חדשות טלוויזיה / סדרות

"ההבטחה: רצח מאהבה": ביקורת מיני סדרה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הם היו זוג רגיל – ינס סורינג ואליזבת' הייסום. הגילוי של גופותיהם של הוריה של אליזבת', שנרצחו בצורה ברוטלית בביתם, החרידה את הקהילה השלווה בוורג'יניה והעלתה מיד את החששות מפני רוצח סדרתי באזור. מיני סדרה תעודית חדשה מז'אנר הפשע האמיתי מגוללת את סיפור הפרשה
לפני שצוללים לתוך המיני-סדרה הדוקומנטרית, מן המתבקש להתעכב כמה רגעים על הכותרת. מלאת פאתוס, צעקנית כמעט – נראה שהפונט היחידי שיהלום אותה הוא הפונט של סדרת ספרי "צמרמורת", גרפי, נוזל ונוטף. אבל המידע הזה כשלעצמו לא באמת משנה לעומת החלק הבא: שם הסדרה, בומבסטי ככל שיהיה, לא מיישר קו עם התחושה העדינה והפשוטה יותר שבה היא מתנהלת.

"ההבטחה: רצח מאהבה", מיני- סדרה נוספת בז'אנר הפשע האמיתי, מתמקדת ביינס סורינג – סטודנט זר בארצות הברית, ועל המערבולת הקטלנית שהוא הכניס את עצמו לתוכה, כשבחר לקשור את חייו בחייה של אליזבת הייסום. סורינג, כיום כבר עומד על קידומת חמש, אבל אז צעיר רק בן 18, עזב את ביתו בגרמניה אחרי שזכה במלגה ועבר ללמוד בארצות הברית.

אז וגם היום מדובר בבחור צנום ונמוך קומה, מעט אקסצנטרי ולא ברור – אבל בכל זאת לא נותן תחושה של בחור שמהווה איום כלשהו. בראיון ארוך ומעמיק מבין כתלי הכלא בו הוא מרצה את עונשו, הוא מספר על איך הוטל עליו עונש של שני מאסרי עולם. מסטודנט צעיר שמתאהב עד כלות ביפהפייה אינטיליגנטית – אליזבת הייסום – לקשר הלא בריא, כמעט רקוב שנוצר ביניהם, עד לרצח שני הוריה, הימלטות ובסופו של דבר כלא.

[*]

הפרק הראשון, ובתקווה שגם המשך הפרקים, עובדים בשני מישורים נפרדים כביכול, שהופכים לאט לאט לאחד. בראשון ניצב סורינג, מצולם מתוך בית הכלא, מספר את נקודת מבטו על השתלשלות האירועים. למרות שמדובר בסיפור משכנע במיוחד, הסדרה ממשיכה לשבור את רצף הצילום של סורינג עצמו כדי להציג שוב ושוב את החדר והסיטואציה בו הוא נמצא, ועל ידי כך לשמור על מידה מסוימת של ספק אצל הצופה, בכל הנוגע לאמינותו של סורינג. המישור השני הוא צילום עדות ארוך ומפורט של אליזבת הייסום, בת זוגו אז של סורינג, מתוך אחד המשפטים שנערכו בנוגע לרצח, שם היא מוסרת את גרסתה. בקול רגוע וברהיטות מרשימה היא מגוללת את הדברים בעוד סורינג מספר את הצד שלו, ולמרות שישנם צילומים וראיונות עם אנשים שלקחו חלק במשפט בתפקידים שונים – סורינג והייסום מספרים את סיפורם הם רגעי המפתח של הפרק.



מעבר לא קצבי במיוחד אבל נבון אסטרטגית בהחלט בין סיפור אחד לשני, יוצר תחושה של כמעט שיחה שמתנהלת בין השניים בנוגע למה שקרה. לא מדובר במעברים חדים ומדויקים שאפשר להקביל אותם לפינג-פונג, אלא יותר כמו התכתבות איטית אבל מדודה בין שניהם, מה שהולם מאד את הסיפור שלהם, שהיה עמוס מכתבי אהבה.

אמנם לא כל רגע בפרק הראשון מלוטש עד הסוף; כמה צילומים של אנשים מנסים בכל כוחם להתנהל בטבעיות מול המצלמה, שנראו יותר כמו אודישנים לסדרה "המשרד" הסתננו לתוך הפרק. גם צילומים גרפיים מזירת הפשע הרגישו מעט תמוהים בתוך כל הסיפור העדין שנרקם ברקע, אבל אולי בגלל השילוב המוזר בין הדברים הללו, התמונות לא יצרו אווירה מוגזמת של פחד-דרמטי, אלא כרסום עמוק בתחושת הוודאות בכל הנוגע למי באמת עשה מה, בסופו של דבר.

מרקוס ותר ("סינמה ג'נין") וקארין סטיינברג כבר שיתפו פעולה ביצירת סרט דוקומנטרי בסגנון פשע-אמיתי, ונראה שהעבודה המשותפת שלהם יחד בתחום הניבה גם הפעם מיני סדרה מותחת, מערערת ומעניינת, שלמרות כמה חבלות קטנות פה ושם – יוצרת את תחושת ההפתעה כשפתאום נגמר הפרק וחייבים, פשוט חייבים בזה הרגע, פרק נוסף.

הסדרה משודרת החל מהערב ועד יום שלישי(11-13.6) בשעה 22:00 בערוץ yes דוקו ובכל עת ב-yesVOD

לביקורות סדרות נוספות: לחצו כאן
נועה לוי - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2017
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט