חדשות טלוויזיה / סדרות

שובר מסך: "משפחת סימפסון" שוברת שיאים ואולי מאבדת דמות

מדור שובר מסך
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מדור חדשות הטלוויזיה: שיא הפרקים של הסימפסונים נשבר וביקורות על דמותו של אפו נשמעות, משתתפי SNL קולין ג'וסט ומייקל צ'ה ינחו את האמי ומהי הסדרה הדוקומנטרית החדשה של נטפליקס?
קולין ג'וסט ומייקל צ'ה ינחו השנה את טקס פרסי האמי

ה"ניו יורק טיימס" דיווח כי מנחי טקס הנחשב ביותר בעולם הטלוויזיה יהיו השנה לא אחרים מקולין ג'וסט ומייקל צ'ה, שני אהוביי היקרים שמנחים את פינת עדכון סוף השבוע ב"סאטרדיי נייט לייב" בעונות האחרונות ומבריקים במיוחד השנה. בנוסף לורן מייקלס, יוצר ומפיק "SNL", יפיק את הטקס.

ג'וסט ומייקל ככל הנראה יהיו מנחים מבדרים וכיפיים כי אנחנו כבר יודעים ששנינות וכריזמה יש להם בשפע. צפוי וברור שבכל טקס פרסים בשנים הנותרות לקדנציה של טראמפ הוליווד תספק בדיחות טראמפ זחוחות ובנאליות במהלך כל הטקס, אז נחמד שלפחות לקחו השנה את המנחים שמספקים בדיחות טראמפ מבריקות ומדויקות באמת.

בפינה שלהם ב-SNL, שבעבר הייתה מאוכלסת על ידי אנשים כמו טינה פיי, צ'בי צ'ייס או סת' מאיירס, אפשר לראות את הכנות בה הם מסתכלים על הנשיא הנוכחי ואת הזהב הקומי שהם שואבים ממנו, יותר מכל תכנית טלוויזיה אנטי-טראמפ אחרת שיצא לי לראות. אפשר להאמין ולקוות שגם בטקס הם יחליפו את הבדיחות הפוליטיות המשעממות של שנה שעברה במשהו מעניין ומצחיק יותר.

[*]

הסימפסונז שוברים שיאים ומאבדים (אולי) דמות

"משפחת סימפסון" שברה השבוע שיא נוסף: היא הפכה רשמית לסדרה עם הכי הרבה פרקים בהיסטוריה של טלוויזיית פריים טיים מתוסרטת (ניסוח שפשוט אומר: לא כולל דרמות יומיות). לאחרונה שודר הפרק ה-636 שלהם, ששם אותם פרק אחד יותר מ"Gunsmoke", סדרת מערבון שרצה בשנות החמישים עד השבעים. בפרומו לפרק הסדרה אף קרצה לקודמתה בשיא במחווה/פרודיה קצרה ישירה:



המחווה מציגה את המצב של הסדרה כיום: עדיין יש איזשהו שביב מהמבריקות של העונות המוקדמות יותר, אבל הוא מכוסה בערמות של כותבים מבוגרים ולא מעודכנים שכבר מזמן לא מנסים לעשות משהו חדש באמת. אם כבר מדברים על האולטרה-סאחים המיושנים שכותבים את הסדרה, בואו נדבר על אפו. הנה הסיפור ההזוי למדי: בנובמבר השנה שוחרר דוקומנטרי של הקומיקאי ההודי-אמריקני הארי קונדובולו, בו הוא מדבר עם עצמו, עם קומיקאים ועם כותבי "סימפסון" על ההיבט הגזעני הבולט בדמותו של אפו. עכשיו ממש בפרק הקודם לפרק ששבר את השיא, יוצרי הסדרה החליטו להתייחס לביקורת. בקטע המדובר במיוחד מסוף הפרק, מארג' מנסה להקריא לליסה סיפור שהיא אהבה כילדה בגרסה מתוקנת תקינה פוליטית ומבינה שהוא נהיה משעמם וחסר קונפליקט. ליסה אומרת ש"משהו שנחשב לא פוגעני בעבר, נחשב כיום לא תקין מבחינה פוליטית. מה אפשר לעשות?". מארג' מגיבה ש"יש דברים שיתוקנו במועד מאוחר יותר, אם בכלל". וכך ה"סימפסונז" הדגימו אי הבנה בסיסית באיך סיפורים עובדים ועוררו סערה רבה ברשת. עכשיו, לדעתי הסערה התחוללה מסוג של פרשנות לא מדויקת של ההומור העצמי שהסדרה ויוצריה מדגימים כאן, והחשיבות של העניין כן מופרזת במובן מסוים, אבל יוצרי הסדרה החליטו להתעלם מהפשטות שבפתרון הבעיה הזו, קטנה ככל שתהיה.

מאז, השואוראנר הנוכחי אל ג'ין צייץ איזה שטות בלי משמעות (הבטחה להמשיך לשקול את העניין) ויוצר הסדרה מאט גרונינג החליט להיות גרוע יותר ולומר שהוא "רק גאה במה שהסדרה עושה וחושב שאנחנו "בעידן שבו אנשים אוהבים להעמיד פני נפגעים". כן, מאט, זה נכון, אבל לא רלוונטי כאן בכלל. דווקא הראיון אצל ג'ימי קימל עם האנק עזריה, שמדובב את הדמות ועוד רבות אחרות, חשף את הפתרון הקל כל כך: הוא הכריז שהוא מוכן לפרוש מהתפקיד של אפו. עד כדי כך קל: סדרה מסוימת רצה, קולות עולים ומכריזים שהדמות הזו פגעה בחיים שלהם ושהיא מציגה אותם כנלעגים, הדמות הזו היא משנית ולא חשובה לסדרה בשום צורה, אז הדמות פורשת. כי הקהל ביקש, הנזק האמנותי לא גדול ואף אחד לא נפגע. אין צורך להיות סופר ליברלים נאורים ולהחליף את אפו בגרסה "מעצימה" שלו, כמו בספר שמארג' מקריאה. יש מקום וזמן לדיון על האם שווה או צריך לעשות זאת, אבל באופן הכי מיידי ובסיסי, מאוד קל להיפטר מהדמות הזו. אז יאללה.

[*]

באזפיד ונטפליקס עושים דוקו ביחד?

נסיים עם ידיעה ביזארית למדי. נטפליקס הודיעו על סדרת שורט פורם דוקומנטריים שעוקבת אחרי כתבים של אתר באזפיד, בשם Follow this. הטריילר מנסה לשווק את עצמו כמעין דוקו-עיתונאות או דוקו על תופעות אינטרנט משונות או משהו רציני עיתונאי אחר. וכמובן, שום דבר לא אומר עיתונאות רצינית ומכובדת כמו באזפיד, האתר שהביא לנו כתבות כמו "20 שמות מעט משובשים של אוכל" ו"איזה סוודר סתווי אתה?".

יוחאי גורלי - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ משפחת סימפסון (עמוד סדרה)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט