חדשות טלוויזיה / סדרות

שובר מסך: פרקי קרוסאובר של סדרות אהובות וטיזר לוודי אלן

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מדור חדשות הטלוויזיה: סאגה חדשה של הסופר של "משחקי הכס" תעובד לטלוויזיה, טיזר לסדרת הטלוויזיה הראשונה של וודי אלן ופרקי קרוסאובר של "הבחורה החדשה" עם "ברוקלין 99" ושל "הפלאש" עם "סופרגירל"
עוד סאגה של ג'ורג' ר. ר. מרטין תעובד לטלוויזיה

"Wild cards", סדרת הספרים של ג'ורג' ר.ר מרטין , תעובד גם היא לסדרת טלוויזיה. הספרים הם ספרי מדע בדיוני, והם יוצרים יחד יקום עשיר ועצום. קשה שלא להשוות את זה ל"משחקי הכס", הסדרה השנייה שמבוססת על סדרת ספרים של מרטין, גם היא מתמחה ביצירה של יקום ענק ואפי.

בעוד אני מעדיף נקודת מבט אישית יותר על הדמויות בטלוויזיה שאני צורך, ומצפה שיתייחסו אליהם כאנשים יותר מאשר ככלי שחמט, אני גם צריך להודות ש"משחקי הכס" היא "סדרת עולם" שכזו שנעשית טוב באמת. "משחקי הכס" הוכיחה כי בעזרת פריסת הסיפור לפרקים רבים בעלי אופי אנתולוגי, אפשרי יותר לספר עלילה מורכבת וגם לגרום לנו לסימפטיה לדמויות.

גם אם היא לא בדיוק הטעם האישי שלי, אין ספק ש"משחקי הכס" הספיקה לשנות את פני הטלוויזיה באופי האנתולוגי שלה ובאספקטים רבים אחרים. לכן, קשה לי שלא לצפות, לפחות קצת, לבואה של "Wild cards", גם אם מתוך סקרנות בלבד. זה עלול בקלות להפוך לגרסה דהויה של הסדרה המצליחה של מרטין אבל נצטרך לחכות ולראות.

טיזר ראשון ותאריך בכורה לסדרת ה"אמזון" של וודי אלן

וודי אלן הוא כבר מזמן לא היוצר המוכשר שהוא היה פעם, זה ברור. זה גם מובן לחלוטין- כשהוא מחייב את עצמו ליצור סרט בכל שנה, אין יותר מדי זמן להרהר בפרטים שעושים את הסרט לסרט טוב, ובקלות מאוד יכולים לצאת תוצרים משעממים וסתמיים.

דווקא בגלל זה, אני שמח שהוא מפתח סדרה חדשה. אולפני תוכן המיועדים לרשת כמו "אמזון" נוטים לתת ליוצרים שלהם חופש יצירתי די רחב, ואין הרבה לחץ אולפני כמו באולפני טלוויזיה וקולנוע "סטנדרטיים". לכן, אני מאמין שאלן יצליח לחזור פה למוטב וליצור סדרה טובה באמת.

כותרת הסדרה היא "Crisis in six scenes" ("משבר בשש סצנות"), מה שעלול לרמוז שכל פרק בסדרה יכיל שש סצנות בלבד - רעיון שאפתני שמצביע גם הוא אולי על החזרה למוטב של אלן.

ששת הפרקים של הסדרה יספרו על משפחה מהפרברים באמריקה של שנות השישים, שמתערערת לחלוטין על ידי אורח שמגיע אליהם. בסדרה יככבו אלן עצמו (כנראה בתור האבא), אליין מיי (כנראה בתור האמא), ומיילי סיירוס (כנראה בתור הבת שלהם).



ל"ברוקלין 99" ו"הבחורה החדשה" יהיה קרוסאובר

קרוסאוברים הן אחת התופעות האהובות עליי בעולם הטלוויזיה. עם הזמן, פרקים שמפגישים בין דמויות של שתי סדרות שונות נהיו ממש מסורת. לפעמים הם נעשים וכתובים טוב, אבל גם כשהם לא, משהו בפרקים האלו פשוט תמיד מהנה בשבילי. לכן כשפוקס הודיעו השבוע שהם יפגישו שתיים מהסדרות הפופולאריות ביותר שרצות אצלם כרגע, "הבחורה החדשה" ו"ברוקלין 99", לא יכולתי שלא להיכנס להייפ. הקרוסאובר ישודר באוקטובר 2016, ויחולק לשני פרקים שישודרו זה אחרי זה - פרק אחד של "הבחורה החדשה" ואחד של "ברוקלין 99". החילוק הזה הוא רעיון נחמד שלא יצא לי לראות הרבה ממנו. את "הבחורה החדשה" אני בקושי מכיר, אבל "ברוקלין 99" היא אחת מהסדרות החביבות עליי שרצות כרגע, וכשמצרפים את זה לאובססיה האישית שלי עם הפורמט, תהיו בטוחים שאני מחכה לזה.

[*]

וגם ל"פלאש" ול"סופרגירל", אבל עם טוויסט

זוכרים שדיברנו ממש עכשיו על זה שקשה לי להתנגד לקרוסאובר, מטופש ככל שיהיה? אז עוד אחד מפרקי הספיישל שקשה לי לא לאהוב הוא פרק המחזמר. אני יודע, זה לא מעט פעמים משומש כטריק זול לדוג רייטינג- אפילו יותר מפרקי קרוסאובר. אבל מה לעשות, הם פרקים פשוט כל-כך מהנים. להגנתי גם אומר שפרקים כמו "Once more with feeling" ("באפי קוטלת הערפדים"), The devil's hand are idle playthings ("פיוצ'רמה"), ופרקי המחזמר הרבים של "קומיוניטי" הוכיחו לנו שפרקי מחזמר יכולים להיות יצירות טלוויזיוניות מרשימות, מעוצבות היטב, ומועילות מבחינה עלילתית ותמטית לשאר הסדרה.

המפיק הבכיר באגף הטלוויזיה של די-סי הודיע השבוע ששתי הסדרות "סופרגירל" ו"הפלאש" יתאחדו לקרוסאובר, והפעם הוא יהיה מחזמר. שני הגיבורים נפגשו כבר בעבר, בפרק "world's finest", אבל היי, הפעם זה גם עם שירים.

זה שילוב של שני סוגים של פרקי ספיישל פופולריים במיוחד, שמביאים שניהם הרבה רייטינג ובדרך כלל גם נאהדים על ידי צופים, לכן די ברור שהסיבה המקורית ליצירתו של הפרק הזה היא ניסיון נואש לרייטינג, כנראה בעקבות הפופולאריות הדועכת לאחרונה של התוצרים הקולנועיים והטלוויזיוניים של די-סי. אבל זה לא אומר שזה לא יכול להפוך למשהו באמת מעניין.

חוץ מכישרון השירה של הכוכבים (מליסה בנויסט וגראנט גאסטין שניהם כיכבו ב"גלי" לפני שעברו לסדרות גיבורי-על), העולם הצבעוני והקאמפי במקצת של הסדרות הללו מכיל פוטנציאל לפרק מחזמר, ואחד שלא מגיע משום מקום ולא מתנגש יותר מדי עם הטון הכללי של הסדרה.

[*]

כשמצרפים לזה את השמועות שלא אחר מג'וס ווידון יעבוד על הפרק, אני בכלל מרשה לעצמי להתרגש. ווידון מנוסה היטב בתחום - הוא כתב המון על גיבורי על (ביים את "הנוקמים" וכתב לא-מעט קומיקסים(. הוא יצר וכתב את "באפי", ואחת מגולות הכותרת של הסדרה היא פרק המחזמר המצוין שלה המוזכר לעיל, פרק שווידון ביים וכתב. הוא גם יצר את מחזמר האינטרנט הקאלטי "בלוג השירה בציבור של דוקטור הוריבל", ובנוסף- קשה להאמין ש"סופרגירל" הייתה אי פעם עולה לשידור בלי ש"באפי" תסלול לה ולדומותיה את הדרך.

שמועות הן אמינות כמו שמועות, אבל זה לחלוטין הגיוני. והרי גם אם ווידון לא יעבוד על הפרק, עדיין יש לו סיכוי לא קטן להיות מעולה, לכן אני מחכה אליו בקוצר רוח.
יוחאי גורלי - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט