חדשות טלוויזיה / סדרות

מי צריך את סופרמן? "סופרגירל" - ביקורת סדרה

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בזמן ש"באטמן נגד סופרמן" מאכזב את המעריצים החלטנו להיזכר בסדרה אחרת על בת דודתו של סופרמן שבתקציב נמוך בהרבה עושה עבודה מוצלחת יותר – "סופרגירל".

כחובב גדול של קומיקס, כאשר נודע לי על סדרה חדשה שמבוססת אך ורק על סופרגירל (בת דודתו של סופרמן), חשבתי שהסדרה לעולם לא תצליח לצאת מצלה של סדרה אחרת שקדמה לה ואותה אהבתי – "סמולוויל". כמה שטעיתי. "סמולוויל" הייתה סדרה מצליחה אשר סיפרה לעולם הרחב את תהליך התפתחותו של קלארק קנט לפני שהפך לבסוף לסופרמן כפי שאנחנו מכירים אותו כיום. הסדרה בכיכובו של טום וולינג (כמה חבל שלא נבחר במקום הנרי קוויל לגלם את איש הפלדה) נחלה הצלחה כבירה כאשר המשיכה עד לעונה 10 ואחרונה, מה שהעניק לה את התואר "סדרת הטלוויזיה מבוססת הקומיקס הארוכה ביותר בהיסטוריה", וזה עוד קרה בתקופה שהתודעה של הקומיקס על מסכינו הייתה קטנה. כעת, עם ריבוי סדרות וסרטים (לכל גיבור ואף נבל המכבד את עצמו יש סדרה/סרט שיצאו/צפויים לצאת), לא מן הנמנע שדמות כמו סופרגירל גם תגיע לסלון ביתנו (או יותר נכון, למסך המחשב שלנו- בהעדר שידור של הסדרה בארץ).

הסדרה, שעלתה לאוויר בסוף 2015, עוסקת בהתפתחותה ובמאבקה המתמשך באויביה הרבים של קארה זור-אל (שמה האמיתי של סופרגירל), אשר נשלחה לכדור הארץ כדי להגן על בן דודה קאל-אל (סופרמן בכבודו ובעצמו). בפרק הראשון, שזורק לעברנו הרבה פיסות מידע שמחוברות מצוין, אנו מבינים כי החללית של קארה לא הצליחה להשלים את המסלול הדומה של חלליתו של קאל-אל התינוק לעבר כדור הארץ והיא נלכדה באיזור הפאנטום (אזור הדומה לריק ללא תחושת זמן).

[*]

כאשר הצליחה להיחלץ מהאזור, החללית נחתה בכדור הארץ ואיתה קארה שנותרה בת 13, בעוד סופרמן הגיע לכדור הארץ כבר לפני 24 שנים ולכן לא צריך את השגחתה. הוא מביא אותה למשפחת דנוורס אותם הוא מכיר מספיק בשביל להשאיר אותה אצלם לאימוץ. היא גדלה עם אחות תוך שהיא מסתירה את כוחותיה, אשר לא שונים מאלו של סופרמן, מהעולם ובעצם מתכחשת אליהם לאורך השנים מפאת המחשבה שאף אחד לא זקוק לעוד גיבור כמו סופרמן.

12 שנים לאחר מכן כצעירה בת 25 היא מתגוררת ב"נשיונל סיטי" והופכת לעוזרת של קאט גראנט- אישה בעלת עוצמה והשפעה גדולה, מייסדת ובעלת תאגיד התקשורת "קאטקו" המתחרה ב"דיילי פלאנט" בו עובד קלארק קנט. כאשר קארה מבינה כי נשיונל סיטי גם זקוקה לגיבורה היא עוזרת לתושבי העיר בהדרגתיות תוך שהיא מגלה כי אחותה עובדת בחברה אשר מטרתה לאתר חוצנים אחרים שהגיעו לכדור הארץ ולנטרל אותם במידה והם מהווים איום. עוד היא לומדת כי חלליתה שחררה מאזור הפנטום גם את הפושעים הנתעבים ביותר של כוכבה הקודם קריפטון, אשר שהו בחללית ששימשה כבית הכלא "פורט רוז". בראשם עומדת אסטרה, דודתה של קארה, בה היא תצטרך להילחם (בנוסף לכל האסירים האחרים המחפשים נקמה בקארה, מעצם היותה בתה של אלורה ששפטה אותם למאסר) בסופו של יום.את הדמות הראשית בסדרה משחקת מליסה בנויסט המצוינת (והמהממת מאוד), אשר משכיחה את קיומה של הסופרגירל שהיינו רגילים לראות ב"סמולוויל"(אותה גילמה לורה דיאן וונדרוורט המקסימה לא פחות). בנויסט, שנישאה לאחרונה לשחקן בלייק ג'נר, עשתה את הקפיצה הגדולה בקריירת המשחק שלה, כאשר היא לא משחקת עוד דמות שברירית ויפה להפליא (מארלי ב "Glee", ניקול ב"וויפלאש"). היא משלבת אלמנט של עדינות אמינה ביותר עם חוצפה חיובית ובעיקר עם אופי של אישה המודעת לכוחותיה, מה שלחלוטין מאפיין את סופרגירל. בכך בנויסט מקבלת במה גדולה בה היא מוכיחה את כישוריה וגורמת לכל חובב קומיקס להתגאות בדמות אותה היא בונה לראשונה כדמות העומדת בפני עצמה על המסך הקטן.



את גזרת השחקנים משלימים קליסטה פלוקהארט (הידועה לרובנו כ"אלי מקביל") המגלמת את הבוסית החזקה והעקשנית של קארה- קאט גראנט , דיוויד היירווד ( ששיחק בתפקיד דומה כדיוויד אסטס בסדרה "הומלנד", וכקפטן פוייסון בסרט "לגעת ביהלום") אשר מגלם את דמותו של האנק הנשאו- ראש המחלקה של ה DEO, את ז'ון ז'ונס הידוע לקוראי הקומיקס כ"צייד ממאדים"- דמות בעלת כוחות על שנועדה להגן על סופרמן ולבסוף גם על סופרגירל, וקיילר לי שבדומה לתפקידה הידוע כאחותה למחצה של מרדית' גריי בסדרה המצליחה "האנטומיה של גריי", גם כאן תגלם את אלכס דנוורס, אחותה (ללא קשר דם) של קארה. בהמשך, גם בלייק ג'נר יופיע בסדרה, כבנה של הבוסית של קארה וכאחד מבין שלושה בנוסף לג'ימי אולסון (הצלם הידוע) ווין שאט (ידידה הטוב ביותר של קארה) המתחרים על ליבה ואהבתה של קארה.

הסדרה גם מביאה איתה בשורה מעולה לקוראי הקומיקס, בכך שהיא שומרת על טוהר הקומיקס ובעונתה הראשונה תאמה בצורה יוצאת מהכלל את אשר מסופר בחוברות השונות. הצופים יכולים לשבת אחורה ולשמוע את סיפורה המרתק של בת דודתו הקטנה גדולה של סופרמן, וליהנות מסדרה מושקעת שלא נופלת מסדרות אחרות המבוססות גיבורי על שרצות בטלוויזיה כיום. לנו רק נותר לקוות שבארץ יבינו את הפוטנציאל של סדרות כאלו, ויביאו אותן גם אלינו, למסך הטלוויזיה.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט