חדשות טלוויזיה / סדרות

הומלנד - ביקורת פרק אחרון לעונה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בקול ענות חלושה הסתיימה העונה הרביעית של "הומלנד" בפרק נטול מתח, אבל לא נטול עניין, שהחזיר את הדמויות לארצות הברית ואת מרכז העיסוק של הסדרה בדמויות ובהתפתחותן יותר מאשר בעלילת המתח.

אחרי סיום העונה הראשונה בו אושפזה קרי בכפייה, סיום העונה השנייה עם פיצוץ מטה ה-CIA והפרק האחרון של העונה השלישית בו הוצא ברודי להורג אל מול עיניה של קרי, קיבלנו הפעם דרמה משפחתית נוגה שהיוותה אנטי קליימקס לפרקים הסוערים שהקדימו אותה ושהכניסו פרץ של אנרגיה מחודשת לעונה האנמית למדי שעברה על "הומלנד".

לאחר שבסיום הפרק הקודם ראתה קרי את איש הסוכנות, דאר עאדל, יושב במכוניתו של חקאני, תחילת הפרק הנוכחי החזירה את הדמויות לארצות הברית לאזכרה לזכר אביה של קרי. נחמד היה לראות את הצד האנושי של אנשי ה-CIA כאשר קווין, קרי וסול יושבים על בקבוק וויסקי ונרגעים מהלחץ היומיומי האימתני שהם כמעט וקרסו תחתיו בפקיסטן. צירופו של לוקהרט הנבוך שמגיע לביתה של קרי עם הלזניה של אשתו,נראה כדג מחוץ למים ומוזמן לבסוף לשבת עם החבר'ה לשתות, היה מבורך ולימד על ההיפוך ביחסי הכוחות שחלו בשולחן .

ההתקרבות בין קווין לקרי לה חיכינו במשך כל העונה הגיעה באמצע הפרק בנשיקה חטופה בין השניים שקרי עוצרת במחשבה כי סופה של כל מערכת יחסים שהיא תפתח יהיה רע ומר, כפי שקרה במקרה של ברודי (ובמידה מסוימת גם במקרה של אייאן שהתאהב בה בעוד היא הובילה אותו למותו). קווין מנסה לשכנע את קרי לעזוב את ה-CIA יחד עימו ולהתחיל מחדש, כפי שהוא ניסה לעשות ללא הצלחה בתחילת העונה, אך היא מסרבת לתת לו תשובה מיידית.

[*]

במקביל אנו מגלים בפגישה בין דאר עאדל לסול כי נוכחותו של עאדל ברכב של חקאני לא הייתה מעשה של בגידה, אלא אקט של השירות החשאי במטרה להגיע להסדר שקט עם אותו טרוריסט שרצח רק ימים ספורים לפני כן 36 מעובדיהם. "הומלנד" עושים כאן מהלך אמיץ והופכים את האויב אותו רדפו במהלך כל העונה לעוד כלי במשחק האסטרטגי של ארצות הברית. סול נרתע מהעסקה אותה רקח עאדל, אבל השוואה שלא תמצא חן במיוחד לקהל הישראלי של מעשי הטרור של חקאני לפיגוע שערך האצ"ל בראשות מנחם בגין במלון "המלך דוד" בתקופת המנדט הבריטי, והעובדה כי חקאני החליט לתת כמחווה של רצון טוב את קלטת הוידאו בה מתועד סול כשבוי שלו, גורמות לסול לסגת, לקבל את העסקה ולזכות מחדש במהלך מושחת ולא מוסרי, שלא אופייני לדמותו, במשרת מפקד ה-CIA.

בחזרה לגזרת קרי. ההגעה הפתאומית של אימה של קרי לביתה של מגי לאחר 15 שנה שלא ראתה את בנותיה לא הייתה אמינה במיוחד, אבל סיפקה רובד נוסף לתלישותה של קרי מסביבתה ומהניכור שהיא חשה בעצמה כלפי בתה. ההתפרצות האופיינית של קרי על אימה בלי לחשוב על ההשלכות, הביאה לה לעשות מעשה "אופייני לאביה" כדבריה ולנסוע במשך כל הלילה לביתה של האם על מנת להתעמת עימה ולזכות לתשובה מדוע היא עזבה אותם. התשובה שהיא מקבלת מפתיעה אותה – בניגוד למה שחשבה קרי כל השנים לא היה זה בגלל ההפרעה הדו קוטבית שאביה סבל ממנה אלא מסיבות אישיות של האם. כאן מגיעה ההבנה של קרי שעומדת במרכז העיסוק של הפרק – היא יכולה לנחיות חיים נורמליים ולנהל מערכת יחסים מתפקדת למרות המחלה ממנה היא סובלת.

אבל כמו תמיד אצל קרי ההבנה הזו מגיעה מעט מדי ומאוחר מדי. לאחר שקווין מסרב למשימה חשאית בעיראק בשל המתנתו לתשובתה של קרי, הוא נואש מלחכות לתשובה ומצטרף לכח המשימה. קרי שמחליטה בעקבות השיחה עם אימה לקבל את הצעתו של קווין, מנסה להתקשר אליו ללא הצלחה. בלית ברירה היא פונה לדאר עאדל, שטוען כי אין ביכולתו ליצור קשר עם קווין. קרי מנסה לאיים עליו בפנייה לתקשורת וחשיפת יחסיו עם חקאני וטוענת בפניו כי היא תפנה גם לסול שיסייע לה.

ההפתעה של קרי כשהיא מגלה את סול במרפסת ביתו של עאדל ומבינה כי המשענת המוסרית היחידה שנותרה לה אבדה, חתמה את הפרק, בהצהרה ביקורתית חריפה למדי של היוצרים כלפי הממשל וקהל הצופים בתכנית. אין שחור ולבן במלחמה בטרור, הטוב לא בהכרח מנצח והרע (חקאני) זוכה לשיתוף פעולה הדוק מארצות הברית. קרי שנותרה ללא קווין וכעת גם ללא סול, תגיע אל העונה הבאה בודדה מאי פעם, ופחות בטוחה בצדקת המטרה משהייתה עד כה.

זו הייתה העונה הראשונה בה "הומלנד" נאלצה להסתדר ללא קו העלילה המרכזי של קרי-ברודי והיא עשתה את זה באופן מוצלח למדי למרות פתיחה מגומגמת וסיום שהותיר מעריצים רבים לא מסופקים. הפרקים האחרונים של העונה ובראשם השתלטותו של חקאני על מתחם השגרירות חזרו והוכיחו שכאשר "הומלנד" רוצה היא מסוגלת להיות בין סדרות המתח והביון האמריקאיות הטובות שנראו על מסכינו. למרות סיום שהשאיר אותנו ללא רגע קליף-האנגר מורט עצבים בציפייה לעונה הבאה, מעניין יהיה לראות אם "הומלנד" תצליח לשוב ולהמציא את עצמה מחדש גם בעונה החמישית.

לכל הביקורות הקודמות על העונה הרביעית של "הומלנד" היכנסו למדור ביקורות הסדרות

מה אתם חשבתם על העונה הרביעית של "הומלנד"? שתפו אותנו בתגובות
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט