חדשות טלוויזיה / סדרות

"בית הנייר": ביקורת סדרה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
סדרת המתח, שעוקבת אחר חבורת שודדים שחוטפת בני ערובה במטבעה המלכותית בספרד על מנת להדפיס מיליארדי יורו, הצליחה לסחוף אחריה קהל צופים גדול לאחר שעלתה בנטפליקס. עורך האתר אלעד שלו צפה ובדק האם הבאזז מוצדק והאם יש טעם לעונה שלישית עליה הכריזו השבוע?
8 אנשים עם מסכות של דאלי וקפוצ'ונים אדומים נכנסים לתוך המטבעה המלכותית בספרד, לוקחים 67 בני ערובה במטרה להדפיס מיליארדי יורו ולחפור מנהרה החוצה ישירות אל המתחם של "הפרופסור" – האדם שתכנן את השוד לפרטי פרטים ומפעיל אותו בשלט רחוק. המטרה העיקרית של השודדים היא אחת – למשוך זמן. כך ניתן יהיה להדפיס כמות גדולה ככל האפשר של כסף ולהספיק לחפור את המנהרה לפני שיחידות העלית של המשטרה הספרדית יפרצו פנימה.

זה הפרמיס של "בית הנייר", ככל הנראה הסדרה הכי בינג'ית שהייתה בנטפליקס מאז ומעולם. לא פורצת דרך, לא מתוחכמת במיוחד, טלנבולית ומוגזמת לפעמים, אבל כל כך כיפית, מותחת ומהנה שהדבר היחידי שניתן לעשות בתום צפייה בפרק הוא להמשיך ישירות לפרק הבא. הסדרה עלתה במלואה בנטפליקס בשני חלקים. ענקית התוכן עשתה בחוכמה כשלקחה את המקור הספרדי שמונה 15 פרקים, קיצרה כל פרק והפכה אותו לסדרה בת 22 פרקים קצביים וקלילים שניתנים לצריכה מהירה, כמו פאסט פוד טעים במיוחד.



החוכמה של "בית הנייר" היא לקחת את ז'אנר סרטי השודים הקולנועי ולהפוך אותו לסדרת טלוויזיה באורך מלא שמותחת את השוד על פני זמן רב ומעניקה לכך צידוק עלילתי. הסימפטיה שלנו כמובן מופנית כלפי השודדים, שנקראים על שם ערים בעולם ואפילו הם לא יודעים את שמות חבריהם. הסדרה מסייעת ביצירת אהדה זו בכך שהשודדים נמנעים מאלימות כלפי בני הערובה, שגם אל סיפוריהם אנו מתוודעים במהלך שתי העונות. לפעמים זה מגיע לסף גיחוך, לאחר שבכל פעם שבן ערובה נפצע, הוא מחלים במהירות על מנת שלא לפגוע ביחסנו האוהד כלפי חבורת השודדים החביבה. אולם הדמויות המרכזיות של הסדרה כלל לא נמצאות בתוך המטבעה. מדובר בפרופסור (אלבארו מורטה) ומפקחת המשטרה רקל (איציאר איטוניו). הפרופסור, שזהותו אינו ידועה לאיש, מתקרב לרקל ואט אט מתאהבים השניים, כשהמפקחת אינה יודעת כי אהובה מנצל אותה לדלות פרטים על השוד ואף להאזין לשיחות הסודיות של המטה שמנהל את המאבק בשודדים. המתח בסדרה עולה בכל פעם שכמעט ומצליחים לעלות על זהותו והוא מוצא דרך גאונית להיפטר מראיות ולהמשיך את השוד על פי תכניתו המדוקדקת.

הדבר היחידי שהוא לא מתכנן זה שהוא באמת ובתמים יתאהב ברקל וכך המתח גובר לקראת הרגע בלתי נמנע בו היא תגלה את זהותו האמיתית והציפייה שלנו כיצד היא תגיב לכך. בואו נגיד שהדרך בה הסדרה פותרת זו אינה מהנקודות החזקות שלה ובכלל הסדרה דורשת סיספונד (השעיית חוסר אמון) רצינית מצד הצופה, במיוחד בחלקה השני כאשר סצנות בלתי סבירות, כחזרה של אחת השודדות לתוך המטבעה רכובה על אופנוע למול עיני המשטרה, מתרחשות בזו אחר זו.

[*]

ככל שהסדרה מתקדמת, אנו גם מבינים שהלב שלה הוא סיפורי האהבה בין הדמויות. הזוג הראשי הם כמובן רקל והפרופסור, אבל גם בתוך המטבעה נרקמות מערכות יחסים בהן של דנבר, השודד חם המזג בעל הלב הגדול, עם החטופה מוניקה, שני השודדים ריו וטוקיו, וברלין, הצד הפסיכופתי בחבורה, שלוקח לו חטופה כבת זוג במערכת יחסים חד צדדית והפוכה לחלוטין מהאהבה הכנה שצומחת בין דנבר למוניקה. ההתמקדות של "בית הנייר" במערכות אלו מעניקה לה גם צד דרמטי שמעבה את האקשן, אבל גם גולשת לקווים טלנובליים מוקצנים כיאה לסדרה ספרדית.

בכלל רמת העשייה של "בית הנייר" גבוהה ביותר. מהפסקול הסוחף, הצילום המלוטש, בחירת לוקיישנים מצוינת – הסדרה משדרת כי היא שואפת להיות מוצר הוליוודי מהוקצע בכל רגע נתון. יותר מכל מזכירה "בית הנייר" את העונה הראשונה והמצוינת של "נמלטים" בה מייקל סקופילד נכנס לכלא במטרה לחלץ את אחיו. הבעיה של "נמלטים" החלה ברגע שהעונה הראשונה תמה והיה צריך להמציא בכוח קווי עלילה מופרכים נוספים. לכן ההודעה על חידוש עונה שלישית ל"בית הנייר" מעלה הרבה תהיות, במיוחד לאור העובדה שכל הקצוות האפשריים נסגרו עם סיום הסדרה. זו סדרה כיפית וממכרת מדי מכדי שאוכל להימנע מהמשך צפייה בה, אך ההרגשה היא שאולי עדיף היה להשאיר אותנו עם טעם של עוד.

לביקורות סדרות נוספות: לחצו כאן
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט