חדשות סרטים

מקצועי ומותח - הסוד שבעיניים - ביקורת סרט

מקצועי ומותח - הסוד שבעיניים - ביקורת סרט
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: רון פוגל

"אם מבטים יכלו להרוג - אנחנו היינו (מתים) ולא הוא" - החיפושיות-"בנגלו ביל"

הסרט שייצג את ארגנטינה, "הסוד שבעיניים", של הבימאי חואן חוזה קמפנייה, קטף את פרס האוסקר השנה בקטגוריית הסרט הזר. על פניו נראה כי בין המועמדים לאוסקר השנה נדמה שהסרט הארגנטינאי הוא הפחות נועז מבין המועמדים - אין בו את הבוטות והחספוס של "עג'מי" ו"הנביא" והוא הרבה פחות אלגנטי מ"סרט לבן". אבל הוא מוצר בידורי עשוי היטב עם סיפור מותח שמשאיר את הצופה דרוך במושבו עד לדקה האחרונה.



כל סרט שני שיוצא מארגנטינה מבקר את הימים החשוכים של השלטון הלא דמוקרטי ואת השפעות אותן שנים על המרקם החברתי והתרבותי גם בארגנטינה של ימינו. קמפנייה שבוחן בסרטיו מכלול של נושאים כחברות, משפחה, יחסי הורים ילדים ועוד נוגע ברפרוף בנושא הפוליטי (כמו בסרטו הקודם "הבן של הכלה"). הפרשה שהיא עמוד השדרה של הסרט עוסקת ברצח מימי השלטון הלא דמוקרטי ורוצח היוצא לחופשי בעקבות אינטרסים של המשטר הישן והמושחת.

בנחמין אזפוסיטו (ריקרדו דארין, שחקנו הקבוע של הבימאי) הוא חוקר בית משפט בגמלאות שמתעקש לפשפש בהיסטוריה ומחליט לכתוב ספר על אותה פרשה עגומה של רצח ואונס שבעקבותיה נאלץ לעזוב את בואנוס איירס, הרוצח יצא לחופשה ומושא אהבתו – התובעת המחוזית נשארה בגדר חלום רחוק ולא ממומש.



אזפוסיטו כותב על עברו ובעצם משנה את ההווה ואת העתיד - הוא חוזר לכל מה שקרה ומתמודד עם שדי העבר התמודדות שתביא אותו לקחת את גורלו בידיו ותשנה את חייו וחיי הסובבים אותו. הדיון האינטיליגנטי שמנהל קמפנייה בסרט על כוחה של המילה כמו גם התעסקותו האובססיבית במבע הקולנועי ובחשיבות הזיכרון עוטפים את הסרט בחיוניות ממגנטת.

לא מדובר כאן בסרט אפל של ממש והדיכאון הקיומי הוא לא מצב קבוע אצל הגיבורים. הבימאי גם ציין כי מה שבעיניו מניע את העלילה אינה פרשת הרצח אלא האהבה של אזפוסיטו לתובעת ותחושת ההחמצה שמלווה את חיו וחיי הדמויות בסרט. זהו סרט על רגשות אנושיים על חמלה על סליחה ועל רצון להיות בסופו של דבר לחיות בתחושה של סיפוק ושלמות.



קמפנייה, שהחליט ללמוד קולנוע לאחר שראה את סרטו של בוב פוסי "כל הג'אז הזה", מייחס חשיבות רבה למבע הקולנועי ויש בסרט שתי סצינות יפיפיות שמצדיקות את האוסקר - סצנת הפרידה בתחנת הרכב ושוט ארוך אחד מופלא המתאר מרדף בעת משחק כדורגל (בכל זאת-דרום אמריקה).

יש יוצרים מוכשרים בארגנטינה וקמפנייה הוא אחד המוכשרים שבהם. הוא מספק לצופה שעתיים של יצירה מקצועית ומותחת, אנושית ונוגעת. יצירה ש"מחזיקה מים" לכל אורכה וגם זה משהו בימים טרופים אלה.
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2017
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Coco1קוקוציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.1
Wonder2פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.5
Only the Brave3רק האמיציםציון גולשים10 / 8.6ציון מבקרים5 / 4.0
Wonder Wheel4גלגל ענקציון גולשים10 / 8.6ציון מבקרים5 / 3.2
Star Wars Episode VIII5מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דייציון גולשים10 / 8.5ציון מבקרים5 / 4.0
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט