חדשות קולנוע וסרטים

"רק ידידים" - ביקורת DVD

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בימים אלו יצא לספריות הוידיאו הסרט "רק ידידים", הסרט לוקח את אותה סיטואציה ידועה, בה גבר ואישה נהיים ידידים, הוא רוצה קשר רציני יותר ואילו היא רוצה "להישאר ידידים". כמו ברוב הסיטואציות הללו, ברגע שהגבר חושף בפניה את רגשותיו, הידידות נהרסת. כיאה לקומדיה מטורפת, הסרט מקצין מאוד כל דבר ונושא הידידות בין גבר לאישה שעומד במרכזו, מוקצן גם הוא והופך לתיאוריה של ממש.

גיבור הסרט כריס בנדר (ריאן ריינולדס) הוא קורבן טראגי של "אזור הידידות", אותו איזור דימדומים שכל אחד ואחד מאיתנו מצא את עצמו בו, בשלב זה או אחר של החיים. במשך שנות לימודיו בתיכון בניו ג'רסי, כריס סבל מבעיית משקל חמורה והיה מושא הצחוק של שותפיו ללימודים. נקודת האור היחידה בחייו הייתה ג'יימי (איימי סמארט), שהייתה בחורה לוהטת ומקובלת. כריס וג'יימי היו בלתי ניתנים להפרדה וסוג של נשמות אחיות. בעוד ג'יימי ראתה בכריס ידיד נפש, הוא פיתח כלפיה רגשות אהבה. כאשר הוא התוודה בפניה לגבי רגשותיו, הוא זכה לנאום ה"רק ידידים", ליבו נשבר ומהבושה הוא עזב את ניו ג'רזי, ניתק כל קשר עם ג'יימי ונשבע להצליח בגדול.

[*]

עשר שנים חלפו ולכריס יש את כל מה שצריך בחיים: הוא הוריד במשקל ונהיה חתיך מבוקש, הוא עובד כמנהל מוסיקלי בלוס אנג'לס ומתחכך בסלבריטיס והכי חשוב, הוא מפוצץ בכסף. בגלל עברו והמקרה ה"טראגי" עם ג'יימי, כריס מתייחס לנשים בזלזול ומחליף אותן כמו גרביים. כאשר הוא נשלח להחתים זמרת מופרעת וסיוטית במיוחד בשם סמנתה ג'יימס (אנה פאריס), שבמקרה גם יצאה איתו בעבר, הם נקלעים לסופה בדרך לפריז ונאלצים לנחות בניו ג'רזי. יותר מעשר שנים לאחר שעזב, כריס נאלץ להתעמת שוב, עם עיר הולדתו, עם עברו ועם המפגש המחודש עם ג'יימי. כמובן שהנוכחות של הזמרת הפסיכוטית באיזור, רק מסבכת את הדברים.

גיבור הסרט, כריס בנדר, מתאר את הסיטואציה בצורה מצויינת: " איזור הידידות הוא כמו 'תיבת העונשין' של הדייטים, רק שאתה לעולם לא יכול לצאת ממנו. ברגע שבחורה מחליטה שאתה ידיד שלה, המשחק נגמר. אתה הופך להיות ישות לא סקסואלית בעיניה, כמו אח או כמו מנורה".

[*]

הקיצוניות בה הסרט בודק את הטענה הזו, היא שאחראית למירב הצחוקים בסרט. כדי לסבך את העניינים, כאשר גיבור הסרט נמצא בתוך אותו "איזור ידידות", הוא ילד שמן שכולם צוחקים עליו, ילד שברור שאותה בחורה מקובלת ויפהפיה איתו, בגלל שנוצרה ביניהם ידידות ואין שום סיכוי ליותר. אבל כאשר הוא חוזר ומנסה לבדוק אם הוא יוכל סוף סוף לצאת מאיזור הידידות, או אז הוא כבר גבר חתיך, חטוב ומצליח. מעבר לסגנונו המטורף, מצליח הסרט לעסוק בהרחבה, בשאלות הידידות והאהבה וכמובן שעולה בו גם השאלה המתבקשת, האם הכסף והמראה, הם שיוציאו את גיבור הסרט מאותו "איזור ידידות"? את כל התשובות תקבלו כמובן בסרט.

הסרט מזכיר מאוד בסגנונו חסר הגבולות, את הסרט הנפלא "משתגעים על מרי". גם בסרט הזה יש שני גברים אובססיביים לגבי אותה בחורה ומצד שני יש בו גם שתי בחורות שרוצות את אותו הגבר. גם הסרט הזה כמובן, מגיע למצבים הקיצוניים כל-כך, שמאפיינים סוג כזה של קומדיה.

[*]

האמת היא שהיו קטעים בסרט שהרגשתי כבר שהגזימו וחשבתי לעצמי שזה כבר דבילי מדי, אבל מצד שני מהצחוקים המתגלגלים שלי ושל רוב הצופים אי אפשר פשוט להתעלם. אני חושב שמדובר בסרט כל כך טפשי, כל כך קיצוני וכל כך מצחיק שהוא לא יכול שלא להצליח ויש לו אפילו את הפוטנציאל להפוך לקאלט !

אם כבר הזכרתי את הבחורה השניה, אני חייב להדגיש, שאמנם במרכז הסרט עומדים ה"ידידים", כריס וג'יימי, אבל את ההצגה גונבת ללא כל ספק האישה השניה, הזמרת המטורפת וחסרת הכשרון, סמנתה ג'יימס, שהיא סוג של בריטני ספירס בקריז בלתי פוסק.

[*]

את דמותה של סמנתה, מגלמת אנה פאריס, שהתפרסמה בעיקר בתפקידה הראשי כסינדי קמפבל, בכל סדרת סרטי "מת לצעוק" (הסרט הרביעי בסדרה מוקרן בימים אלו ברחבי הארץ). גם ריאן ריינולדס שהתחיל את דרכו בקומדיות כמו "יחצן המסיבות" ושיחק בשנה שעברה ב"בלייד - טריניטי", מוכיח יכולת קומית טובה והקטעים בתחילת הסרט, בהם הוא עדיין שמן, פשוט קורעים מצחוק ועוזרים לפתיחה המוחצת של הסרט. תסריט שנון, קאסט מוצלח ופוטנציאל קומי, דורשים גם במאי מיומן. במאי הסרט רוג'ר קאמבל שהוכיח כבר את יכולתו בסרטו מ-2002, "הכי מתוק שיש", קומדיה פרועה ומשובחת בכיכובן של קמרון דיאז, כריסטינה אפלגייט וסלמה בלייר (גם הוא סרט מומלץ בחום למי שטרם ראה), עושה גם בסרט זה עבודה טובה ומצליח לשמור על העוקץ הקומי, כמעט לכל אורכו של הסרט.

לסיכום, מדובר בקומדיה מהסוג הפרוע והמאוד מאוד טיפשי, שמצליחה לעשות את העבודה בצורה נפלאה. התסריט לוקח נושא מוכר ומעניין ובעל פוטנציאל קומי ויוצר מערבולת יחסים בין שני גברים ושתי נשים. אלמנט המשקל העודף של הגיבור מספק לסיפור ערך קומי נוסף.

[*]

מי יודע, אולי ריאן ריינולדס חשב, שאם הוא יצטלם כשמן, יזרקו לו איזה אוסקר לארון. אבל כמו שאמרתי, מעל לכל, מדובר בהופעה קורעת, מצחיקה, מדהימה, נפלאה, משובחת, כובשת (ועוד אי אילו מילות תואר) של אנה פאריס, שמוכיחה פה שהיא פשוט מלכה ונכנסת לרשימת השחקניות האהובות עלי.

בקיצור, מי שאוהב קומדיות מהסוג הפרוע והמטופש והומור קיצוני ודבילי כזה, שירוץ לראות את הסרט, אני בטוח שלא תצטערו.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט