חדשות קולנוע וסרטים

סיכום 2010 - חלק א'

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: יאיר הוכנר

קולנוע תל אביב, אחד מבתי הקולנוע המיתולוגים והחשובים בתולדות המדינה, הוחרב אחרי שהעיר שעל שמה הוא נקרא לא עשתה דבר כדי להגן על המתחם החשוב הזה. עיר המחשיבה את עצמה כמובילה מבחינה תרבותית לא טרחה להגן על המבנה המיתולוגי והוא הושמד לקול צהלות אנשי הנדל"ן. רב-חן בכיכר דיזנגוף נפתח לאחר שיפוץ מאסיבי, עם מסעדה חביבה והמון סרטי תלת מימד. מוזיאון תל אביב הפך לבית הקולנוע הכי איכותי עם הסרטים המאתגרים והאומנותיים ביותר אבל עם כסאות לא נוחים ומרווחים בין השורות בלתי נסבלים . קולנוע לב הפך רשמית לאכסניה לסרטים המיועדים לדודות של נעמ"ת או וויצו. הפתיחה המחודשת של סינמטק תל-אביב נדחת שוב ושוב והמנויות הזקנות לא מפסיקות לדבר בטלפון במהלך הסרטים. יונייטד קינג והסינמה סיטי השתלטו סופית על תשומת ליבם של ההמונים עם הפתיחה של המתחם החדש בראשון לציון.

מפיצי הסרטים בארץ לא עושים את העבודה קלה לקראת סיכום השנה. מרבית הסרטים שמככבים ברשימות בחו"ל כלל לא יצאו בבתי הקולנוע בארץ. הרשימה השנה תתמקד פשוט במה שראיתי, חלקם הוקרנו בבתי הקולנוע בארץ וחלקם כאלה שנצפו בפסטיבלים כאן ומעבר לים.

סרטי השנה של אתר סרט:

1. צעצוע של סיפור 3.

. [*] .

תסריט מעולה. זהו הקלף המנצח של אולפני פיקסאר. לא משנה כמה האנימציה תהיה מרשימה, והיא מאוד מרשימה, "צעצוע של סיפור 3" הוא אחד הסרטים הבודדים שהצליחו השנה לעסוק בנושאים לא ידידותיים לסביבה כמו הזדקנות, התחושה שאף אחד כבר לא זקוק לך או מעוניין בך יותר וכמובן במוות ועדיין להפוך לשובר קופות מספר 1 של 2010. זה אולי סרט מצויר שקהל היעד שלו הוא ילדים אבל הסרט הזה מיועד קודם כול להורים שלהם ולאוהבי קולנוע.

2. הרשת החברתית

[*]

בעצם מדובר בדרמה יוונית מודרנית או סוג של מחזה שיקספירי בסגנון ר'יצרד השלישי. מארק צוקרברג האיש מאחורי אחד מאתרי האינטרנט הפופולאריים ביותר בעולם, מתואר כאדם בעל יחסי אנוש איומים עם כישורים חברתיים השואפים לאפס. הדרך היחידה שלו ליצור קשר עם האנושות היא יצירת קשרים חברתיים דרך האינטרנט. קולנוע מעורר מחשבה בעל ערך אקטואלי ואומנותי, שהוא גם בידור איכותי ובוגר מהסוג שנדיר למצוא בימים אלו בבתי הקולנוע.

3. קר עד העצם

הסרט יוצא בבתי הקולנוע בישראל בסוף ינואר. צפיתי בו בפברואר 2010 בפסטיבל ברלין ומאז הוא תקוע לי עמוק בתוך הלב ומסרב להרפות. דברה גראניק כתבה וביימה פילם נואר המתרחש אי שם בצפון הקר בארה"ב בעיירה שכוחת אל שכול תושביה הם זבל לבן. ג'ניפר לורנס בתפקיד פורץ דרך כנערה שמנסה למצוא את אביה שלבטח נרצח כדי שלא יפנו את אחיה ואת האם המעורערת מביתם העלוב גם ככה. סרט נדיר בעוצמתו וגראניק מתגלה כאחת הנשים שעוד יצילו את הקולנוע האמריקאי. גם סרטה הקודם Into the Bone הוא יצירת מופת קטנה וקשה על נשיות בעולם אכזרי ולא ידידותי.

4. אמא

. [*]

"אמא" הקוריאני של בונג ג'ון-הו הוקרן בפסטיבל חיפה. הבמאי שאחראי לסרט המפלצות "המארח" שהוא גם שובר הקופות הגדול ביותר בדרום קוריאה, חוזר עם דרמת מתח צנועה אבל אפקטיבית הרבה יותר על כוחה של אהבה. קים הי-ג'א מגלמת אם שתעשה הכול כדי להגן על בנה המואשם ברצח. מסוג הסרטים המטלטלים את הצופה. התוצאה היא קולנוע מטריד ועוצר נשימה.

5. סמל

. [*] 11.

מיפן מגיע "סמל", סרטו של היטושי מאצוּמוֹטו שהוקרן בפסטיבל אייקון. מאצוּמוֹטו שגם משחק בתפקיד הראשי ביים יצירה פילוסופית מעוררת מחשבה שהיא בו זמנית גם פנטסיה סוריאליסטית מרהיבה ביופייה ומפתיעה עם הומור מבריק קורע מצחוק. העלילה עוקבת אחרי אדם המתעורר לבדו בחדר חסר חלונות או דלתות. מן הקירות יוצאים ראשיהם וגופותיהם של ילדים כאשר נוגעים באבריהם המוצנעים מופיעים בחדר עצמים שונים. בינתיים, בעיירה מאובקת, מתאבק מקסיקני הידוע בתור "איש החילזון" מתכונן לקרב חשוב. האם יש קשר בין שני הסיפורים? התוצאה היא 93 דקות מבריקות ובלתי נשכחות.

6. האקסים של החברה שלי / קיק אס

[*]

נראה שבשנת 2010 היה ממש כיף להיות חנון. נכון שגם "האקסים" וגם "קיק אס" לא היו בדיוק להיטים שוברי קופות אבל הם היו הסרטים הכי מגניבים שהוקרנו בבתי הקולנוע על פני הפלנטה הזאת בשנה החולפת ובשניהם הגיבורים הם גיקים שכנגד כול הסיכויים הופכים לגיבורי על ומחסלים את הרעים. מייקל סרה נלחם ב"אקסים של החברה שלו" ואדגר רייט הבריטי עושה מזה מעדנים. ב"קיק אס" מתיו ווהן, במאי בריטי כשרוני נוסף, מצליח לקחת את ז'אנר גיבורי העל האמריקאי ולשדרג אותו ליצירה קולנועית מבדרת ואיכותית שלא מיועדת לילדים. בכול מקרה שני הסרטים עשויים להפוך לקלאסיקות או לסרטי פולחן.

הרשימה נמשכת עקבו אחר פרסומה בסוף השבוע.

תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט