חדשות קולנוע וסרטים

אהבה גדולה - ביקורת טלוויזיה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: ג'יימס ליר

רשת HBO הידועה בשידור תוכניות מתוחכמות ומקוריות כגון "עמוק באדמה", "סקס והעיר הגדולה" ו"הסופרנוס", העלתה בחודש מרץ סדרה חדשה ושערותית בשם "אהבה גדולה". הסדרה מגיעה אלינו, ומהיום, ראשון ה- 15 באוקטובר, היא תשודר בערוץ yes+ של הלווין.

הסדרה עוסקת בחייה של משפחה מהזרם הפונדמנטליסטי מורמוני ובעברית פשוטה מורמונים המקיימים מנהגי פוליגימה - ריבוי בני זוג.

[*]

במרכז הסידרה עומד ביל הנריקסון (ביל פקסטון, "אפולו 13"), בעלים של רשת חומרי בניין. ביל נשוי לשלוש נשים ברברה (ג'יין טריפלהורן המוכרת בעיקר מ"אינסטינקסט בסיסי"), ניקי (קלואי סביני שחקנית האינדי המצויינת, "ילדים אינם בוכים", "דוגוויל") ומרג'ין (ג'ניפר גודווין שגילמה לאחרונה את אשתו הראשונה של ג'וני קש בסרט "הולך בדרכי").

חייו של ביל מתנהלים בין נשותיו ושלושת בתיו המחוברים יחדיו. הוא מנסה לתמרן בין הדרישות והבקשות של נשותיו וילדיו. שבוע רגיל בחייו של ביל מתנהל על פי חלוקה של נשותיו המחליטות אצל מי הוא ישן בכל לילה. בנוסף ביל צריך להתמודד עם ג'וניפר קריק, קהילה מורמונית קיצונית ופרמיטיבית ממנה ברח בעוד אחיו והוריו ממשיכים להתגורר שם.

[*]

הסידרה המקורית נותנת מבט חושפני על אנשים שחיים מבחירה בצורה פוליגימית. ברברה, אשתו הראשונה והחוקית של ביל (הנקראת גם בוסית על ידי ניקי אשתו השנייה של ביל) אחראית לדינמיקה המתרחשת בשלושת בתיו של ביל. היא מנסה להסתדר עם שתי הנשים האחרות, לתמוך בהם ומחד להחזיק אותם קצר, לנהל אורח חיים תקין ומסודר.

לכל מי שחשב ששלוש נשים זה פנטזיה יתברר לו שזה יותר מורכב. האחריות היא גדולה עד כדי כך שביל נאלץ לקחת ויאגרה על מנת לעמוד בקצב סיפוק נשותיו. בנוסף עליו ליצור איזון בין שלושת נשותיו ולא לתת יחס מועדף. היחסים בין הנשים הם אמביוולנטים, הן מקנאות, נוטרות טינה אך הם מחויבות לתמוך אחת בשניה ולדבוק במשפחה.

[*]

אף אחת מהנשים אינה נהנית מהמצב הנתון אך ברב אומרת "הם החליטו לחיות כך מבחירה והן דבקות בהחלטות שלהם".

האספקט המעניין הנוסף הוא "ג'וניפר קריק", הקהילה הסגורה והקיצונית ממנה ביל וברב נמלטו. ברב איננה מסוגלת לסבול את הפרימטיביות של הקהילה הקיצונית וכאשר ביל נאלץ לנסוע לקהילה בעקבות מחלה של אביו היא מנסה להתחמק מכך. בביקורה היא מזדעזעת כאשר רומן גרנט, הנביא של הקהילה, נושא ילדה בת 14 לאישה.

[*]

כדי להבין את הלך הדברים והתפיסה המעוותות של ג'וניפר קריק אנחנו שומעים שיחה של רונדה אשתו החדשה של רומן הטוענת שברב קיבלה סרטן ולא יכולה להביא ילדים בגלל שחטאה לאלוהים. הנביא רומן גרנט (הארי דין סטנטון, "פריס טקסס") הוא גם אביה של ניקי. רומן הוא דיקטטור הרואה בביל מטרד בקהילתו, הוא סוחט מביל אחוזים מרווחי החנות לטובת מעשר לקהילה. ביל, נשותיו וילדיו מנסים למצוא את השילוב הנכון של חיים מודרניים עם מנהגים מורמונים, לעיתים הנשים עוברות משבר בעקבות המורכבות של חייהם אך למרות הכול לא נראה אותם לרגע תוהות על חיים אחרים.

הסידרה, בהפקתו של טום הנקס, עוררה את חמתם של המורמונים בארה"ב אך זכתה לביקורות נלהבות מהמבקרים ומהצופים. למרות רגעיה הכבדים וההתרחשות האיטית "אהבה גדולה" מצליחה לקחת תסריט מוצלח ולהפיח בו רוח חיים מסקרנת ושובה לב.

[*]

שלושת הנשים נותנות משחק אמיץ וחכם (וניתן ציון לשבח לקלואי סוויני) מלא אנקודות קטנות וכואבות המזכירות לעיתים מחזה של צ'כוב. ביל פקסטון מתאמץ גם הוא לתת רובד עומק יותר לדמותו של הפוליגמיסט הקפטיליסט וביחד היריעה המתפרסת יוצרת עניין רב ומומלצת בחום.

הסדרה תעלה לאקרנים ב- 15 לאוקטובר בערוץ יס פלוס של הלוויין.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט