רכילות סרטים / שחקנים / ידוענים

חיים ב-Seret - המחאה נגד האוסקר מתרחבת

מדור חיים ב Seret
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בחוץ סערה וגם בהוליווד, סערת מועמדויות האוסקר ממשיכה לגבות קורבנות ואמירות אמיצות נזרקות לאוויר, מי אמר מה ולמה, וגם איזו שחקנית כעסה על שטסה במחלקת התיירים.

היא אמנם כבר בת 69 אבל שרלוט רמפלינג צברה לעצמה הערכה כשחקנית איכות ועכשיו עם המועמדות הראשונה שלה לאוסקר על הסרט "45 שנים" וסערת חוסר הגיוון האתני במועמדויות השנה נשאלה השחקנית הבריטית מה היא חושבת על כל החרם והתשובה שלה לא צפויה בלשון המעטה. "הדבר גזעני כלפי לבנים. אי אפשר באמת לדעת אבל אולי לא הגיע לשחקנים השחורים להיכנס לרשימת המועמדויות הסופית". כשנשאלה האם לדעתה יש לשריין מכסות למועמדים מסוימים ענתה, "למה למיין אנשים? כיום כולם פחות או יותר מתקבלים בחברה. תמיד יאמרו 'הוא פחות יפה'; 'הוא כהה מדי'; 'הוא לבן מדי'... תמיד יהיה מישהו שיגיד 'אתה יותר מדי' דבר כזה או אחר. אבל האם אנחנו צריכים להבין מזה שצריך להיות ייצוג למיעוטים בכל מקום?".

[*]

המיעוטים על ראש סדר היום בהוליווד ושחקן "שר הטבעות" איאן מק'קלן בן ה-76 לא חוסך בהאשמות. ל"גארדיאן" הבריטי סיפר, "אף גבר הומוסקסואל מוצהר לא זכה באוסקר; אני תוהה אם זה קרה במקרה או בעקבות דעות קדומות". ומה בעניין שחקנים הטרוסקסואלים שזכו בפרס על משחקם בתפקיד הומוסקסואלי?: "כמה מתוחכם, כמה מתוחכם. מה בדבר הענקת הפרס לי על ששיחקתי סטרייט?". מק'קלן הוא הומו מוצהר והיה מראשוני השחקנים שיצאו מהארון גם כשזה היווה סיכון לקריירה שלו. הוא היה מועמד פעמיים לפרס ולא זכה.

[*]

עוד מישהי שנקלעה לקלחת מחלוקת האוסקרים על לא עוול בכפה היא קריסטן סטיוארט, הכוכבת הצעירה שהייתה בפסטיבל סאנדנס, רואיינה למגזין "ווריאטי" כחלק מקידום הסרט בו היא מופיעה "Certain Woman". הסרט מתרכז בחייהן של שלוש נשים והוא גם מבויים על ידי אישה. כלפי סטיוארט הופנתה ביקורת רבה שנבעה מדברים שאמרה, בעיקר שהעיסוק במחאת האוסקר משעמם אותה, ושצריך להפסיק להתבכיין ולקום ולעשות משהו. אך מסתבר שדבריה הוצאו מהקשרם והיא לא התכוונה לגיוון אתני, היא דיברה על שוויון מגדרי. "קשה לי לדבר על זה, זה מרגיש לי מוזר. יש לי הרבה מזל, מרץ ומוטיבציה אז מרגיש לי מוזר להגיד 'זה לא פייר'. נכון, משכורות הגברים גבוהות יותר, כי הסרטים שלהם מרוויחים יותר. בוא נתחיל ליצור. אם אתה משועמם ואתה חושב שאין מספיק ממשהו מסוים מולך אז לך תעשה אותו. אמא שלי ציירת וגם תסריטאית ומתי שלא הייתה לה עבודה היא הייתה מכינה משהו. היא אף פעם לא הייתה משועממת. במקום לשבת ולהתלונן תעשו משהו, תכתבו, לא משנה מה. הנושא המגדרי כל כך שכיח כרגע וזה משעמם". גם אנחנו היינו מתבלבלים. "קטסטרופה" אמיתית קרתה השבוע כשהשחקנית אנדי מקדואל אולצה (!!!) לטוס במחלקת תיירים ולא במחלקה ראשונה. המדור לא יודע את נפשו מרוב רחמים כלפי אנדי המסכנה. מקדואל דאגה להנציח את הרגע בתמונה שהעלתה לטוויטר ובה היא זועקת "הצילו". השחקנית טוענת שהיא שילמה על כרטיס למחלקה ראשונה והזמינה גם מקום לכלב שלה באותה מחלקה אבל ב"אמריקן איירליינס" מסרו לה שאין מקום לכלב והיא צריכה לעבור למחלקת תיירים. אורכה של הטיסה היה שעה. אנדי ביקשה להחליף מקום עם נוסע אחר אבל לא נתנו לה. לכל המגיבים שזעמו על התלונות של אנדי השיבה: "לא מתוך התנשאות, פשוט אני מתחרטת ששילמתי ביוקר על הכרטיס שהזמנתי. תשנאו אותי אם זה מספק אתכם. שילמתי על טיסה למטרת התנדבות ולא קיבלתי תמורה לתשלום. אני טסה לעיתים קרובות במחלקת תיירים. את הלקח שלי למדתי, לא להתלונן יותר בטוויטר ולא לשלם יותר למחלקה ראשונה ב'אמריקן איירליינס'. מעכשיו רק להוקיר תודה, אפשר לעבור הלאה?". המדור לא מבין איך אפשר לכעוס על אנדי, במיוחד כשהיא מאפשרת איכות חיים גבוהה כזאת לכלב שלה. חיי כלב מה שנקרא.

[*]

וברכות לזוג השחקנים אמילי בלאנט ("קצה המחר") וג'ון קרסינסקי ("המשרד") שמצפים לילד שני. דובריה של השחקנית אישרו את ההריון. לשניים ילדה בת שנתיים בשם הייזל. בלאנט וקרסינסקי ביחד משנת 2008 והתחתנו ב-2010.
לירן בלאו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט