" – שזה כשלעצמו, כבר נשמע מבטיח.

חותם הטרילוגייה השני, הצפוי לצאת לאקרנינו בעוד שלושה שבועות, הוא הסיום לאחד מעיבודי הקומיקס הגדולים ביותר של השנים האחרונות "אקס מן 3" או כפי שהוא נקרא בשמו העברי 'אקס-מן המפלט האחרון'.

[*]

הסרט השלישי בעלילותיהם של המוטאנטים, מפגיש שוב את פרופסור אקסאווייר (פטריק סטיוארט) וולברין (יו ג'קמן), סופה (האלי בארי שהפעם גם תרחף באוויר ולא רק במטוסים), ג'ין גריי (פמקה ג'נסן) סייקלופ (ג'יימס מרסדן), רוג (אן פאקווין) ואייסמן (ג'ון אשמור) שיעמדו אל מול אויביהם, "אחוות המוטאנטים" המאמינה בהכחדת האנושות ובהחלפתה בשלב הבא של האבולוציה, המוטאנטים. בראש "אחוות המוטאנטים" עומד מגנטו (איאן מקלן) וסביבו פיירו (אהרון סטנפורד), מיסטיק (רבקה רומיין) וג'אגרנאוט (ויני ג'ונס) אחיו החורג של פרופסור אקסאוויר. לחבורת האקס-מן יצטרפו כמה מוטאנטים חדשים, האנק מקוי המכונה ביסט (קלסי גריימר) בעיקר בגלל פרוותו הכחולה ושיניו החדות, וורן וורטינגטון (בן פוסטר) שבגלל זוג הכנפיים הלבנות הגדולות שעל גבו זכה לכינוי אנג'ל.

[*]

ואילו חותם הטרילוגייה השלישי, הוא ההמשכון אולי המדובר ביותר בקרב אוהדי הקומיקסים אי פעם – "ספיידרמן 3" שייצא רק בקיץ 2007. הפעם, לצידם של טובי מגוואיר (פיטר פארקר/ספיידרמן) קירסטין דאנסט (מרי ג'יין) וג'יימס פרנקו (הארי אוסבורן) מצטרפים ברייס דאלאס האוורד ("הכפר", "מנדרליי") שתגלם את גוון סטייסי, חברת ילדות של פיטר פארקר. תומס היידן צ'רץ ("דרכים צדדיות") מגלם את פלינט מארקו, אדם לא ממש חכם שעשוי מחול וזוכה לכינוי "סאנדמן". אותו מרקו מסוגל לשנות את צורתו לכל דבר שיחפוץ. טופר גרייס ("שנות השבעים") יגלם את אדי ברוק, עוד חבר ילדות של פיטר פארקר עליו משתלט סימביוט שחור שהופך אותו לאחד האויבים המוכרים והאימתנים שיש לספיידרמן...ונום. עוד בסרט, מופיע ג'יימס קרומוול שמגלם את אביה של גוון סטייסי. את הסרט השלישי מביים סם ראימי, שביים את שני הסרטים הקודמים בסדרה.

ואם במקרה חשבתם שאלה ההמשכונים היחידים שתראו השנה, כדאי שתחשבו שוב, כי מתקפת ההמשכונים רק התחממה לה. "מהיר ועצבני 3", "שרק 3", "מסור 3", "ג'אקאסס 2", "הטינה 2", "גארפילד 2", "סנטה במשרה מלאה 3" והטרילוגייה העתידית "שודדי הקאריביים 2 – תיבה של איש מת", שייצא ביולי, מחכים פתח בסבלנות. כולם חותרים אל הפרק השלישי המיוחל (או הרביעי, או החמישי...).

מה שכן, נראה ש
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט