חדשות טלוויזיה / סדרות

"המיק": ביקורת פרק הפתיחה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
כתבת האתר הלמינה גרופר צפתה בפרק הפתיחה של הקומדיה החדשה שיצרו האחים ג'ון ודייב צ'רנין ("פילדלפיה זורחת"), אשר גם מפיקים אותה יחד עם קייטלין אולסון ("פילדלפיה זורחת") שמככבת בסדרה, וחזרה עם תובנות
"המיק" הוא פרי יצירתם של דייב וג'ון צ'רנין, שידועים בזכות עבודתם ככותבים לסדרה הקומדיה הוותיקה "פילדלפיה זורחת". מאותו המאגר הגיעה גם השחקנית והקומיקאית קייטלין אולסן המשמשת בתור הכוכבת הראשית ומפיקה בפועל. עם אילן יוחסין כזה לא קשה להבין שאם אתם מחפשים סיטקום משפחתי מתקתק בו כל הבעיות נפתרות בחיבוק סטייל "צער גידול בנות", כדאי שתמשיכו לזפזפ.

מקנזי "מיקי" מרפי (קייטלין אולסן) היא שתיינית מובטלת וחסרת עכבות שנוסעת לבקר את אחותה העשירה פמלה "פודל" פמברטון (טריסיה או'קלי). מיקי לא ממש אשת משפחה - היא פשוט צריכה כסף. לפודל ולבעלה המיליונר יש די והותר ממנו וגם, מסתבר, תיק על הונאה והעלמת מיסים ב-FBI שמחליטים לעצור את הזוג (שאחר כך בורח מהמדינה) בדיוק ביום הביקור. כך נתקעת הדודה עם שלושת אחייניה העשירים והמפונקים סברינה, צ'יפ ובן.

אל תטעו, מיקי לא טיפשה אבל לא כשירה להיות הורה, היא בקושי כשירה להיות בן אדם מתפקד. הפרק נפתח כשהיא מהלכת אימים בסופר, תופסת מכל הבא ליד וכמובן לא משלמת על כלום. בהמשך היא מצליחה להיפגע מאוטו ולבלות יום מחוסרת הכרה על הרצפה אחרי נפילה שתויה ממעקה המדרגות. ממש דוגמה ומופת.

[*]

מצד שני, גם הילדים לא משהו. סברינה (סופיה בלק-ד'אליה) בת ה-18 מניפולטיבית, תחמנית ודי כלבה. צ'יפ (תומס ברבוסקה), הילד האמצעי, בעל עתיד מבטיח בתור המניאק העשיר עם לגיון עורכי הדין שכולם שונאים ויש גם את בן (ג'ק סטנטון), הקטן והתמים, עבורו יש עוד תקווה. הקונספט לכשעצמו לא חדש. ילד או כמה הנותרים תחת השגחה של מבוגר שאינו מעוניין או מסוגל למלא תפקיד של הורה. זה נעשה בעשרות סדרות וסרטים וברובם לומדים שני הצדדים אחריות ואמון ויוצרים קשר חם ואוהב. מקסים. קשה לדעת על פי פרק אחד בלבד האם זה הכיוון אליו הולכת "המיק", אבל אם כן יש עוד דרך ארוכה.

המפגש בין מיקי לאחייניה איננו מזהיר ובייחוד עם סברינה. החל מוויכוח על סיגריה, דרך תחרות שתיית אבסינת' ועד לינשוף אומלל המשלם את המחיר האולטימטיבי, השתיים מפתחות יריבות, שלא לומר איבה, מהרגע הראשון. מערכת היחסים הסוערת ביניהן היא המצחיקה והמעניינת ביותר בפרק. לבנים מנסה מיקי לעזור בדרכה שלה, בין אם בהשאת עצות, שכמובן משתבשות וחוזרות כמו בומרנג, או בניסיון עידוד שמסתיים במסע קניות עם כרטיס אשראי של ילד בן 7. מערכות היחסים הללו מצחיקות אבל לא אינטנסיביות באותה המידה וזקוקות לאפיון חד יותר.



בסדרה יש דמויות נוספות כמו אלבה המשרתת (קרלה חימנז), ג'ימי (סקוט מק'ארתור) הסוג של חבר של מיקי וליז (סוזן פארק) השכנה המעצבנת, אך לאלו, לפחות נכון לפרק הראשון, אין השפעה גדולה על הסיפור. צוות השחקנים כולו עושה עבודה טובה כשבראשם קייטלין אולסן, שגונבת את ההצגה עם הופעה כריזמטית ובלתי מתפשרת. היא גורמת למעבר בין מצחיקה ושנונה, לתחמנית עם פה מלוכלך, לדמות הורית דואגת, לאסון מהלך על שתיים - להיראות אמין ואפילו קל. זו עדות נוספת לכישרונה כשחקנית קומית מוערכת.

השילוב בין קומדיה שחורה וחתרנית בסגנון "פילדלפיה זורחת" לסיטקום משפחתי אינו מובן מאליו ויש לאזן אותו בזהירות. נטייה גדולה מדי לכיוון אחד תהרוס את מה שהופך את "המיק" לייחודית בנוף. בינתיים נראה שיש עוד מקום לתזוזה בכיוון האפל. באופן טבעי "המיק" זקוקה לפיתוח נוסף אבל בשביל זה יש עוד 16 פרקים. לכל הפחות מצליח הפרק הראשון לסקרן מספיק כדי להמשיך לצפות ולנסות להבין איך המשפחה ההזויה הזו אמורה לתפקד.

"המיק" משודרת החל מ-27.5 בימי שבת בשעה 18:40 בערוץ yes Comedy ובכל עת ב-yesVOD

לביקורות סדרות נוספות: לחצו כאן
הלמינה גרופר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט