חדשות קולנוע וסרטים

הסרטים הרווחיים ביותר בהיסטוריית הקולנוע – חלק ב'

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: בן חכים

בעולם שכולו מחשבים והורדות בלתי חוקיות, הצרכן התרבותי הממוצע מעדיף לחכות מספר חודשים במקרה הטוב על מנת לשכור מספריות הוידאו הקרובות לבית את הסרט הרצוי ובמקרה הרע ייראה אותו בטלויזיה או מול המחשב, לכן אי אפשר להתעלם מהעובדה, כי הסרטים עם ההכנסות הגדולות ביותר הן דווקא סרטי אפקטים וכאלה שמצריכים את הצרכן לקום ולקנות כרטיס לקולנוע ולהיכנס לעולם שכולו טוב - ואכן, המשך הרשימה מאוששת את הטענה.

מקום 5: "האביר האפל"

[*]

ממש לא מזמן יצא ואולי כמעט כבר שכחנו – "האביר האפל", סרטו עטור השבחים של הבמאי המוערך כריסטופר נולאן, שביים את "ממנטו", "היוקרה" ו"באטמן מתחיל", מביא לנו את סיפורו של איש העטלף באופן בו לא נראה בעבר. עם מסך רחב וטכנולוגיות מתקדמות, יצר נולאן לז'אנר עולם חדש ומרהיב והוביל את העלילה צעד אחד קדימה, יחד עם משחק נפלא של הית' לדגר (ז"ל).

"האביר האפל" שיצא ב – 2008, לא רק הצליח בביקורות, אלא גם בקופות עם הכנסה עולמית של יותר ממליארד ומליון דולרים. הסרט זכה בשנה שעברה בפרס האוסקר על עריכת הסאונד הטובה ביותר ועל שחקן המשנה הטוב ביותר – הית' לדג'ר. הסרט היה מועמד בעוד שישה קטגוריות באותו הטקס - הצילום הטוב ביותר, העריכה הטובה ביותר, האפקטים הויזואלים הטובים ביותר, עיצוב אמנותי, איפור וסאונד.

מקום 4: "שודדי הקאריביים – תיבה של איש מת"

[*]

מסעותיו של שודד הים ההולל, ג'ק ספארו צברו ציפייה לאחר הסרט הראשון, שהניב למעלה מ – שש מאות וחמישים מיליון דולר. הסרט "שודדי הקאריביים – תיבה של איש מת" מחזיר את ג'וני דפ אל התפקיד שעליו היה מועמד לאוסקר. הסרט הרוויח בקופות למעלה ממליארד ושישים מליון דולרים וזכה באוסקר בשנת 2007 על האפקטים הויזואלים הטובים ביותר. בנוסף היה מועמד בעוד שלוש קטגוריות באותו הטקס – הכוללים עיצוב אמנותי, עריכת סאונד ומיקס סאונד.

מקום 3: "שר הטבעות – שיבת המלך"

[*]

הפקת הענק של פיטר ג'קסון, שאחראי בין היתר על הצלחות כגון "קינג קונג" ושני הסרטים הקודמים בסדרת "שר הטבעות" הפכו ממזמן לאבן דרך עבור חובבי הפנטזיה והמד"ב. ג'קסון, שהתחיל כמוכר בחנות וידאו, הגיע לזכייה ב – 11 פרסי אוסקר ובמקום השלישי כסרט המכניס ביותר בכל הזמנים, עם הכנסות של מיליארד מאה עשרים ותשע מליון דולרים. הסרט זכה ב – 11 פרסי אוסקר בטקס שנערך בשנת 2004, ובניהם פרס הבמאי הטוב ביותר, הסרט הטוב ביותר, התסריט המעובד הטוב ביותר, פרס הפסקול, המוזיקה, מיקס סאונד, אפקטים מיוחדים, איפור, עריכה, עיצוב תלבושות ועיצוב אמנותי. הסרט זכה בכל הקטגוריות בהם היה מועמד ובכך שבר שיא באותה השנה.

מקום 2: "טיטניק"

[*]

כן, כן, הסרט הגדול ההוא עם הספינה, הצליח בשקט לרדת אל המקום השני בטבלת שוברי הקופות של כל הזמנים. הסרט שהפך את ליאו וקייט, הלא הם רוז וג'ק לכוכבי על וגרף אינספור מועמדויות לאוסקר, קטף 11 פסלונים מוזהבים והעניק לג'יימס קמרון ("שקרים אמיתיים", "שליחות קטלנית 1,2", "הנוסע השמיני", "מצולות") את פרס האוסקר על הבימוי הטוב ביותר. הסרט, שנחשב עד לפני זמן קצר למכניס ביותר, גרף עד כה – מעל למיליארד שמונה מאות ושלושים וחמש מליון דולרים ברחבי העולם. (למישהו יש שקל?)

בטקס האוסקר שנערך בשנת 1998, גרף הסרט, בדומה ל"שיבת המלך" – 11 פסלונים מוזהבים וביניהם את פרס הבמאי הטוב ביותר, הסרט הטוב ביותר, פרס הצילום, עריכה, מוסיקה מקורית, פרס השיר הטוב ביותר, אפקטים מיוחדים, סאונד אפקט וסאונד הטוב ביותר, עיצוב תלבושות ועיצוב אמנותי. היחידים שהיו מועמדים ולא זכו הם קייט וינסלט, המועמדת לתפקיד השחקנית הטובה ביותר בתפקיד ראשי, גלוריה סטוארט (הסבתא), על פרס שחקנית המשנה הטובה ביותר ואת הפרס על האיפור הטוב ביותר.

מקום 1: "אוואטר"

[*]

מי יכול לקחת ל"טיטניק" את מקום הכבוד כסרט המכניס ביותר אם לא ג'יימס קמרון עצמו? האיש שהוכיח כי כישרון מוביל לכסף שמוביל לעוד יותר כסף, עשה זאת שוב בקופות, עם "אוואטר" סרט המד"ב הראשון בתלת מימד שגרם לצופים ברחבי העולם לפעור את עיניהם ולהיכנס לעולם הקסום. עם שחקנים אנונימיים וסיגורני וויבר אחת, הצליח הסרט לגרוף עד לכתיבת שורות אלו (חודשים ספורים אחרי יציאתו) מעל לשני מיליארד ושש מאות מליון דולרים ובכך קבע שיא הכנסות היסטורי והכתיר את הכותר למלך הבלתי מעורער של הקופות ותלת המימד.

לעומת זאת את האוסקר השנה, קמרון לא הצליח לקחת ואותו חטפה דווקא אישתו לשעבר, קתרין ביגולו, עם סרטה "מטען הכאב". "אווטאר" היה מועמד לתשעה פרסי אוסקר ומתוכם זכה רק בעיצוב האמנותי, הצילום והאפקטים המיוחדים. בין הקטגוריות לו היה מועמד – הסרט הטוב, הבמאי הטוב, הפסקול המקורי, סאונד, עריכת סאונד ועריכה.

מוזר שדווקא בתקופת מיתון גדולה, נרשמים הרווחים הגדולים ביותר בהיסטוריית הקולנוע ורוב הסרטים המכניסים ביותר הם רק מהעשור האחרון – האם האפקטים והטכנולוגיה המתפתחת באמת מביאים יותר אנשים לבתי הקולנוע, או שמא אפשר להבחין בתופעת אינפלציה קרבה? לשיפוטכם.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט