חדשות קולנוע וסרטים

מאי המושלם

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: בן חכים

חודש מאי, 2007, צפוי להיות אחד החודשים היותר רווחיים של הקולנוע - חודש בו שלוש טרילוגיות מצליחות ומוכרות עתידות להינעל, (לא רשמית, כפי שחווינו על בשרינו, בהוליווד שום דבר אינו סופי - ראה: "שתיקת הכבשים 4" והתכנון העתידי המוזר – "שליחות קטלנית 4").

בתקופה האחרונה היינו חשופים ללא מעט טרילוגיות שנחתמו, הפקות הוליוודיות עתירות תקציב שכבר כיבו את האורות על הפרוייקטים המפלצתיים – "משימה בלתי אפשרית 3", "אקס מן 3", "שליחות קטלנית 3", הם רק חלק מהזרם הענק שפלש לאקרנים וכמובן גם למכירות המארזים המשולשים, אך מסתבר שזהו עדיין לא הסוף - למען הפרוטוקול - זה אפילו רק ההתחלה.

ברביעי במאי 2007, הטירוף מתחיל רשמית - פיטר פרקר הולך לשים עליו את הטייטס בפעם האחרונה (בינתיים) על המסך הגדול, עם יציאת הסרט השלישי בטרילוגיית סרטי ספיידרמן - "ספיידרמן 3".

[*]

לאחר שתי ההצלחות הקודמות, "ספיידרמן 3" הוא אולי ההמשכון המדובר ביותר בקרב אוהדי הקומיקסים. הפעם, לצידם של טובי מגוואיר (פיטר פארקר/ספיידרמן) קירסטין דאנסט (מרי ג'יין) וג'יימס פרנקו (הארי אוסבורן) מצטרפים ברייס דאלאס האוורד ("הכפר", "מנדרליי") שתגלם את גוון סטייסי, חברת ילדות של פיטר פארקר. תומס היידן צ'רץ ("דרכים צדדיות") מגלם את פלינט מארקו, אדם לא ממש חכם שעשוי מחול וזוכה לכינוי "סאנדמן". טופר גרייס (אריק, מהסדרה הקומית המצליחה - "שנות השבעים" שפרש מהסדרה כדי לקחת חלק בסרט) יגלם את אדי ברוק, עוד חבר ילדות של פיטר פארקר עליו משתלט סימביוט שחור שהופך אותו לאחד האויבים המוכרים והאימתנים שיש לספיידרמן...ונום. עוד בסרט, מופיע ג'יימס קרומוול שמגלם את אביה של גוון סטייסי. את הסרט השלישי מביים סם ראימי, שביים גם את שני הסרטים הקודמים בסדרה.

לחצו על מרכז התמונה כדי לראות הצצה ראשונה אל הסרט (אזהרת ספוילרים - מי שלא רוצה לדעת פרטים על העלילה שלא יפעיל את הסרטון).

אם ספיידרמן לא ממש עושה לכם את זה, אל דאגה, ב - 18 במאי, תוכלו לעשות עוד וי ברשימה - המפלץ הענק הירוק חוזר לשעשע מאות מיליוני ילדים ומבוגרים בפעם השלישית ב – "שרק 3". גם הפעם, מייק מאיירס, אדי מרפי וקמרון דיאז, חוזרים לחגיגת הדיבוב האינטנסיבית שכבשה את המסכים הגדולים וגם את האוסקר בשנת 2001.

בפרק השלישי בסדרה, חותנו של שרק, המלך הרולד (ג'ון קליז) חולה במחלה קשה, שבעקבותיה שרק מוצא את עצמו כמועמד ראוי לרשת את הכתר המיוחל. מאחר ושרק ממש לא מעוניין לוותר כך סתם על ביצתו המקסימה אותה גידל וטיפח זמן רב כל כך, שרק מחליט לגייס את חבריו, החמור המקסים, "דונקי" (אדי מרפי) ואת החתול במגפיים שובה הלב, (אנטוניו בנדרס) למשימה חשובה במיוחד – להכתיר את ארטי המורד (ג'סטין טימברלייק) כיורש העצר. הנסיכה פיונה, לעומת זאת, מכנסת אסיפת בנות מלכותית כדי לשדך לנסיך "המקסים" אישה ראוייה.

[*]

הבמאי הוא כריס מילר, שמחליף את אנדרו אדמסון, במאי שני הסרטים הקודמים בסדרה ולאחרונה גם את הפנטזיה עתירת התקציב - "סיפורי נרניה". זהו סרט הביכורים של כריס מילר (כמו ש"שרק" היה לאדמסון) שעד עתה תרם את קולו לסרטי אנימציה שונים ביניהם "שרק" ו"מדגסקר".

הקליקו על מרכז התמונה ותנו לבקרוב של הסרט להיטען -

לקראת סוף החודש, ב - 25 למאי, ג'ק ספארו האגדי הולך להוציא בפעם האחרונה את חרבות הפלא שלו ומבטיח חגיגה שלמה ומושלמת לאחת מהטרילוגיות היותר מדוברות של התקופה האחרונה, בסרט – "שודדי הקאריביים – סוף העולמות" (תרגום חופשי ל – "Pirates of the Caribbean: At Worlds End").

בסרט השלישי, שגם אותו ביים גור ורבינסקי וצילומיו מסתיימים בימים אלו ממש, קפטן ברבוסה (ג'פרי ראש), ויל טרנר (אורלנדו בלום) ואליזבת' סוואן (קיירה נייטלי) חייבים להפליג עד לקצה המפה, לנווט בין לא מעט בגידות ותככים, בכדי להגיע לבלתי נמנע - הקרב האחרון והמכריע.

[*]

בנוסף לכל זה, חודש מאי מביא אלינו עוד המשכון קטנטן לסרט אימה קטן ומצליח שיצא בשנת 2002, "28 ימים אחרי...", שפרץ את גבולות הז'אנר והוכיח לנו דרכים נוספות ומעניינות ליצירת אימה מקורית ובלתי תלויה. סרט ההמשך ייקרא – "28 שבועות אחרי..." (ברוח המקור).

"28 שבועות אחרי..." ייתאר את האירועים שקרו שבעה חודשים לאחר התרחשויות הסרט הראשון, מיד לאחר שהוירוס הנוראי תקף ללא אזהרה את בריטניה. צבא ארה"ב מכריז ניצחון במלחמה נגד הוירוס הקטלני ועל תחילת שיקומה של בריטניה. בגל הראשון של הפליטים החוזרים לארצם, משפחה מתאחדת לאחר זמן רב, אך אחד מבני המשפחה, מביא עימו סוד נוראי. הוירוס עדיין לא חוסל, והפעם הוא מסוכן יותר מתמיד...

את סרט ההמשך יביים הבמאי הספרדי המתחיל, ג'ואן קרלוס פרסנדילו, שיחליף את דני בויל ("טריינספוטינג", "מיליונים") שביים את הסרט הראשון.

נראה כי בעידן ההורדות הפיראטיות, הצריבות, הטכנולוגיה שמאפשרת לנו היום לקנות DVD נייד בגודל של אצבע וה - VOD - עדיין ישנו איזשהו בזיק של תקווה.

מי יודע, אולי חודש מאי, אינטנסיבי ככל שיהיה בבלוקבסטרים מפוצצים (ואולי טוב שהוא כזה) – באמת יצליח להחזיר את ההמון המסוגר בתוך עצמו, השומר על כיסו והסקפטי בכל הנוגע לתרבות קולנועית, אל אולמות הקולנוע ההולכים ומתרוקנים להם מתחת לאפינו האדישים ויכניס אותו למסורת של פעם – למסגרת של הביחד, של החוויה הקולנועית המשותפת, של הקסם הקולנועי שהולך ונעלם לו מהעולם, או לפחות ינסה - כי מי כמונו יודע, שזה לא כל כך נעים לראות קולנוע סגור...
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט