חדשות טלוויזיה / סדרות

שובר מסך: "קריפטון", "אלים אמריקאים" ו"סדרה של צרות"

מדור שובר מסך
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
למה לא נתנו ל"קריפטון" למות?

עד לאחרונה "קריפטון" היתה סדרת ספין אוף לסופרמן שאולי עומדת לצאת יום אחד. אני אומר "אולי", כי נראה היה שאף אחד בהוליווד לא באמת רוצה שזה יקרה. כבר זמן רב כותרות שמכריזות על התקדמות מינורית קטנה בפיתוח הראשוני של הסדרה פרפרו במרחבי האינטרנט, אבל עכשיו קיבלנו משהו אמיתי: רשת הטלוויזיה "SyFy" הזמינה את הפיילוט לסדרה. ועכשיו, כשזה סוף-סוף באמת קורה, נשאר רק להודות באמת: אין סיבה טובה לכך.

"קריפטון", מן הסתם, תספר על קריפטון - כוכב הבית של סופרמן - לפני הכחדתו. אני מזכיר לכם שבקריפטון, לתושבי הכוכב אין כוחות על, וזה נותן שלל אפשרויות לסיפורים משעממים להחריד. השאלה הנשאלת היא באמת "למה?". הרי מעטים הצופים שירצו לצפות בסדרה על תושבים בכוכב לכת אקראי, שבמקרה יצא ממנו גיבור על אהוב. בכוכב עצמו אין משהו מעניין, מלבד אולי לוויזואליות הייחודית שמאפיינת אותו, אז למה לקרוא לזה "קריפטון", ולא סתם כל שם של כוכב לכת בדיוני אחר? התשובה היא כצפוי כסף. סופרמן הוא חלק עצום בתרבות האמריקאית, לכן מנהלי הרשת כנראה חושבים שאם הם ידביקו מילה שקשורה אל הגיבור בטייץ לסדרה כלשהי, הקהל פשוט יזרוק עליהם דולרים בהתלהבות.

יכול בהחלט להיות שיוצרי הסדרה יהפכו אותה למעניינת ושוות צפייה, אבל גם במקרה הזו, אין שום סיבה שהסדרה הזו תתרחש בכוכב הלכת המסוים הזה. לעומת "גותהאם", למשל, שמספרת על עיר בעל פוטנציאל דרמטי עשיר וסט גדול של דמויות אייקוניות, ל"קריפטון" כקונספט אין הרבה פוטנציאל. גותהאם אמנם לקחה את כל האופציות שהיו לה ליצור משהו טוב וזרקה אותם לפח, אבל לקריפטון אין אפילו את ההזדמנויות האלה מלכתחילה.

[*]

(קריפטון כפי שנראית בסרט "איש הפלדה")

"אלים אמריקאים" מתחילה בצילומים

האדפטציה הטלוויזיונית המצופה לספר הפנטזיה האפל והמצוין "אלים אמריקאים", הקרויה באותו השם, התחילה השבוע את שלבי הצילומים. הסדרה תהיה בת 10 פרקים ותיכתב על ידי מייקל גרין ("גיבורים", "סמולוויל") ובריאן פולר ("חניבעל", "מתים במשרה חלקית").

ערוץ "סטארז", בו תשודר הסדרה, חשף גם כמה מצטרפים חדשים לקאסט. לצד צל (ריקי וויטל, "ה-100"), מר וונסדיי (איאן מקשיין) ולאורה (אמילי בראונינג, "סאקר פאנץ'"), שאושרו כשלושת התפקידים הראשיים, ובנוסף למר עולם (כריספין גלובר) ולוקי (ג'ונת'ן טאקר), שאושרו גם הם לפני מספר שבועות, קיבלנו לאחרונה כמה ליהוקים חדשים עוד יותר. מלבד לליהוקה של שחקנית התיאטרון קלוריס ליצ'מן כזוריה, רשימת השחקנים לא נראית מעניינת במבט ראשון, מאחר והיא מורכבת משמות לא מוכרים, אבל כן ניכר ממנה אפיון בולט אחד: השמירה של הסדרה על הייצוג האתני הרחב של הספר. הדמויות שמתוארות בספר כאפרו-אמריקניות או בעלות מוצא לא לבן אחר, נשארו כאלה גם בסדרה. גם כמה מהדמויות בעלות הגזע המעורפל יותר בספר (וצל- הדמות הראשית- הוא אחד מהן) לוהקו כמיעוטים אתניים כאן.

זה מבורך בכל סדרה, ובוודאי שב"אלים אמריקאיים", שאמורה להציג דמויות של אלים ואנשים מתרבויות וארצות רבות, וחבל שזה לא מובן מאליו. אבל זה בכל זאת ראוי לציון, עם העובדה שדמויות מפולקלור הודי, יווני, מצרי ועוד משוחקות כמעט תמיד בהוליווד על ידי יו ג'קמן, ליאם ניסן, או כל גרסה אחרת של הבחור המאוד לבן וקצת זעוף שכולנו התרגלנו לצפות בו.

"סדרה של צרות" חוזרת

עם ההתקדמות האיטית בעבודה עליו, קל לשכוח את העיבוד הטלוויזיוני המתקרב ל"סדרה של צרות", סדרת הספרים המצליחה והאהובה של למוני סניקט. עוד ב-2014 הודיעו לנו על הפרויקט הזה, ומאז שמענו עליו מעט מאוד, אבל לאחרונה הגיעו שחקני הסדרה לסט להתחלת הצילומים.

הסדרה המקורית של נטפליקס תבוסס על 13 הספרים האפלים המגוללים את סיפורם של שלושת האחים היתומים ויולט, קלאוס וסאני בהרפתקה שלהם למצוא בית. הם עוברים בין קרובי משפחה ובתי אומנה רבים, ותמיד רודף אחריהם הרוזן אולף- דמותו האייקונית והאפלה של הדוד הרחוק והמרושע שלהם שרוצה את הירושה של הוריהם.

הספרים תמיד שיחקו על הגבול בין אגדת ילדים לבין סיפורי אימה מחרידים, ועשו זאת באופן נהדר. ב-2004, קיבלנו כבר אדפטציה קולנועית לשלושת הספרים הראשונים בסדרה עם אמילי בראונינג (שתשחק ב"אלים אמריקאיים") ועם ג'ים קארי בתפקיד אולאף. כעת נקבל את אולאף בגרסה החדשה, כשהפעם משחק אותו לא אחר מניל פטריק האריס ("איך פגשתי את אמא").

[*]

(ג'ים קארי מתוך הסרט "סדרה של צרות")
סדרת אנימציה ממוחשבת ל"גבעת ווטרשיפ"

אדפטציה טלוויזיונית אחרונה להיום: ספר המופת עטור השבחים "גבעת ווטרשיפ", המספר על הרפתקאותיהם של חבורת ארנבונים שנמלטים מהארנבייה שלהם בעקבות חששו של אחד מהם מאסון, מקבל גם הוא עיבוד לסדרת טלוויזיה, הפעם באנימציית CGI. הסדרה תופק בשיתוף פעולה בין נטפליקס וערוץ BBC1, ויככבו בה ג'ון בוייגה ("מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר"), ג'יימס מק'אבוי (סרטי "אקס-מן"), ניקולס הולט ("מקס הזועם: כביש הזעם"), בן קינגסלי ("גנדי") וג'מה אטרטון ("הקולות").

בעוד הספר ועיבוד האנימציה הדו-מימדית הקולנועית מ-1978 זכורים בשל האלימות המחרידה והקשה בהם, יוצרי הסדרה דווקא מבטיחים לסנן תוכן אלים מהספר כדי להתאים את הגרסה החדשה לקהל צעיר יותר. השינוי הזה אמנם נשמע קצת בעייתי, אבל השואו-ראנר הבטיח גם שינוי חיובי: יותר תפקידים לדמויות הנשיות.

קשה שלא לחשוב על "ספר הג'ונגל" החדש, שהוכיח סופית שאפשר ליצור בעזרת אפקטים ממוחשבים סביבה אמינה שמורכבת מחיות, וגם הצליח קופתית וביקורתית כאחד. סביר בהחלט שהסרט יתחיל גל של עוד אדפטציות לקלאסיקות שונות, ולמה לא בעצם? אם כבר טרנדים חולפים של הוליווד, אז טרנד שייתן אדפטציה ראויה ליצירות שלא קיבלו כזו עד עכשיו הוא מבורך.
יוחאי גורלי - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2016
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט