חדשות טלוויזיה / סדרות

סיכום השנה בטלוויזיה - חלק ראשון

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
שנה מצוינת עברה על המסך הקטן. לצד עונות חדשות לסדרות גדולות כמו "משחקי הכס", "המפץ הגדול", "הומלנד" ו"כתום זה השחור החדש" קיבלנו גם כמה סדרות חדשות מעולות בהן "UnREAL" ו"הפחד מהמתים מהלכים". גם לטלוויזיה הישראלית הייתה זו שנה מעולה שכללה בין השאר את "פאודה" ו"כפולים" הסוחפות - הנה הבחירות של כתבי אתר "Seret" לאנשים והסדרות שעשו לנו את השנה:

אלעד שלו- עורך אתר "Seret"

שחקן השנה – רמי מאלק – "מיסטר רובוט"

ההופעה של מאלק עושה את "מר רובוט" לתופעה שהיא הפכה אליה. תווי הפנים הייחודיים שלו מתאימים בול לדמות, שמנותקת מהסביבה שלה אבל מהפנטת אותנו אליה בצורה שלא נראתה על המסך הקטן מאז דקסטר.

שחקנית השנה – ג'וליה לואי דרייפוס- "ויפ"

כבר מזמן לא רק איילין. סגנית הנשיא סלינה מאייר בגילומה של דרייפוס היא מופת למשחק קומי, עד שלא ניתן להפריד בין הדמות לשחקנית המגלמת אותה.

הרגע הטלוויזיוני של השנה- איימי מתפוצצת ("ויפ")

אחרי 4 עונות של ספיגת עלבונות וקפריזות מתמשכת מצד סגנית הנשיאה מאייר, ראש הלשכה איימי מתפרצת עליה בנאום קורע מצחוק: "את הדבר הגרוע ביותר שקרה למדינה הזו מאז אוכל בדליים... והעבדות".



הסדרה הישראלית של השנה- "כפולים"

סוף סוף סדרת מתח ישראלית ברמת ביצוע גבוהה. הבמאי עודד רסקין יצר אווירה אינטנסיבית ומותחת ברמת הפקה שלא הייתה מביישת סדרות אמריקאיות. למרות מספר חורים בעלילה וסיום עונה בינוני, "כפולים" התבלטה מעל כל מתחרותיה בארץ. כן, גם פאודה.

5 הסדרות הטובות של השנה-

5. "כתום זה השחור החדש"- עונה שלישית קלילה יותר עם דגש רב על אנסמבל וכתיבה מוצלחת.

4. "הומלנד"- קאמבק מצוין בעונה מותחת שמתרחשת בגרמניה ומשכיחה את ברודי לחלוטין.

3. "ויפ"- מופת של כתיבה קומית בסדרה שאין בה כמעט דמות אחת שאפשר באמת לחבב, ועדיין אי אפשר שלא לצפות בה בהנאה גדולה.

2. "פארגו"- שיפור גדול מהעונה הראשונה, הטובה בפני עצמה. מדממת, מותחת וסוחפת יותר - "פארגו" הביאה סטנדרטים גבוהים חדשים לסדרות המתח. איפה היא ואיפה העונה השנייה של "בלש אמיתי"?

סדרת השנה: "סמוך על סול " הספין אוף של "שובר שורות" הוכיח את עצמו כסדרה שעומדת בפני עצמה לחלוטין ונבדלת מהמקור בסגנון ובטון. שנונה, מרירה, כתובה לעילא, משוחקת מצוין ובעלת רמת גימור גבוהה ביותר - "סמוך על סול" מהווה חותמת נוספת לכישרון העצום של וינס גיליגאן לבנות דמויות שאתה סולד מהן ומזדהה עימן בו זמנית ולכתוב עלילות מורכבות שמתפתחות בכיוונים בלתי צפויים.

[*] זוהר צלח- עורך מדור הטלוויזיה של האתר

שחקן השנה: ג'סטין ת'רו- "הנותרים"

העונה הראשונה של "הנותרים" הייתה טובה, אפילו טובה מאוד אך ת'רו, המגלם את קווין, הדמות הראשית בסדרה, לא הרשים במיוחד. העונה הזו היא סיפור אחר לגמרי. ת'רו מוביל את הקאסט של "הנותרים" לעונה מבריקה וסוחפת הרבה יותר מקודמתה ויוצר דמות ששונאים לאהוב.

שחקנית השנה: לנה הידי- "משחקי הכס"

נכון, מדובר כנראה בעונה הכי פחות טובה של "משחקי הכס" אבל סרסיי היא עדיין הדמות הנשית הכי טובה על המסך, הרבה בזכות לנה הידי המדהימה שהופעתה כסרסיי הגיעה לשיא ב"צעדת הבושה" המפורסמת. רק שג'ורג ר. ר. מרטין לא יהרוג לנו אותה.

הרגע הטלוויזיוני של השנה: צעדת הבושה של סרסיי ("משחקי הכס")

נאמר כבר הכל על הסצנה המדהימה הזו וכל הסופרלטיבים מוצדקים. אחת הסצנות הטובות שנראו על המסך הקטן בשנים האחרונות.



הסדרה הישראלית של השנה: פאודה

איזה שנה עברה על הטלוויזיה הישראלית- “כפולים”, “רון”, “המדרשה”, “ג'וני ואבירי הגליל”, “זגורי אימפריה” הן רק חלק מהסדרות שסחפו את הקהל המקומי אחריהם. אך מעל כולם עומדת "פאודה" שעונתה הראשונה הייתה לא פחות ממדהימה. הסדרה של ליאור רז ואבי יששכרוף מגוללת את סיפורו של דורון, מפקד צוות מסתערבים המנסים ללכוד את המבוקש מספר אחד בשטחים- אבו אחמד. הפקה מטורפת, עלילה שלא עוצרת לרגע וסצנה אחת מדממת במיוחד הפכו את "פאודה" מהר מאוד לתופעה שלא נראתה כמותה בנוף הישראלי. כל שנותר לנו לעשות הוא לחכות לעונה שנייה.

[*]

ראוי לציון: רון - הסדרה הצנועה של רון פלדמן, שהתחילה כפרויקט גמר במסגרת לימודיו ב"ספיר" עוקבת אחרי רון, רווק מובטל בן 33 המחפש את עצמו. הסדרה כולה עוסקת בשגרת היום-יום ובסיטואציות הבנאליות שמרכיבות את החיים (ביקור בביטוח לאומי למשל). בעיניי מדובר בסדרה הקומית הכי טובה ששודרה בשנים האחרונות בישראל.
5 הסדרות הטובות של השנה:

5. משחקי הכס - העונה החמישית של "משחקי הכס" הצליחה לבלבל אותי. לצד הברקות כמו "צעדת הבושה" והמתקפה על חאליסי ואנשיה קיבלנו דברים הזויים כמו המוות של סטאניס שאפילו לא נראה על המסך והמון פרקים שכלום לא קורה בהם. זה הספיק בקושי למקום החמישי.

4. המפץ הגדול - למרות שהסדרה חווה ירידה קלה, מדובר בסיטקום הכי מצחיק על המסך. וכל עוד שלדון בסביבה, זה כנראה לא הולך להשתנות.

3. UnREAL - ההפתעה הנעימה של השנה, הדרמה הקומית של "Lifetime" העוסקת במאחורי הקלעים של תכנית ריאליטי שמדמה את "הרווק" ומציגה את הפנים האמיתיות של הריאליטי בצורה מבריקה. קוסנטנס צימר ושירי אפלבי מובילות את הסדרה. העונה השנייה צפויה להיות משודרת ב-2016.

2. חניבעל - עונתה האחרונה של חניבעל לא הייתה מדהימה כמו השתיים שקדמו לה, אבל גם עונה טובה של "חניבעל" מספיקה לה להשתחל למקום השני. החצי הראשון של העונה היה די יבש אך החצי השנה שעסק בסאגת "הדרקון האדום" היה מבריק וכלל פרק סיום סדרה בלתי נשכח לסדרה האדירה הזו.

סדרת השנה: הנותרים - "הנותרים" המשיכה גם בעונתה השנייה להיות נפלאה. נכון, מדובר בסדרה מדכאת במיוחד אך כזו שמאתגרת את הצופים ומעלה לא מעט שאלות פילוסופיות. הקאסט המצוין, הדמויות המורכבות ופרק סיום שנוגע בשלמות הופכים את העונה השנייה של "הנותרים" לסדרה הטובה של השנה.

[*]

מחר – מה מבקרי הסדרות של האתר בחרו לסדרות השנה. לחלק השני של הכתבה לחץ כאן
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט