חדשות טלוויזיה / סדרות

משחקי הכס: עונה 6, פרק 10 - החורף הגיע

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אם חשבנו שהפרק הקודם של "משחקי הכס" היה מטורף, הגיע הפרק האחרון לעונה ולגמרי עשה לו בית ספר! כל סצנה הייתה טובה מקודמתה. הפרק העשירי היה בסימן נקמות, סגר הרבה קצוות פתוחים, גילה את סודו של ג'ון סנואו, והביא לכדי סיום אפי שהביא דמעות לעיניי. סוף סוף קיבלנו את נקודת השיא שאליה התכוננו כל כך, לא רק העונה, אלא במשך שש השנים האחרונות, והחורף הגיע
תחילת הפרק מתרחשת בווסטרוז שם משפט המלכה האם, בפני הדרור העליון עומד להיערך. הקהל נאסף באולם המרכזי וסר לוראס בוחר להתוודות על פשעיו. המלכה האם מתעכבת, ובזמן שצבא הדרורים מחפש אחריה, משהו מריח ממש לא טוב (גם הפסקול הקלאסי המצוין שמלווה את הסצנה מרמז על כך), כנראה שזו האש הירוקה זו שראינו בפלאשבקים של בראן, וזו שטיריון הזכיר לא מזמן כאשר סיפר על כך שהמלך המשוגע תכנן לשרוף איתה את כל ווסטרוז. לאחר ניסיון נואש של מרג'ורי לברוח, האולם המרכזי עולה כולו באש הירוקה, ואנו נפרדים מהכת הפנאטית של הדרורים, ממרג'ורי, לוראס והאדונים של ווסטרוז ולצערה של סרסיי גם טומן בוחר להתאבד לאחר מכן.

מי שמבצע את התכנית של סרסיי, הם ילדים. יתכן מאוד שמדובר בילדים הלא אנושיים, כמו ילדי היער שפגש בראן, שהם במקור היו הילידים של ווסטרוז, ולימדו את האדם הראשון לסגוד לאלים הישנים. הנקמה הזו היא לא רק של סרסיי אלא גם שלהם בדרור העליון.

כנראה שזה פרק של נקמות, כי הנה בא לו סר דאבוס ומתעמת עם מליסנדרה על מה שעלה בגורלה של הנסיכה שירין. הוא מעלה את ההאשמות בפני ג'ון סנואו, שמחליט להגלות את מליסנדרה מהצפון, ומזהיר שאם תחזור תומת. זה מרגש לראות את ג'ון לוקח את התפקיד של נד סטארק, בפעם האחרונה שג'ון וסאנסה היו ביחד בווינטרפל הם היו משפחה אחת גדולה.

לא רק ג'ון וסאנסה סוגרים מעגל. בראן מגיע לחומה ונפרד מדודו בנג'מין. הוא חוזר לפלאשבק מטירת האושר, שם נד מחפש אחר אחותו. יחד הם מוצאים את ליאנה על ערש דווי, משביעה את נד שישמור מכל משמר על בנה הקטן, כי רוברט יהרגו במידה וזהותו תתגלה. התינוק פוקח עיניים שחורות בדיוק כמו של ג'ון. האישור הסופי לכך, שג'ון אינו בנו של נד כלל, הוא אמנם חצי סטארק, אך שמו למעשה הוא כשל אביו - טארגריין. שבועת האמונים של כלל משפחות הצפון למלך החדש ג'ון, מבוססת על שקר בוטה, כזה שבולט עוד יותר כאשר אומר אחד מהלורדים, שאפילו שהוא ממזר, דמו של נד זורם בעורקיו. איחוד הצפון נתון בסכנה אם המידע יתגלה.

[*]

בביתו של וולטר פריי מתרחשת מסיבת ניצחון גדולה על מותו של הדג השחור, והחזרת נהרן לידי בית פריי. ג'יימי מתעמת עם וולטר, על חוסר יכולתו להחזיק בנהרן, ועל כך שהוא חסר תועלת ללאניסטרים ועוזב. מאוחר יותר פריי מתיישב לאכול לבדו. בחורה חדשה מגישה לו את האוכל, והוא מטריד אותה כמו שהוא רגיל. הוא מבקש שבניו יתייצבו לפניו והיא מגלה לו לחרדתו שהוא למעשה אוכל אותם. אריה משילה את תחפושתה, ורוצחת בדם קר את וולטר פריי כנקמה על רצח משפחתה בשיסוף גרון באותה דרך בה נרצחה אימה.

זה נפלא לראות את הדמות הזו, שדי הלכה לנו לאיבוד במהלך כמה עונות (בייחוד אחרי שנפרדה מכלב הציד) חוזרת למשחק. רוצחת מיומנת, שעוד תשנה את כללי המשחק בסדרה הזאת, כי לילדים קטנים יש הרבה מאוד כוח ב"משחקי הכס", פשוט כי הם נראים פחות מאיימים. לאחר הטרגדיה הגדולה בווסטרוז, סבתא טאלי לבושה שחורים מתאבלת על מות בנה ונכדיה נפגשת בדורן עם אלריה הנקמנית ובנותיה המעצבנות. הן מציעות לה לחבור יחדיו כדי לנקום בסרסיי על מעשיה. באופן מפתיע, מגיע לפגישה לא אחר מאשר ואריז, הסריס הממולח. עכשיו זה ברור, כמו כלי שחמט שהוברקו והונחו במקומם, גם בני דורן וטאלי מגוייסים למלחמה של מלכת הדרקונים במילים: צדק, נקמה, אש ודם (ארבעת עמודי התווך עליהם מונח עולם "משחקי הכס").

במירין, נפרדת דיאנריז בלית ברירה מדאריו נהריס ומשאירה אותו במירין - החור הכי גדול שנברא בסדרה. קרה כקרח אליו, דיאנריז מסבירה לו, שכנראה יהיה צורך בברית והיא תיאלץ להינשא. לא ברור עדיין למי, וזה רמז ברור לבאות. יתכן שהחתן המיועד יהיה ג'ון סנואו? המלך של הצפון? גילוי העריות ממילא חוגג ב"משחקי הכס", ועד שלא יגלו אחרת, אף אחד לא באמת יודע את מוצאו.

דיאנריז לאחר מכן, מכתירה את טיריון כימינו של המלך, תפקיד שהוא מכיר טוב מדי. ייתכן שעתה התפקיד מתאים לו יותר מתמיד. צי הספינות של דיאנריז יוצא לכבוש את ווסטרוז, ולמען האמת אני כבר לא יכולה לחכות עוד שנה כדי לראות את התגובה של סרסיי (שישובה על כס שבע הממלכות עתה) כשתפגוש את טיריון שוב לצידה של מלכת הדרקונים.
שרון טהר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט