חדשות טלוויזיה / סדרות

הסדרות הטובות של 2014 - מקומות 6-10

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בואו נתחיל מהצהרה פומפוזית משהו: אנחנו חיים בדור הזהב של הטלוויזיה, ו-2014 היוותה את ההוכחה המושלמת לכך. זאת הייתה שנה של סדרות משובחות, איכותיות ומיוחדות שהצעידו את עולם הטלוויזיה קדימה בכמה צעדים והוכיחו, למי שעוד היה ספק, שמדובר באחת המדיות המשמעותיות, אם לא המרכזית ביותר, בעשור הנוכחי. הרשימה שלפניכם כנראה לא תפתיע אף אחד, מדובר בסדרות הקאנוניות של השנה, ועם זאת מצאנו לנכון לעצור לרגע ולהוריד בפניהן את הכובע. רוצים להביע את דעתכם? כנסו לעמודי הסדרות, דרגו ועזרו לנו לגלות איזו סדרה אתם הכי אהבתם השנה.

אז מהן עשרת הסדרות הטובות של שנת 2014? נתחיל במקומות 10-6 ומחר נחשוף את חמשת המקומות הראשונים (אה, ואם אתם מעוניינים להימנע מספוילרים פשוט דלגו על סיכום הסדרה שטרם ראיתם):

10.שרלוק 3

2014 הייתה השנה של "שרלוק", פשוט כי זאת הייתה העונה הטובה ביותר של אחת הסדרות הטובות ביותר שיצאו בעשור האחרון מבריטניה. וכשאני אומר "עונה" אני מתכוון לשלושה פרקים בני שעה וחצי כל אחד, המהווים שלושה סרטים באורך מלא ומבוססים כל אחד על ספר מפורסם אחר של הבלש האגדי של סר ארתור קונאן דויל. בכל אחד מהם פותר שרלוק תעלומה גדולה מהחיים וביחד הם מצטרפים ליצירה אחת מרשימה.

העונה השנייה נגמרה, כזכור, במותו המפתיע של גדול הבלשים שרלוק הולמס (בנדיקט קמברבץ', בלש, דרקון וסמל מין) והותירה את עוזרו ד"ר ווטסון (מרטין פרימן - "ההוביט", פארגו") עמוק באבל כבד. שלא במפתיע, שרלוק מפציע מחדש בפרק הראשון (לאחר מיני פרק מקדים) כאשר עליו להילחם ברשת טרור ברכבת התחתית של לונדון.

אך אלה הם הפרק השני והשלישי שהפכו את העונה הזאת למה שהיא. הפרק השני, העוסק בחתונה של ווטסון ומרי מורסטן סובב כולו סביב נאום השושבין של שרלוק, אשר במהלכו הוא מגולל תעלומה מסתורית אותה חקרו השניים בעבר בעודו מפצח אותה בזמן אמת. הפרק השלישי מכיל טוויסט מפתיע המאמת את שרלוק עם נאמנותו הבלתי-מוטלת בספק לווטסון, מאלץ אותו לעמוד מול בחירה בלתי אפשרית ובסופו של דבר לשוב לצאת נגד אויבו המושבע.

אמרו את זה קודם לפניי, אבל "שרלוק" היא לא פחות מגאונית. לצערנו, מסתמן שייקח עוד זמן מה עד שנזכה לעונה החדשה שתתחיל עם הפתרון לתעלומה הגדולה ביותר - כיצד שב מוריארטי מן המתים? (העונה החדשה תתחיל להצטלם בינואר השנה).

לעמוד הסדרה

[*]

9. בנות 3

איזו שנה זו הייתה- השנה של "בנות" ושובה מן המתים של לינה דנהאם. העונה הקודמת, השנייה, של "בנות" עסקה באובדן השליטה הלא אסתטי של האנה וביאסה את כל מי שהגדיר אותה "קולו של דור" בעונתה הראשונה ופורצת הדרך ברשת HBO.

כנראה שדנהאם למדה משהו והגישה לנו השנה עונה מתוקה ונעימה שהצליחה להחזיר אליה את הביקורות החיוביות שאיש שלא חשב שתצליח להשיג לעצמה שוב. השנה הפכו ארבעת הבנות לבוגרות יותר, חכמות קצת יותר ומתוסבכות הרבה יותר. מה עברה האנה העונה?מה עברה האנה העונה? מסע דרכים מפתיע עם שושנה, מסיבת יום הולדת שמתהפכת לחלוטין, פטירתו של העורך הספרותי, רומן אסור בין מארני וריי, פרידה מסבתא חולה, נסיעה לבית חוף, עבודת משרד מגניבה אך מחניקה, תפקיד ראשי בברודווי לאדם, הופעתה של אחותו הפסיכוטית והמלחיצה וסוף עצוב-שמח הפותח דלתות חדשות ומרגשות.

זאת הייתה עונה סקסית, כיפית וסוחפת שהצליחה להשיב ל"בנות" גם את הצופים המאוכזבים ביותר מהעונה השנייה, וזאת כשלעצמה מטלה כמעט בלתי אפשרית. העונה החדשה עולה ממש עוד מעט ב-11 לינואר.

לעמוד הסדרה

8. בית הקלפים 2

די ללכת סחור-סחור, הרי הייתה זאת באמת השנה של "בית הקלפים", הדרמה הפוליטית ששברה את חוקי הטלוויזיה כאשר הייתה הסדרה הראשונה של רשת נטפליקס, אשר העלתה את כל פרקי העונה הראשונה והמטלטלת בו זמנית.

העונה השנייה (אזהרת ספוילרים) נפתחה בתפנית בלתי צפויה כאשר פרנק אנדרווד רוצח את העיתונאית ובת טיפוחיו זואי בארנס המרחרחת אחר המוות של פיטר רוסו והפיכתו של פרנק לסגן הנשיא. מכאן והלאה כל הקלפים נטרפים: חבריה של זואי נזעקים אל מול מותה ובעוד שג'נין בורחת מהמקרה כמו מאש, לוקאס לוקח את הקרב כמה צעדים קדימה בתוכנית שתובעת את גורלו אך גם נוקמת את נקמתה של זואי נגד פרנק דרך חברו הטוב דאג.

אך כל זה בקושי מפריע לזוג אנדרווד במאבקם הכמו-ערפדי להשתלט על העולם. קלייר מתוודה על אונס שעברה בצעירות ודרכו משיגה את אמונה של אשת הנשיא בעוד שפרנק מצליח לבלגן עניינים בין הנשיא, איל-הון ואיש עסקים סיני ובכל האמצעים הלא כשרים בעליל, כולל שימוש ביחסיה של קלייר עם הגברת הראשונה, מצליח לעשות את הבלתי יאומן, לעבוד על כולם בעיניים ולזכות במשרה הנחשקת ביותר בעולם החופשי.

כוחה של "בית הקלפים" השנה היה טמון לא רק באנושיות הדמויות הרבות, אלא גם ברשת הסבוכה, המרתקת, הסקסית והכמעט בלתי אנושית אותה טווה אנדרווד בקרירות ובנחישות (יש שיאמרו- מוגזמת בעליל). אבל העונה השנייה של "בית הקלפים" הייתה הברקה טלוויזיונית שגרפה תשומת לב אדירה השנה. העונה השלישית תעלה ב-27 בפברואר 2015, ושוב, כל הפרקים בבת אחת.

לעמוד הסדרה

[*]

7.משחקי הכס 4

נו באמת איך שכחתי ש-2014 הייתה לגמרי השנה של "משחקי הכס". וכי איזה שנה מאז 2011 לא הייתה השנה של "משחקי הכס", העיבוד הטלוויזיוני של סאגת הספרים "שיר של אש וקרח" מאת ג'ורג' ר. ר. מרטין, הסדרה שהאינטרנט כולו נוצר עבורה?

העובדה שהיא נדחקת רק למקום זה ברשימה לא מעידה על דבר מלבד היותה ממשיכה קו קיים ולא פורצת בחדשנות. ועם זאת, הייתה זו עונה מצוינת לסדרת הדגל של HBO שהתהדרה בכותרת "וולאר מורגוליס", ניסוח יפה ל"בסוף כולם מתים". בעוד שדמויות חדשות המשיכו להופיע, העלילה באופן כללי הלכה והתהדקה השנה.

אז מה היה לנו כאן? כבר בפרק השני הספקנו להיפרד מהמלך ג'ופרי, האדם השנוא ביותר על פני כדור-הארץ, שנרצח בצורה ממש לא אכזרית מספיק, הספקנו להיפגש, להתאהב ולצפות במותו המחריד של הנסיך אוברין, עקבנו אחר המשך השתלשלות התלאות של סאנסה האומללה, שקענו עמוק בסיפור האהבה בין סאם וגילי, ייחלנו לסופם של יחסי העריות המעיקים בין ג'יימי וסרסיי וכבר הספקנו לקוות שהוא עוד יסיים את דרכו עם בריאן הקשוחה, צפינו מלאי מתח במשפט של טיריון, בעדותה האיומה של שאיי ובנאומו חוצב הלהבות של הגמד האהוב, רכבנו עם אריה וה"האונד" בעוד יחסיהם מעמיקים ומתפתלים, איבדנו תקווה עם בראן ומסעותיו המושלגים עד לסוף מלא הפאתוס, התעטפנו בשמיכה בעוד ג'ון סנואו יוצא לקרב על קאסל בלאק וסיים אותו שבור לב וכמובן, החזקנו את ידה של דאינריז בעוד ערכיה עמדו במבחן המציאות כאשר היא מחליטה למשול בעצמה ובסופו של דבר לאטום את עצמה מילדיה הדרקונים האהובים.

אין מתחרה אמיתית ל"משחקי הכס" על ליבם של צופים ברחבי העולם והעונה הזאת אוששה זאת שוב ושוב. 5 באפריל 2015. תזכרו את התאריך, אוטוטו היא חוזרת.

לעמוד הסדרה

[*]

6.כתום הוא השחור החדש 2

אלא שבעצם ברור שזאת הייתה השנה של "כתום הוא השחור החדש". הדרמה הקומית של "נטפליקס" מבית היוצר של ג'נג'י כהן ("העשב של השכן") הפציעה בעונה שנייה שהתחילה ללא אף אחת מהדמויות מלבד הגיבורה- פייפר צ'פמן. לאחר תקיפתה האכזרית את פנסטקי, פייפר חוזרת לתא הבידוד ומועברת לכלא חדש ובו תנאי החיים שונים ומסוכנים הרבה יותר.

הבלבול העוטף את פייפר, ואותנו, ממשיך לפרק הבא בו אנו חוזרים לכלא, ללא פייפר, ומגלים מספר דמויות חדשות, ביניהן מלכת הדבורים החדשה והאמא המאמצת של טייסטי – וי, הדמות שכולנו למדנו להעריץ, לחשוש ולבסוף: לשנוא. למרות העזיבה המתוקשרת של השחקנית לורה פרפון, דמותה של אלכס הייתה משמעותית העונה ומסתמן שנראה עוד הרבה ממנה בעונה הבאה, אליה תשוב כדמות קבועה.

גורלן של הדמויות נטוה בצורות מפתיעות ומסובכות שהגיעו לשיא מופתי בסוף העונה ששינתה את מקומותיהם של כל השחקנים המרכזיים בבית הכלא. העלילה המורכבת שהתהדרה בהתחלה, אמצע וסוף ברורים ואירוניים הפכה את העונה השנייה של "כתום" לממתק אמיתי והרימה סף ציפיות אדיר לקראת העונה הבאה.

לעמוד הסדרה

[*]

יאיר פרי - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ משחקי הכס 4 (עמוד סדרה)
חץ כתום זה השחור החדש 2 (עמוד סדרה)
חץ שרלוק 3 (עמוד סדרה)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט