חדשות קולנוע וסרטים

סיכום 2010 – חלק ב'

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: יאיר הוכנר

אתר "סרט" ממשיך עם רשימת הסרטים הטובים של השנה ובהמשך הכתבה גם כמה סרטים טובים, שלמרות הכל לא זכו להיכנס לרשימה:

7. מחוץ למים / השליח / שם תואר: משטרה

[*]

אין שום קשר בין שלושת הסרטים האיכותיים והקטנים האלה. שלושתם ריאליסטים, שלושתם סרטי פסטיבלים מצליחים עטורי פרסים, שלושתם הוקרנו בבתי הקולנוע בארץ. "מחוץ למים" הבריטי על צעירה בשכונה עלובה במיוחד אי שם בבריטניה. "השליח" האמריקאי על הלומי קרב ואלמנות מלחמה. ו"שם תואר: משטרה" סרט רומני על מצפון של שוטר. כולם כתובים, מבויימים ומשוחקים נפלא. כולם ריאליסטים, איטיים ונוקבים. ספק אם מישהו טרח להגיע לקולנוע לראות אותם, וחבל.

8. כלבת / פובידיליה / המשוטט

[*]

שלושה סרטים ישראלים של יוצרים צעירים. שלושה סרטים מאוד שונים הפועלים בעולמות קולנועים אחרים וחריגים לחלוטין. "כלבת" סרט האימה הישראלי הראשון שזכה להצלחה צנועה בקופות ועוסק בהתמכרות של החברה הישראלית לאלימות. "פובידיליה" הקצבי שמזכיר את ימיו המוקדמים של דני בויל אבל בעצם יצרו אותו צמד אחים מנתניה ועוסק בעולם המודרני המנוכר המתנגש עם העבר. בשניהם מככב עופר שכטר המתגלה כשחקן לא רע. "המשוטט" סרט הפסטיבלים הנזירי והניסיוני של אבישי סיוון איטי ומהורהר בדרכו הייחודית פונה לקהל הסינמטקים בחו"ל יותר מאשר בארץ. השלושה מייצרים קולנוע אפקטיבי ומסקרן הרבה יותר ממה שהציעו השנה בכירי הבמאים בארצנו.

9. Open

סרט הביכורים של ג'ק יוזנה זכה בצדק בפרס חבר השופטים בתחרות הטדי לקולנוע קווירי – פסטיבל ברלין 2010. זהו סרט מסע פיוטי, ייחודי ויוצא דופן המשלב שני סיפורים זה לצד זה. סינתיה היא אינטרסקס העובדת כאחות במרפאה לניתוחים פלסטיים. שם היא פוגשת בזוג טרנסג'נדרס, ג'ן וגאי שעוברות ניתוחים פלסטיים כדי להיות זהות אחת לשנייה. סינתיה מחליטה לעזוב את בן זוגה ולצאת למסע עם ג'ן בזמן שגאי טסה לביקור משפחתי. במקביל סיד הוא טרנסקסואל צעיר שמתאהב בהומו צעיר בשם ניק. כשסיד מגלה שהוא בהריון, השניים יוצאים למסע משותף כדי לבדוק את משמעות מערכת היחסים שלהם. יצירה קולנועית נדירה בעוצמתה ואיכותה.

10. פחד מצלמים / פיראנה

[*]

סרטי אימה נחשבים בדרך כלל לז'אנר נחות שמבקרי קולנוע לא נוטים להתייחס אליו. שני הסרטים שבחרתי נמצאים משני צדי הסקאלה של הז'אנר. הראשון הוא יצירת מופת ואחד מסרטי האימה הטובים ביותר שנוצרו בעשור הקודם. "פחד מצלמים" או בשמו המקורי Rec שהוקרן בסינמה סיטי במסגרת הקרנת חצות הוא סרט זומבים קלסטורפובי תוצרת ספרד משנת 2008. מהצד השני של המשוואה ישנו "פיראנה" - כשמו כן הוא – זה סרט על דגים טורפים בטכנולוגיית התלת מימד שעיקר מטרתו היא להציג נשים ערומות ושדיים בשלושה מימדים. רק בשביל הסצנה הקלאסית של השלונג הנפלט מפיו של דג אחד ונטרף על ידי דג אחר ראוי לתת לו מקום של כבוד ברשימה הזו.

עוד סרטים שאהבתי או חיבבתי, לא כולם הגיעו לבתי הקולנוע בארץ:

• "נגד הזרם" הנציג של פרו לתחרות האוסקר וזוכה פרס חביב הקהל לסרט הזר בפסטיבל סאנדנס 2010. סיפור אהבה בין דייג לסופר בעיירת דייגים פסטורלית הופכת לסרט רוחות רומנטי ומרגש עד דמעות.

• "פייטר" – דרמת האיגרוף המשפחתית והמרגשת עם כריסטיאן בייל בהופעה שראויה לאוסקר.

• "סופר הצללים" סרטו האחרון של רומן פולנסקי לפני שנעצר ושוחרר, מותחן פוליטי כתוב נפלא ומבויים היטב שמחזיר את פולנסקי למפה. יואן מקרוגר בתפקיד הראשי נהדר.

• מופע הפלאים של דר' פרנסוס – לא הסרט הכי טוב של טרי גיליאם אבל בהחלט אחת החוויות הקולנועיות ההזויות ביותר שנראו השנה על מסך הקולנוע וטום וויטס הוא השטן, מי צריך יותר מזה?

• "התחלה" בין שני סרטי באטמן חוזר כריסטופר נולן להתעסק במודע ולא מודע ויוצר סרט מרהיב עין מבחינה ויזואלית אך אם נגדיר זאת בעדינות רדוד וקיטשי.

• "הדרקון הראשון שלי" סרט האנימציה הנפלא מבית "דרים וורקס" מצליח להשתמש בתלת מימד בצורה כול כך יפה בקטעי המעוף כך שהם נוגעים בפיוט וגם התסריט מתוק להפליא.

• הילדים בסדר – אנט בנינג וג'וליאן מור כובשות את הלב כצמד אימהות שנאלצות להתמודד עם רצונם של ילדיהם לפגוש את אביהם הביולוגי.

• אני אוהב אותך פיליפ מוריס – ג'ים קארי ויואן מקרוגר מרגשים ומצחיקים כצמד אסירים מאוהבים בקומדיה השחורה שהוצגה בסאנדנס וקאן ולא זכתה להצלחה גדולה.

• יללה – ייצא בבתי הקולנוע בישראל ב-6 בינואר. דרמה פיוטית המבוססת על הפואמה של אלן גינצבורג ומתארת גם את המשפט שהצנזורה ניהלה נגד היצירה הספרותית. אנימציה מרהיבה, מיטב כוכבי הקולנוע העכשווים וג'יימס פרנקו מקסים בתפקיד הראשי.

עקבו אחר המשך הרשימה בחלק השלישי והאחרון.

תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט