חדשות קולנוע וסרטים

Seret מהעבר - העתיד כבר כאן: "בחזרה לעתיד 2"

מדור Seret מהעבר
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
היום העולם חוגג את יום "בחזרה לעתיד" – ה-21 לאוקטובר 2015, היום בו דוק ומרטי הגיעו משנת 1985 אל העתיד המופלא והרחוק בסרט "בחזרה לעתיד 2". לכבוד היום המיוחד חזרה כתבת האתר הלמינה גרופר אל סרט הקאלט ובדקה איזו מההמצאות העתידיות בו קיימות כיום, מה קרה לקאסט השחקנים ומי היו המעריצים המפתיעים של הסרט?

אתם לא שונאים את הימים האלה שבהם נראה כי הכול משתבש, החלון נתקע על הרקע מאתמול, רקסי השאיר לכם "הפתעה" על השטיח כי מטייל הכלבים התקלקל ואין מספיק זבל בכור ההיתוך באוטו כדי לרחף אפילו שני מטרים? אתם לא? טוב, כנראה שהתחזית של "בחזרה לעתיד 2" לשנת 2015 הייתה קצת מוטעית, אבל זה לא מה שימנע מכם לצפות בו שוב.

הסרט השני בטרילוגיית "בחזרה לעתיד" יצא לאקרנים בשנת 1989, ארבע שנים לאחר הסרט המקורי. הסרט הראשון נכתב ע"י רוברט זמקיס, שגם ביים, ועל ידי בוב גייל לאחר שהאחרון מצא תמונה של אביו בצעירותו ותהה אם היו יכולים להיות חברים. סרט המשך כלל לא היה מתוכנן אך מעל 300 מיליון דולר ברווחים של הסרט הראשון גרמו למצב להשתנות.

[*]

זמקיס וגייל חזרו לכתוב ולביים את החלק השני, שצולם בצמוד לסרט השלישי בעלות משותפת של 40 מיליון דולר. גם מרבית צוות השחקנים חזרו לתפקידיהם המקוריים ובראשם מייקל ג'יי פוקס בן ה-28 ששב לגלם את מרטי מק'פליי בן ה-17 ובן ה-47, וגם את מרטי ג'וניור ומרלין בנו ובתו העתידיים. כריסטופר לויד שב לתפקיד ד"ר אמט "דוק" בראון, תומס וילסון חזר בתפקיד כפול של ביף וגריף טאנן וליאה תומפסון חזרה לגלם את אימו של מרטי לוריין. שני שחקנים שלא שבו היו כריספין גלובר, שגילם את ג'ורג' מק'פליי אביו של מרטי, וקלאודיה וולס בתור ג'ניפר. את תפקיד ג'ורג' העתידי גילם ג'פרי ווייסמן ואליזבת שו נכנסה לתפקיד ג'ניפר פארקר חברתו ואשתו לעתיד של מרטי.

בתור ילד סנדוויץ' "בחזרה לעתיד 2 " מתוסבך יותר מאחיו. בסרט הראשון חוזר מרטי החי בשנת 1985 לשנת 1955 ופוגש את הוריו הצעירים ומנסה לשדך ביניהם בשנית. בסרט השלישי חוזר מרטי לשנת 1885 כדי להציל את דוק שנשלח בטעות למערב הפרוע. בסרט השני נוסע מרטי עם דוק לשנת 2015 כדי למנוע מבנו העתידי להסתבך, הם מצליחים וחוזרים לשנת 1985 רק כדי לגלות שביף הבריון מהעתיד השתמש במכונת הזמן כדי לשנות את העבר וליצור הווה חלופי בו הוא עשיר ומצליח. על כן חוזרים מרטי ודוק שוב לשנת 1955 כדי למנוע זאת תוך שעליהם להתחמק מעצמם הקודמים (אלו מהסרט הראשון) הנמצאים באותה השנה. הם מצליחים לתקן את המעוות אך מכונת הזמן עם דוק בתוכה נפגעת מברק ושולחת אותו למאה הקודמת שם דוק משאיר למרטי מכתב אותו הוא יקבל 70 שנה לאחר מכן בשנת 1955 בו כתוב שהוא בסדר ושיחפש את דוק מאותה השנה כדי לחזור הביתה. פשוט. על אף שחלק גדול מהסרט מתרחש בעבר או ההווה זהו דווקא העתיד שנחרט בזיכרונם של מרבית הצופים ולא בכדי. בראש ובראשונה כי מדובר באחת מהתחזיות האופטימיות ביותר לעתיד בקולנוע באותה התקופה. נכון, עדיין יש עוני ופשע, בנו העתידי של מרטי מסתבך עם כנופיה וביתו העתידי נמצא בחלק הפחות טוב של העיר, אבל דברים מהסוג הזה קיימים בכל תקופה. לפחות העולם לא הגיע לקיצו והמין האנושי לא נשלט על ידי רובוטים. סרטים כמו "בלייד ראנר", "שליחות קטלנית" ו"אקירה" שיצאו גם הם בשנות השמונים ציירו תמונה הרבה פחות יפה.

[*]

בלי מאורעות אפוקליפטיים באופק, העתיד נראה די טוב. תחזית מזג האוויר מדייקת על הדקה, ילדים מתרוצצים על האברבורדים ואם נתעלם מכמה אסונות אופנה (מי לובש שתי עניבות ?!) המצב לא רע בכלל. אך זה לא מספיק למרטי שקיווה לעתיד ורוד יותר עבורו, ורוקם מזימה להתעשר באמצעות הימור על משחקי ספורט תוך שימוש במידע מהעתיד. דוק המגלה את תכניתו, מניא אותו ממנה אך לא לפני שביף, אויבו המושבע של ג'ורג' מקבל השראה לתוכנית זדונית משלו.

הבלגן האמיתי בסרט מתחיל בנקודה הזו והכל בגלל רעיון שהיה עולה במוחם של מרבית האנשים בסיטואציה דומה. מי לא היה שמח לקבל כמה טיפים מהמחר? לכן גם עם כל ההמצאות המטורפות הדמויות האקסצנטריות וקריאות !Great Scott הצופה יכול להבין ולהזדהות. כל שאר הדברים פשוט הופכים את "בחזרה לעתיד 2" לנסיעה כיפית, נסיעה אליה שמחו רבים להצטרף.

השני בטרילוגיה "בחזרה לעתיד" היה לסרט השלישי הרווחי ביותר בעולם בשנת 89' עם רווחים של יותר מ-330 מיליון דולר. המבקרים היו חלוקים בדעתם, אך לרוב הסכימו שעל אף שאין בו את אותו העומק של הסרט המקורי, מדובר עדיין בחוויה מטורללת ומלאת הומור גם אם יש צורך בלא מעט ריכוז כדי לעקוב אחר כל צירי הזמן השונים.

בין המעריצים של "בחזרה לעתיד 2" וסרטי "בחזרה לעתיד" בכלל ניתן למנות גם את האסטרונום קארל סייגן ונשיא ארה"ב לשעבר רונלד רייגן. סייגן נודע כמי שאמר לזמקיס וגייל על החלק השני בטרילוגיה ש"מדובר בסרט הטוב ביותר שנעשה אי פעם על המדע של מסע בזמן". רייגן נהנה כל כך מהסרט הראשון עד שהתייחס אליו באופן ישיר בנאומו לאומה בשנת 86' "כפי שאמרו בסרט בחזרה לעתיד במקום אליו אנחנו הולכים אין צורך בכבישים".



"בחזרה לעתיד 2" הצליח גם לחזות לא מעט המצאות מודרניות כמו משקפיים חכמים, טלוויזיות שטוחות ושיחות ווידאו. אמנם אנו עוד מחכים למכונית מעופפת בכל בית אך היצירתיות של זמקיס וגייל בהחלט הוכיחה את עצמה. הסרט גם חזה את עתידו של ילד קטן בשם אלייז'ה ווד בהופעתו הראשונה בקולנוע וגם מייקל באלזארי, פלי מלהקת הרד הוט צ'ילי פפרס, מופיע לכמה רגעים.
עבור שאר השחקנים הייתה טרילוגיית "בחזרה לעתיד" אבן דרך בקריירה: מייקל ג'יי פוקס היה כוכב עולה בזמן צילומי הסרטים בעיקר בזכות תפקידו כאלכס פ. קיטון בסדרה "קשרי משפחה". הוא המשיך לתפקידים בקולנוע ובטלוויזיה בסדרה "ספין סיטי", ולאחר שאובחן כחולה פרקינסון בשנת 1991 הפך לפעיל בקידום חקר המחלה. כריסטופר לויד, הצלע השנייה בצמד, המשיך לתפקידים ב"מי הפליל את רוג'ר ראביט", "משפחת אדאמס" ועוד רבים. הוא הבליח להופעה קצרה כד"ר אמט בראון בסרט "מיליון דרכים להתפגר" בשנת 2014.

תומס וילסון הוא שחקן, סופר, קומיקאי, מוזיקאי, מדובב, צייר ושדר בעל רשימת תפקידים ארוכה לא פחות מרשימת התארים שהוא נושא, ביניהם, המאמן בן פרדריקס בסדרה "פריקים וגיקים". ליאה תומפסון גם היא בעלת תארים מרובים, שחקנית, במאית ומפיקת טלוויזיה. היא הופיעה בסרטים וסדרות כמו "התפרנים מבוורלי הילס" ו"קרוליין בעיר". אליזבת שו המשיכה לשחק ואף הייתה מועמדת לאוסקר על תפקידה בסרט "לעזוב את לאס וגאס". ג'פרי ווייסמן ממשיך לשחק בטלוויזיה בקולנוע ובתאטרון לאחר הופעות מרובות בסרטים כמו "הנוקם" לצדו של קלינט איסטווד. הוא מלמד משחק, בימוי כתיבה ואלתור בבית הספר לקולנוע דיגיטלי של סן פרנסיסקו.

[*]

ה-21 באוקטובר השנה, היום בו הגיעו דוק ומרטי לשנת 2015 הוכרז כ"יום בחזרה לעתיד". השנה גם ימלאו 30 לחלק הראשון בטרילוגיה. לכבוד התאריך המפורסם הכינו אולפני יוניברסל טריילר ל"מלתעות 19", ההולוגרמה שניסתה להתקיף את מרטי, פפסי הוציאו מהדורה מוגבלת של "פפסי פרפקט" ואפילו ישנה פרסומת להאברבורד. בנוסף ייערכו הקרנות מיוחדות של הטרילוגיה ברחבי העולם והוכנו מארזים חגיגיים של הסרטים.

טרילוגיית "בחזרה לעתיד" היא מותג - שנה לאחר יציאת החלק השלישי בטרילוגיה בשנת 1991 יצאה סדרת טלוויזיה מצוירת המבוססת על הסרטים וגם קומיקס המבוסס על הסדרה. במשך השנים אף יצאו מספר משחקי מחשב וכמות בלתי נדלית של צעצועים, מזכרות וסחורה משלל סוגים. התייחסויות וציטוטים מהסרטים הפכו כבר מזמן לחלק אינטגרלי מתרבות הפופ, ואפשר לומר שגם לקלישאה אך מהסוג שכיף לחזור אליה שוב ושוב. לכן עד ליום שבו הנעליים שלנו יוכלו לשרוך את עצמן, ועד שיצא הפרק הבא בסאגת "מלתעות" (בחלק 11 יש כרישים בחלל!) נוכל לצפות בדוק ומרטי ולהתחיל להתכונן לשנת 2045.

וכך זה היה נראה אם מרט ודוק באמת היו מגיעים לשנת 2015:

הלמינה גרופר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
אין מאמרים מחודש אוקטובר
 
חיפוש בארכיון 2015
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט