חדשות קולנוע וסרטים

"ניצבים", העונה הראשונה - ביקורת DVD

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: רון פוגל

לאחר ההצלחה הענקית של "המשרד" חוזרים ריקי ג'רוויס ושותפו סטיבן מרצ'נט ורוקחים את הסדרה "ניצבים". השניים כתבו וביימו את הסדרה במשותף ואף משחקים בה. קשה מאד לקטלג אותה תחת זהות אחת. את העונה הראשונה של הסדרה הוציאו לאחרונה "הד ארצי" ב- DVD ועבדכם הנאמן ניסה לתהות על קנקנה של סדרה יוצאת דופן זו.

הסדרה "ניצבים" מספרת את סיפורו של אנדי מילמן, שפעם היה בנקאי, אבל ויתר על עבודתו הקבועה כדי להגשים את חלומו הגדול - להיות שחקן! עד שיתגלה עובד אנדי למחייתו כניצב בסרטים ובמחזות ומנסה נואשות לגרום שמישהו יבחין בו (או יתן לו להגיד טקסט). ידידתו של אנדי - מגי, שגם היא ניצבת, עובדת איתו בדרך כלל בכל הפרויקטים שבהם הוא משתתף. עוד מופיע בסדרה באופן קבוע הסוכן הלא יוצלח (בלשון המעטה) של אנדי - דרן, שעושה הכל חוץ מלקדם את הקריירה של אנדי.

על פניו מדובר בסדרה המראה באכזריות רבה את עבודתם של הניצבים, אותם חיילים אלמונים של תעשיית הזוהר שאיש לא מכיר ומוכנים תמורת שכר זעום לגעת בתהילה. כמי שעבד בעברו כניצב, תיכננתי לרשום לפחות חצי מאמר על חיו הקשים של הניצב הישראלי שבהשוואה אליו, הניצבים שניראים בסדרה נידמים לכוכבים גדולים....

[*]

אבל - הסדרה של ג'רוויס ומרצ'נט היא בעצם סידרה על החיים בכלל ועל מאבקם של האנשים "הקטנים" להצליח בעולם מנוכר, לא מתחשב ולפעמים (כמו הכוכבים האורחים שמופיעים בכל פרק) נפוח מחשיבות עצמית.

הסדרה "ניצבים" רחוקה מלהיות קומדיה ויש קטעים שאתה פשוט מוצא עצמך מביט במסך במבוכה, או סתם בפליאה כשאתה שומע למשל את השחקן לז דניס (שחקן ידוע בבריטניה ,אצלנו לא בדיוק מוכר) מספר לאנדי על תהילתו שחלפה ועל כמה שהוא אומלל עכשיו...ג'רוויס עושה רושם יודע לעשות הכל - להצחיק, לרגש, לגרום לך עצב, הבן אדם גאון!

ששת פרקי העונה הראשונה אינם אחידים ברמתם וגם במהלך הפרקים יש לעיתים נפילות. גם הכוכבים האורחים המשמשים כגימיק של כל פרק לא מלהיבים באותה מידה (אני הכי אהבתי את פטריק סטיוארט וקייט וינסלט, שימו לב לקטע בו היא מפרטת מדוע היא משתתפת בסרט על השואה...) אבל עדיין ששת פרקי העונה הראשונה מהווים יצירת טלוויזיונית חשובה ושונה וצריך להעריך את ג'רוויס על נכונותו לא להתפשר ולעיתים להטיח בצופה אמרות מאד לא נעימות (הסדרה עוסקת בין היתר בנושאים רגישים כגזענות, דת, מיעוטים, פיגור שכלי ועוד ועוד).

[*]

ג'רוויס כמילמן ומרצ'מט כסוכנו משכנעים ביותר אבל את ההצגה גונבת ללא ספק אשלי ג'נסן המתוקה בתפקיד מגי, ידידתו הלא מתוחכמת והישירה (מדי) של אנדי.

מומלץ לראות את פרקי העונה הראשונה כמקשה אחת (בסך הכל שלוש שעות) לצפות בכוכבים האורחים (בן סטילר, סמואל ל. ג'קסון, פטריק סטיוארט, קייט וינסלט ועוד שני כוכבים בריטים עלומים משהו) משתטים ומגלמים גרסא מוחצנת או סתם מוגזמת של עצמם ובסופו של יום להרגיש קצת יותר טוב - מתברר שגם בעולם הקומדיה יש איכויות בלתי צפויות.

בדיסק התוספות (הלא מתורגם לצערי) ניתן למצוא סצינות שהושמטו בעריכה (וטוב שכך), סרטון על התעללותו של ג'רוויס בעורך הסדרה נייג'ל,סרטון מרתק המראה את הניסיונות הנואשים של ג'רוויס להשיג לתוכנית את ליאונרדו דה קפריו וסרטון משעשע המשרטט את מאחורי הקלעים של הסדרה כשג'רוויס ומרצ'נט נותנים את ה"אני מאמין " שלהם לגבי הסדרה ואף מקדמים מכירת מוצרי הסדרה "המשרד" (בצחוק כמובן).
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט