חדשות סרטים

במזרח אין כל חדש - ראיון

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: רון פוגל

יאנין יאקובסקי נולדה בשנת 1976 בנורדריין-וסטפליה. בין השנים 1998 ו-2002 למדה בבית הספר הגבוה לטלוויזיה וקולנוע במינכן במגמות הפקה ומנהל תקשורת. כבר במהלך לימודיה הפיקה מספר סרטים קצרים, ביניהם, הסרט הדוקומנטרי "קרמה בוי".

בשנת 2000 היא יסדה יחד עם מארן אדה את חברת ההפקות Komplizen Film. מאז הפיקה מספר רב של סרטים ביניהם גם הסרט עטור הפרסים והשבחים Hotel Very Welcome בבימויה של סוניה הייס.

ולמה אני מספר לכם את כל זה? כי הסרט הוצג במסגרת פסטיבל הקולנוע הגרמני שהתקיים בשלושת הסינמטקים של תל אביב, ירושליים וחיפה. הפרוייקט החדש שלה הוא סרט העלילה "כל האחרים".

פגשתי את יאנין בסינמטק תל אביב ביום הכי חם של השנה וכל מה שעניין אותה היה לסיים את הראיון וללכת לקבל קצת שיזוף בים (בגרמניה מאד קר עכשיו).

הסרט מתאר את מסעם חמישה תרמילאים בפארק התענוגות האקזוטי הגדול הנקרא אסיה ומתמקד בהודו ובתאילנד. לסרט אופי אותנטי, כמעט דוקומנטרי והוא גדוש בקריצות כמו קומדיה: הסרט מספר על הבריחה מהשגרה, קסם המסע, אי-הבנות בין-תרבותיות וקשרים טלפוניים מיוחדים במינם. בבדיחות ואירוניה מתאר הסרט את נוסעי Lonley Planet וחושף את המצב הרגשי המסובך (מאד) של דור שלם.

יאנין, מדוע בחרתם בסופו של דבר לעשות סרט עלילתי ולא לתעד את שהותם של התרמילאים במזרח?

בתחילה באמת חשבו לעשות סרט דוקומנטרי ,אבל הגענו למסקנה שזה יהיה סיכון גדול מדי להטיס צוות ציולם שלם וציוד למזרח ושם לחכות לתרמילאים מעניינים שיגיעו ושנוכל לצלם אותם ולכן החלטנו ללכת בסוף על סרט עלילתי.

איך היה להפיק סרט במזרח?

הרבה בלאגן והמון עבודה קשה.חטפנו כמה פעמים קלקולי קיבה,גנבו לנו ציוד הסרטה,נתקלנו לא פעם בבירוקרטיה מקומית נוקשה שהקשתה עלינו לצלם בחופשיות,אבל היה שווה את הכל כדי להגיע למוצר המוגמר.בתאילנד למשל לא נתנו לנו לצלם "פול מון פארטי" מתוך טענה שהמסיבות האלו מוציאות שם רע למדינה.

האם לדעתך התרמילאים באמת מתעניינים באנשים המקומיים שהם פוגשים?

לצערי לא. הם מתעניינים בעיקר בעצמם ואיך להשאר במזרח כמה שיותר זמן (הם עוזבים כשנגמר הכסף). צריך לזכור שהגרמנים יוצאים למזרח בגיל 18-19 אחרי התיכון ולפני האוניברסיטה.זה גיל מאד צעיר ומה שבעיקר מעניין אותם זה לעשות חיים.

צוות ההפקה היה גרמני ברובו?

כולם בצוות היו גרמנים,מדי פעם נעזרנו במקומיים,גם לצורכי תירגום. היינו צוות קטן ןמלוכד והשתדלנו לסמוך בעיקר על עצמנו.

יש בתקופה האחרונה לא מעט קופרודוקציות של הפקה ישראלית ואירופאית,מעניין אותך להיות מפיקה בפרויקט שכזה?

בוודאי. לקולנוע הישראלי יש שם מצוין לאחרונה בגרמניה ואני אשמח לעבוד עם מפיקים ויוצרים ישראלים.

זהו זה, בנימה אופטימית זו מיהרה לה יאנין החיננית לתפוס שמש בים ואני מיהרתי למזגן הקרוב...
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2018
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Wonder1פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.4
Coco2קוקוציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.3
Darkest Hour3שעה אפלהציון גולשים10 / 8.7ציון מבקרים5 / 3.5
Ferdinand4פרדיננדציון גולשים10 / 8.5ציון מבקרים5 / 3.5
The Cakemaker5האופה מברליןציון גולשים10 / 8.5ציון מבקרים5 / 3.8
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט