חדשות טלוויזיה / סדרות

שובר מסך: טריילרים חדשים ל"הכתר" ו"סדרה של צרות"

מדור שובר מסך
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
השבוע במדור חדשות הטלוויזיה: שני שירים חדשים מהרימייק הטלוויזיוני ל"מופע הקולנוע של רוקי", תמונות חדשות מ"טרולהאנטרס", טריילר ראשון ל"סדרה של צרות" ולדרמה של נטפליקס "הכתר"
שני שירים חדשים מהרימייק ל"מופע הקולנוע של רוקי"

ב-20 לאוקטובר "פוקס" ישדרו ספיישל טלוויזיוני מיוחד לקראת האלווין- רימייק חדש לסרט הקאלט "מופע הקולנוע של רוקי". כשמוקדם יותר השנה הטריילר הראשון שוחרר, כל האינטרנט, פחות או יותר, געש בזעם. תלונות על מכונת הכסף ההוליוודית שלא לוקחת סיכונים וממחזרת חומר אהוב, צפו על פני השטח בכמות אפילו יותר גדולה מבדרך כלל כשמודיעים על רימייק לקלאסיקה אהובה. אני, לעומת זאת, חשבתי שהסרט החדש הזה הוא רעיון מבריק.

ההסבר שלי לכך ארוך ומסועף, אבל בקצרה אומר ש"מופע הקולנוע של רוקי"(1975), עסק ושיחק על הפחד העצום של האמריקאי הפרברי הממוצע מה"מהפכה המינית" שהגיעה לשיאים באותה התקופה. הטיפוסים הקונסרבטיביים (סטייל בראד וג'אנט) שהרכיבו את רוב רובם של אזרחי ארה"ב בשנות ה-70, חשו איום משמעותי מהכמויות העולות של מקרים מיניים "חריגים"- מין מחוץ למערכת יחסים מונוגמית קבועה, מין הומוסקסואלי ולהט"בי, ועוד- כל אלו צמחו באותה התקופה, ולזוגות ההטרוסקסואלים ה"קלאסיים" שעד אז אכלסו את המפה המינית כמעט לחלוטין, זה הפריע.

הסרט המקורי משחק על התחושות האלו ובדרכו גם מבקר אותם ומלעיג אותן. בראד וג'אנט הם כאמור, הזוג ה"אמריקאי הטוב", שנשאב לפתע לתוך העולם הנזיל מינית ומגדרית של דוקטור פרנקפורטר וחבורתו. הפחד הזה, בשביל לא מעט אנשים, רלוונטי מאוד גם כיום.

המאבק הלהט"בי רושם הצלחות ושיאים חדשים מיום ליום, ושוב, לא מעט אנשים נראים מודאגים מכך בשנים האחרונות. רימייק טוב וחכם יכול לקחת את חומר המקור (שאף פעם לא היה סרט טוב בעיניי, אלא יותר תופעה מרהיבה במוזרותה), ולהפוך אותו למשהו מורכב, ביקורתי ומסקרן. כששני השירים הבאים שוחררו, הבנתי משהו נוסף: בנוסף לכל הדברים המעניינים שהספיישל עלול לספק לנו, זה גם יהיה פשוט כיף.

מדובר בגרסה החדשה ל"ט-ט-טאצ' מי", שמבוצע על ידי ויקטוריה ג'סטיס ("ויקטוריס"), שמגלמת את ג'אנט, והגרסה החדשה לשיר הפתיחה, "סיינס פיקשן דאבל פיקצ'ר", שמבוצע על ידי הזמרת אייוי לבאן.



הגרסה של לבאן לשיר האייקוני מכילה המון רמזים למה אנחנו יכולים לצפות מהרימייק הזה. משתמע מהקליפ מה שקיוויתי לו במיוחד: הקהל שבהקרנות הפעילות יהיה גם הוא חלק מהספיישל, זו דרך נהדרת ויצירתית לקרוץ ולהודות למעריצים המושבעים שמקדישים את עצמם ל"רוקי", ובנוסף זה פוטנציאל להגיד משהו מעניין על המקום של הסרט המקורי בעולם שלנו.

בנוסף, ואולי חשוב יותר מכך, הוייב שנוטף מחמש הדקות האלו, וגם מהשיר הבא, פשוט צועק "רוקי" בשבילי. הסגנון הצבעוני למדי, המיניות המוגזמת, הקאמפיות, כל אלו הם חלק אינטגרלי ממה שהופך את המקור לאהוב כל כך, והם גם קיימים בשירים האלה.

טריילר ראשון לדרמה ההיסטורית החדשה והמסקרנת של נטפליקס

"הכתר"' היא סדרה המגוללת את סיפורה של המלכה אליזבת' השנייה, מבית היוצר של פיטר מורגן, שכתב כמה וכמה דרמות פוליטיות היסטורית ביניהן "פרוסט/ניקסון" ו"המלכה" (שאף הוא מספר על אליזבת' השנייה). בסדרה יככבו דניאל בייטס, ג'יימס הילר ומאט סמית' ("דוקטור הו", "שליחות קטלנית: בראשית").



בעיניי זה נראה נהדר. מלבד לדיאלוגים שנראים מעולה ולשחקנים שכנראה עושים עבודה מצוינת, ואפילו מלבד לעובדה שהמיקוד החוזר של היוצר בתחום מרמז על הפרויקט ככזה שחשוב לו, פשוט נראה מרענן מאוד לראות דרמה היסטורית בה הדמות הגברית היא "הבעל של", ולא להפך. לא מעט פעמים בז'אנר הזה, דמויות נשיות נדחקות להיות דמות רעייה גנרית, והקונפליקט העיקרי שלהן נוטה להיות הקריירה של בעלן ואיך שהיא משתלבת עם חיי הבית. אבל לא כאן. הפעם הבעל הוא זה שנאלץ להתמודד עם הקרייריסטיות של אשתו.

טריילר ראשון ל"סדרה של צרות"

ואם כבר טריילרים ראשונים לסדרות נטפליקס, העיבוד שלהם ל"סדרה של צרות" מתקרב מרגע לרגע, והם שחררו השבוע טריילר חדש ומלא הומור.

אני מעריץ גדול של סדרת הספרים עליה מבוססת הסדרה, ואולי הדבר המוצלח ביותר בה היא המודעות העצמית שלה, שנראה שהועברה היטב לנטפליקס. הספרים האלו הם אינטליגנטיים ואפלים למדי, אבל הם גם לעולם לא מאבדים את המודעות העצמית שלהם ולא לוקחים את עצמם ברצינות יותר מדי. לכן הייתי שמח במיוחד לראות שהגישה הזו עברה גם ליוצרי הסדרה.



תמונות חדשות מ"טרולהאנטרס"

"טרולהאנטרס" היא סדרת האנימציה של דרימוורקס וגיירמו דל-טורו שדיווחתי עליה כאן בטור. השבוע קיבלנו מספר דיווחים חדשים: הראשון הוא שאחד המדובבים יהיה אנטון ילצ'ין ז"ל ("סטארטרק") באחד מתפקידיו האחרונים לפני שנהרג. בנוסף בשלושת התמונות החדשות של הסדרה, אנחנו מקבלים עוד קצת מהסטייל של התמונה הראשונה שקיבלנו, סטייל שאני אוהב במיוחד. יש כאן ערבוב בין סגנון אנימציה תלת-מימדי פשוט יחסית לבין סגנון של יצורי פנטזיה מרהיבים- שילוב שעבד לדרימוורקס היטב בסרטי "הדרקון הראשון שלי", ונראה שיעבוד היטב גם כאן.

[*]
יוחאי גורלי - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2016
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט