חדשות טלוויזיה / סדרות

ראיון עם תסריטאית ומפיקת דם אמיתי אנג'לה רובינסון

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
ראיון בלעדי לאתר "סרט" עם תסריטאית הסדרות "דם אמיתי", "ישנן בנות" ו"מצויד", אנג'לה רובינסון, לקראת הגעתה לישראל לפסטיבל הקולנוע הגאה בו היא היא מספרת על העבודה מאחורי הקלעים של "דם אמיתי", על סרטן האקשן הלסבי אותו היא ביימה שיוצג בפסטיבל ועל העבודה כמפיקה בסדרה "המדריך לרוצח".

השנה היא 2012. אנג'לה רובינסון, תסריטאית ובמאית אפרו-אמריקאית, מסיימת את כתיבת העונה האחרונה של הסדרה "מצויד" ב-HBO ומקבלת שיחת טלפון ממנהלי הרשת בה היא נשאלת באיזו סדרה נוספת היא תהיה מעוניינת להשתלב. את התשובה היא יורה ללא היסוס – "דם אמיתי". כך, בעונתה החמישית, הופכת רובינסון לאחת מהכותבות הראשיות של סדרת הערפדים המצליחה של HBO. "הבקשה שלי הסתדרה בצורה ממש טובה מאחר ואחד התסריטאים בדיוק עזב את התכנית. התראיינתי אצל יוצר הסדרה אלן בול והוא נתן לי את העבודה. זו הייתה חוויה נהדרת לעבוד ברשת כמו HBO ובסדרה כמו 'דם אמיתי'", מספרת רובינסון.

כשרובינסון הצטרפה לסדרה "דם אמיתי", היא כבר הייתה סדרת קאלט אהובה, עם מעריצים ברחבי העולם, זכיות בפרסי אמי וגלובוס הזהב ואהדה מפתיעה של הקהילה הגאה. הסיבה לאהדה זו היא בין היתר בזכות האלגוריה המתקיימת בסדרה בין מאבק הערפדים לשוויון זכויות לבין מאבק הקהילה הגאה לזכויות אלה ברחבי העולם. העובדה כי יוצר הסדרה, אלן בול הוא הומוסקסואל מוצהר וגם רובינסון היא לסבית גאה, הועילה אף היא לטון הגאה הגלוי של הסדרה. רובינסון אף סייעה להדגיש טון זה ביצירת רומן לסבי בין שתי גיבורות הסדרה – טארה ופאם.

[*]

(בתמונה: טארה ופאם ברגע רומנטי)

איך החלטת ליצור את הרומן בין טארה לפאם?

"בסדרת טלוויזיה אתה מקבל החלטות לגבי מה קורה לדמות יחד עם קבוצת כותבים בחדר הכותבים. כשהגעתי לתכנית בעונה החמישית כבר התקבלה ההחלטה להפוך את טארה לערפדית. אחר כך נשאלה השאלה מי יהפוך את טארה לערפדית? טארה ופאם תמיד שנאו אחד את השנייה, אז חשבנו שיהיה נחמד ליצור מערכת יחסים של ציידת וניצודה ביניהן וסקס הוא לעיתים קרובות חלק ממערכת יחסים כזאת. בנוסף לזה שתיהן היו במערכת יחסים חד מינית קודם לכן. אבל האמת שזה היה בעיקר כיף לנצל את האפשרויות הדרמטיות שגלומות בשתי דמויות ששנאו לאורך הסדרה אחת את השנייה ופתאום מתאהבות זו בזו".

היו צופים שמחו נגד הסיום של דם אמיתי שהיה שמרני מדי לטענתם. איך את מגיבה לכך?

"אני לא בטוחה לגבי הקביעה שהוא היה שמרני. ככותבים אנחנו מנסים לספר את הסיפורים הכי כנים, מבדרים ומשכנעים אבל זה מובן מאליו שהסוף לא יוכל לרצות את כל הצופים, כאשר מסיימים סדרה מדהימה כזו עם דמויות כל כך אהובות ".

בשבוע הבא תגיע רובינסון לישראל במסגרת פסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה בסינמטק תל אביב ותקבל אות הוקרה מיוחד ממארגני הפסטיבל על תרומתה לקהילה. במסגרת הפסטיבל יוצג גם סרטה הראשון של רובינסון כבמאית "D.E.B.S", פארודיית אקשן הלוקחת את ז'אנר סרטי הנעורים ומשלבת אותו בתוך הפורמט המצליח של "המלאכים של צ'רלי" עם שיק לסבי לוהט. העלילה סובבת סביב ארבע מרגלות צעירות, אשר אחת מהן מתאהבת במרשעת סקסית המעוניינת להשתלט על העולם.

בשנים האחרונות ישנה עלייה בכמות של כוכבות אקשן בקולנוע ההוליוודי. זו הייתה המטרה שלך ביצירת -D.E.B.S?

"תמיד אהבתי סרטי אקשן ורציתי לביים קומדיית אקשן כל-נשית. יחד עם זאת “D.E.B.S" היה יותר סאטירה על סרטי אקשן עטופה ברומנטיקה מהצד "הלא נכון של המתרס". אני מרגישה שהקהל אוהב לראות נשים חזקות כגיבורות שמובילות סרטי אקשן ואני שמחה שהסרטים האלה יוצרים תהודה וגם מצליחים טוב בקופות".

פרויקט נוסף בו הייתה מעורבת רובינסון וכלל קאסט כל נשי ודגש רב על מערכות יחסים לסביות הוא הסדרה המצליחה "ישנן בנות" (The L Word) של רשת "שואוטיים", ששודרה במשך שש עונות וסיפרה את קורותיהן של חבורת נשים לסביות וביסקסואליות בלוס אנג'לס.

לאחרונה מרבית הסדרות העוסקות בקהילה הגאה בארה"ב בוטלו. למה לדעתך תופעה זו קורה?

"זה נכון ש'לוקינג' בוטלה, אבל 'טרנספרנט' מצליחה וזכתה בגלובוס הזהב. אני לא יודעת למה חלק מהסדרות בוטלו, אבל חושבת שזה חשוב להמשיך ולדחוף את הדמויות הגאות למרכז הבמה. אני תמיד מרגישה כאילו זה שני צעדים קדימה וצעד אחד לאחור".

היום את משמשת כמפיקה בסדרה "המדריך לרוצח". איך היה לבצע מעבר מרשת כבלים שנותנת חופש אמנותי מלא לרשת מסחרית?

"עד עכשיו זה היה מאוד מרתק, אבל רק התחלתי, כך שאיידע אותך אם יהיו שינויים בהמשך. בינתיים אני מופתעת מכמה חופש אמנותי יש לנו בתכנית".

את מתכננת לחזור ולביים סרטים בהמשך?

"כן, אני אשמח לביים עוד סרטים. הסרט האחרון שביימתי היה 'החיפושית בהילוך גבוה' ב'דיסני' עם לינדזי לוהן וזו הייתה חוויה טובה והרגשתי מאוד נתמכת על ידי צוות האולפן. אני אוהבת לשלב את שני העולמות - סרטים וטלוויזיה ואשמח להמשיך ולעשות זאת".

• הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע הגאה יתקיים בין התאריכים 6-15.6 בסינמטק ת"א. ב-7.6 תתקיים במסגרת הפסטיבל הקרנה מיוחדת של הסרט "D.E.B.S" בנוכחות אנג'לה רובינסון. לפרטים נוספים היכנסו לאתר הפסטיבל
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ דם אמיתי (עמוד סדרה)
חץ המדריך לרוצח (עמוד סדרה)
חץ החיפושית בהילוך גבוה (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2015
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט