חדשות קולנוע וסרטים

נבחרו הסרטים הדוקומנטרים שיתמודדו על פרס וולג'ין בפסטיבל ירושלים

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: מערכת "סרט"

נבחרו 13 הסרטים הדוקומנטרים הישראלים שיתמודדו על פרס וולג'ין בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי ה- 24 בירושלים שייפתח ב- 5 ביולי.

הפסטיבל יימשך עשרה ימים ויינעל ב- 15 ביולי. במהלך התקופה יוקרנו כ- 200 סרטים ממדינות שונות.

3 סרטים דוקומנטרים ישראלים יתמודדו במסגרת "החוויה היהודית".

הוועדה שבחרה את הסרטים ומארגני הפסטיבל בפרט מאמינים כי השנה, בחירה הייתה קשה, אך מלאת יראת כבוד ליוצרים אשר יציגו את השנה הטובה ביותר שזכורה בקולנוע הישראלי התיעודי.

בין המתמודדים על פרס וולג'ין יש יוצרים ותיקים שכבר זכו בעבר בפרס וולג'ין ויש במאים שזה להם הסרט הראשון.

כזכור בשנה שעברה זכו בפרס "בילעין חביבתי" בבימוי שי כרמלי פולק ו "מלון 9 כוכבים" של הבמאי עידו הר.

תקצירי הסרטים המועמדים:

"אמא, לא הרגתי את הבת שלך", במאית- אורנה בן דור

ליאור נולד בקיבוץ ליד ים-המלח. צאצא למשפחת חלוצים, בוני הארץ. יובל נולד במעוז הבורגנות הסואן, במרכז הארץ. יובל הוא איש היי-טק מופנם ושקט, ליאור דעתן ורהוט. תחת חזותם הארצישראלית, הרגילה והמיושבת, מפעמת הדרמה הגדולה של חייהם – שניהם נולדו נקבות. כעת, הם נאבקים, כל אחד בדרכו, לשנות את מה שנתפס כבלתי ניתן לשינוי.

"בהמתנה", במאית- רוקייה סבאח

הסיפור מתרחש סביב ההחלטה של בימאית הסרט ובן זוגה לרדת מהארץ ולעבור לברצלונה שבספרד, הסרט עוקב אחר תהליך ההכנות לנסיעה וההתלבטויות הרגשיות והשאלות המוסריות המלוות את השניים, זוג ערבי צעיר, לאורך כל הדרך.

"הגלויה האחרונה", במאי ומפיק- סילבן ביגלאייזן

הסרט מתרחש באנטוורפן שבבלגיה, עיר מולדתו של הבמאי ומגולל את סיפור היחסים הכאובים בינו ובין אמו בת ה-87, הבן שסבל כל חייו מהשתיקה ששלטה בחיי המשפחה. הסרט מהווה עבור שנינו ניסיון ראשון - ואחרון - לשבור את השתיקה. נכונותה של אימי לשוחח איתי על נושאים אינטימיים ורגישים, בחופשיות מוחלטת, תוך התעלמות מנוכחות המצלמה, יוצרת מסמך מרתק ורגשי, הן במישור של יחסי אם-ילד והן בזה של מצלם-מצולם.

"הומופוביה" (שם זמני), במאי- ניסים מוסק

חייו של עזרא נאווי לא קלים. כבר שלוש שנים הוא נוסע פעמיים בשבוע לטוּאָנֶה ,כפר שתושביו גרים במערות, בדרום הר חברון. עזרא מנסה לעזור לחבריו שם להתכונן לדיון בבג"ץ שאמור להכריע בשאלה אם אדמתם תהפוך לשטח אש צה"לי. בבית עזרא גם נאלץ להתמודד עם איום של גירוש. בן זוגו לחיים – פואד מוסא, הוא פלסטיני תושב רמאללה, שב"ח (שוהה בלתי חוקי) בישראל. אם יגורש פואד בחזרה לרמאללה כפי שמחייב זאת החוק, תהיה סכנה ממשית לחייו כהומו וכבוגד. בשלוש השנים בהם מצולם הסרט פואד מתחתן ומתגרש מאישה ישראלית , נכנס לכלא לשנתיים, משתחרר ונכלא שוב.

"זרעי קיץ", במאית- חן לסקר

שבע שנים לאחר שסיימה קורס מדריכות חי"ר, חוזרת הבמאית למסגרת שבה התאהבה לראשונה באישה – המפקדת שלה. הסרט עוקב מקרוב במשך 66 ימים ולילות אחר תהליך התבגרות ועיצוב האישיות והנשיות של חניכות אחד הקורסים הקרביים ביותר בצה"ל.

"חלום של אידיוט", בימאים- דני סירקין, עידו בהט

אביו של הבמאי, לב סירקין, הוא אמן יליד מוסקבה. הוא עזב קריירה מפוארת בברית המועצות ועלה ארצה בשנת 1972. בישראל הוא יצר עשרות עבודות אומנות ציבוריות אך לא ידע להשתלב בממסד האומנותי המקומי, הביקורת התעלמה ממנו, השכר שקיבל עבור האומנות שלו היה לרוב זעום ועול הפרנסה הוטל בעיקר על אם המשפחה.בסרט מנסה הבמאי להגשים משימה כפולה. לספר את הסיפור שלו, ולסייע לו להגשים את חלום חייו: יצירה של פסיפס ענק של יונת השלום בלב ירושלים.

"ילד מותר", מפיק ובמאי- ישרי הלפרן

עד גיל 12, מספר הבנים ומספר הבנות שמותקפים מינית שווה. למרות זאת, סיפורם של הבנים מסופר לעיתים נדירות. אולי החברה לא רוצה כל כך לשמוע, ואולי הגברים מעדיפים להדחיק. שלושים שנה אחרי, מחליט הבמאי ישרי הלפרן ("פצצות בדרך לסוף העולם", "הנמר האחרון") להתעמת עם טראומת הילדות שעבר, עם הזיכרון המתעתע, ועם ההשפעות של האירוע על חייו כאדם בוגר. אבל קודם כל הוא צריך למצוא את האנס, והוא אפילו לא בטוח איך קראו לו...

"ילדי השמש", במאי-רן טל

יוסף, חנה, ניר ודינה נולדו בארץ ישראל של תחילת המאה העשרים להורים צעירים ומלאי תקווה. אבל הם היו שונים משאר התינוקות. יוסף, חנה, ניר ודינה נולדו בקיבוצים. 'ילדי השמש' כינו אותם, ילדי מהפכת שמש העמים.

"ימים זוהרים", במאי- דוד אופק

לאיפתהאל, אלמנתו של עלי ראזה ג'משידי, קשה להאמין שבעלה, שהיה פליט מאיראן ונלחם מעירק נגד המשטר החשוך והאפל במולדתו, נרצח דווקא כאן בישראל. היא תעשה הכל כדי לדעת כיצד נרצח והיכן הוא קבור, למענה ולמען ילדיה.

"מחכים לגודיק", במאי- ארי דווידוביץ'

מחכים לגודיק, סרט תיעודי מוסיקלי, מגולל את סיפור עלייתו ונפילתו של מלך המחזמר הישראלי, המפיק והאמרגן האגדי גיורא גודיק. סיפורו הטרגי של האיש שנגע בחלום והתרסק, הוא גם סיפורה של תקופה בלתי נשכחת.

"סטאלגים", במאי- ארי ליבסקר

בסוף שנות החמישים ובתחילת שנות השישים רווחה בארץ קריאת ה"סטאלגים" - אותם ספרי פורנו קשה בכריכה רכה שעסקו במפגשים מיניים סאדו-מזוכיסטים בין סוהרות נאציות יפהייפיות ושבויים במחנות הריכוז.הסרט בודק כיצד נולדו הספרים האלו והאם הצלחתם הפנומנאלית הייתה קשורה לאופן שבה ניסה הדור הצעיר להתמודד עם אימת זיכרון השואה.

"סטפן בראון", במאי - איתמר אלקלעי

עבור אליעזר ראט, ספור אהבתו לסטפן בראון היה ספור של אהבה גדולה מהחיים. עבור משפחתו של בראון זה היה ספור של ניצול ציני פשוט. בין הקטבים הללו מסופר ספור חיים צבעוני של פרוון גאוני (בראון), האיש שייסד חנות הפרוות הגדולה באיזור.

"תעלומת אריס סאן", במאים ומפיקים- דני דותן ודליה מבורך

הסרט "תעלומת אריס סאן" חוקר את חייו ומותו המסתוריים של מוסיקאי יווני, לא יהודי, שהגיע לארץ בגיל 17, בשנת 1957 והפך לכוכב ענק בשמי המוסיקה הישראלית עם להיטי ענק כמו "סיגל" ו "בום פאם". אריס מכר יותר תקליטים מכל זמר בישראל של שנות השישים. הוא היה חבר של גנרלים ופוליטיקאים וקיבל אזרחות ישראלית בתיווך של משה דיין. אריס התחתן עם צעירה יוונייה וניהל במקביל רומאן עם הזמרת עליזה עזיקרי שלה כתב את הלהיט "נערה ממש אוצר". בשנת 1969 החל גל שמועות שאריס סאן מרגל. אריס עזב את ישראל והגיע לניו יורק שם פתח מועדון מצליח, התעשר, הסתבך עם המאפיה המקומית וישב בכלא בעוון סחר בסמים. בשנת 1992 נסע אריס לבודפשט שם מת בנסיבות מסתוריות.

סרטים בקטגוריה של החוויה היהודית

"במטבח של פריימן", במאית- הדר בשן

הזוג פריימן, יעקב (78) ומרים (68), מנהלים שיגרה מוקפדת הטבעית לבני גילם. הנאמנות הזוגית, הנאמנות הדתית והנאמנות הערכית שלהם, עומדות לפתע במבחן קשה. קיץ 2005- בעוד כחודש אמורה לצאת לפועל תכנית ה"התנתקות" במסגרתה יאלצו תושבי גוש קטיף ובתוכם משפ' פריימן מנווה דקלים, לפנות את ביתם ולהיפרד ממנו לתמיד. כחלק מהתמודדותם וכפועל יוצא של גילם, הם בנו לעצמם "מבצר" של שיגרה בתוך המטבח. זהו סרט מעקב אינטימי, כואב ומרגש, לפעמים גם מחויך, הנותן הצצה אל מבחן חוסנם של הזוגיות והאמונה של בני הגיל השלישי בזמן משבר .

"ויהי חושך ויהי אור", במאים- מני פיליפ נועם ראובני

הסרט "ויהי חושך ויהי אור" עוקב אחר סיפורו המרתק והמרגש של מנחם פיליפ, זמר חסידי מהמוכרים ומהנערצים בעולם החרדי, שבגיל 32 ולאחר התלבטויות אין ספור החליט לחזור בשאלה.

"לך לשלום, גשם", במאי ומפיק- ראובן הקר

הסרט עוקב אחר גילגולו של ניגון יהודי עתיק, תפילה לטל המתחילה במילים - "לך לשלום גשם". תחילתו של המסע במאה ה - 13 כניגון נוצרי בשבח השילוש הקדוש בעיירה קורטונה באיטליה, בהמשכו עובר המסע ארצות וגילגולים רבים עד שאחת מגרסאותיה של התפילה הפכה להיות המנונה של מדינת ישראל - התקווה.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט