חדשות קולנוע וסרטים

להתראות שם למעלה: סרטי האסטרונאוטים הגדולים

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לפני כמעט 50 שנה, ב-20 ביולי 1969, ניל ארמסטרונג היה לאסטרונאוט הראשון שדרך על הירח ובמעמד זה טבע את המשפט האלמותי "זהו צעד קטן לאדם, צעד גדול לאנושות". בסוף השבוע יצא לאקרנים הסרט "האדם הראשון" העוקב אחר סיפורו של ארמסטרונג עד להגעתו לירח. לכבוד כך בחרנו את סרטי האסטרונאוטים הכי מוכרים, נזכרים, שהשאירו חותם ואף גרמו להזיל דמעות
אפולו 13 (1995)

סרט האסטרונאוטים האהוב על כולם הוא מי אם לא אשר "אפולו 13" בכיכובם של טום הנקס, קווין בייקון וביל פקסטון. הסרט מבוסס על סיפורה האמיתי של משימת אפולו 13 לירח בשנת 1970 כאשר במהלכה התפוצץ מיכל חמצן בסיפון החללית, דבר אשר מנע את נחיתתה על הירח ונתן לטום הנקס את האפשרות להגיד את המשפט הזכור לכולם "'Houston, we have a problem".

צוות המשימה היה חייב לאלתר דרך שתחזיר אותם בחזרה לכדור הארץ בשלום ולשם כך נחלץ לעזרתם קן מטינגלי (גארי סיניז), אסטרונאוט שהיה אמור להיות יחד איתם בחללית אך נאלץ לבטל את השתתפותו עקב חשיפה למחלת הצהבת ומוחלף בחבר צוות גיבוי ג'ק סוויגרט (קווין בייקון). קן בוחן סימולציות רבות שישיגו זרם הדרוש להתנעת החללית ובמקביל אליו צוות המשימה בחלל מתמודד עם בעיית קור נוראית ועליית כמות הפחמן הדו-חמצני. בסופו של דבר הצוות מצליח לנחות בכדור הארץ ולהינצל, אך נחיתה בירח עבורם לא הייתה, דבר אשר אכזב את האסטרונאוטים ואת המשלחת כולה. "אפולו 13" זכה לשבחים והצלחה מסחרית ולשני פרסי אוסקר.



ארמגדון (1998)

אמנם זה לא סרט שמבוסס על סיפור אמיתי, אך בהחלט סרט אסטרונאוטים בלתי נשכח ושובר קופות שהותיר חותם אצל צופים רבים בעולם. הסרט של הבמאי מייקל ביי עוקב אחר צוות קודחי נפט ובראשם ברוס וייליס המתמחה בקידוחים לעומק מתחת לים. הצוות אותר ע"י נאס"א ונקרא להציל את העולם כאשר אסטרואיד גדול מאיים לפגוע בכדור הארץ ולגרום למותם של תושבים רבים. הצוות מאחד כוחות עם נאס"א ועובר קורסי הכנה מזורזים לצורך יציאתם לחלל, לנחיתה ולקדיחה לעומק של 800 רגל.

בין ההכנות והמחשבה על המשימה שעומדת בפניהם, גרייס, בתו של הארי (ליב טיילור), ואיי. ג'יי (בן אפלק) מתוודים על אהבתם ונאלצים להתמודד עם הארי שמתנגד לזוגיותם ולאירוסם. המשלחת יוצאת לדרכה, נוחתת על האסטרואיד ומתמודדת עם קשיים רבים שבמהלכם מאבדת אנשי צוות יקרים לליבם. בסופו של דבר, בדם יזע ודמעות האסטרונאוטים מצליחים במשימתם וחוזרים לכדור הארץ כגיבורים. אין ספק שזה בהחלט מהנה לראות את בן אפלק, אוון ווילסון וברוס וויליס בחליפות חלל סקסיות יוצאים להציל את העולם מהשמדתו ע"י אסטרואיד ענק.

כוח משיכה (2013)

אין ספק שלאחר צפייה ב"כח משיכה" יוצאים עם כוחות מחודשים וחושבים שאם סנדרה בולוק בחליפת אסטרונאוט הצליחה לשרוד בחלל עם חמצן מועט כשהיא מתרחקת קילומטרים מהחללית אז כל דבר אפשרי. ראיין (סנדרה בולוק) ומת'יו (ג'ורג' קלוני) יצאו למשימת תיקון טלסקופ חלל ובמהלכה מקבלים דיווח מיוסטון על פיצוץ לוויין רוסי סמוך אליהם. אלפי רסיסים נעים לעבר החללית במהירות רבה וצוות המשימה נאלץ להתמודד עם הדף ההתנגשות בהיעדר כוח המשיכה.

ראיין מושלכת לחלל כשהיא מתחילה לאבד חמצן בצורה דרסטית ומצליחה להינצל ע"י מת'יו שבא לעזרתה. השניים מתקשים לחזור לחללית ומנסים להתמודד עם משברים רבים בדרך. בסרט משולב צילום דרך מסיכתה של ראיין, כשהיא מסתובבת בחלל במהירות רבה, דבר שמחבר את הצופה לדמויות ולהרגשתן כשהן צריכות להציל את עצמן ולא לעזוב את האחיזה זה מזה. "כוח משיכה" זכה לשבחים רבים ולשבעה פרסי אוסקר ביניהם פרס אוסקר לבמאי הטוב ביותר.



בין כוכבים (2014)

אם אתם חובבי פיזיקה ומסע בזמן, סרטו של כריסטופר נולאן הוא בהחלט הסרט המתאים בשבילכם. בסרט משאבי כדור הארץ נשחקים בעקבות שידפון שנגרם מסופות אבק וחול ומאלץ את התושבים לעסוק בחקלאות כדי לגדל מזון. קופר (מתיו מקונוהי), אב אלמן לשני ילדים וטייס חלל בעבר, מאתר בסיס של נאס"א באמצעות קוד בינארי שמתגלה מאותות שנשלחו אליו מישות אינטליגנטית ומגויס למשלחת חלל להצלת כדור הארץ ותושביה.

המשלחת צריכה לעמוד בפני 2 אלטרנטיבות: האחת, למצוא את המידע שנמצא בידי מדענים אשר נשלחו למצוא כוכב בו ניתן להתיישב ולהצליח לחזור לכדור הארץ. השנייה להתיישב בכוכב מתאים לאכלוס במידה ולא יצליחו לחזור. המשלחת יוצאת לדרכה ועוברת בחור שחור שנוצר במאדים ע"י הישות האינטליגנטית. קופר ודוקטור ברנד (אן האת'וויי) מתמודדים עם קשיים רבים על מנת למצוא את המדענים ונגבה מהם זמן יקר שלא יוכלו להחזיר לאחור. "בין כוכבים" מצליח לסחוף את הצופה אל תוך מסע בזמן, טיסות בין גלקסיות לא ידועות ותהיות רבות בנוגע לעתידנו.

להציל את מארק וואטני (2015)

טוב אז על מאדים אולי עוד לא נחתו בני אדם ובטח שלא גידלו שם תפוחי אדמה, אבל סרטו של רידלי סקוט, המבוסס על ספרו של אנדי ויר "לבד על מאדים", בהחלט נותן את התחושה שהדבר אפשרי ומחבר את הצופה לתחושות ולהרגשות שעובר מארק וואטני (מאט דיימון) על הכוכב הרחוק. הסרט מתחיל כאשר צוות משימה נמצא על מאדים ונקלע לסופת אבק חזקה שמצליחה לפגוע בוואטני, להשבית את משדר סימני החיים ולהרחיק אותו משאר הצוות שלו. מפקדת המשימה מחליטה להמריא ללא וואטני אחרי חיפושים קשים אחריו במהלך הסופה, אך הם לא ידעו כי וואטני למעשה שרד ונשאר על אדמת מאדים.

בכדור הארץ כבר הספיקו להספיד את וואטני ולהתאבל עליו, עד שאנשי נאס"א גילו תזוזות לא ברורות על מאדים ומבינים שזהו למעשה האסטרונאוט וואטני עליו התאבלו. במקביל לניסיונות הצלתו בכדור הארץ וקידום משלחת למאדים, שוהה וואטני על מאדים חודשים רבים ומנסה לשרוד בכל דרך אפשרית. הוא מנצל את כישוריו כבוטניקאי ומגדל תפוחי אדמה בתוך מבנה מגוריו ומייצר מים באמצעות שריפת הידרזין. הסרט מתאר את יצר ההישרדות של וואטני ואת כל התלאות והייסורים שהיה צריך לעבור כדי לצאת מהחוויה הזאת בחיים. הסרט זכה לשבחים רבים ולפרס גלובוס הזהב לסרט הקומי/מוזיקלי (למרות שהוא לא ממש נופל בקטגוריות אלו) הטוב ביותר.



אודיסיאה בחלל (1968)

"אודיסיאה בחלל", שנחשב לסרט המדע בדיוני הגדול אי פעם, יצא לפני חמישים שנה, ב-1968, והיה ליצירה שלא נראתה כמותה עד אז ומאז בקולנוע. יצירה מדיטטיבית ארוכה העשויה משחקי אסתטיקה וסימטריה עוצרי נשימה. סרט שברא כמעט מאפס את הז'אנר והסגנון המודרניים של סרטי החלל ואניגמה. הוא נותר, עד היום אחת מהיצירות המרשימות ביותר בין אלה שביקשו לתאר את מרחבי הקוסמוס, רכבי החלל, מסעות בין כוכביים, וגם – ההרמוניות המופלאות של גרמי השמיים. הסרט מבקש להנכיח את החידה שהיא הופעתו של האדם בקוסמוס, וחידתם של מרחבי הטבע הלא יאומנו שבאנו לתוכם, בעידן בו אנו יוצאים שוב למסעות אל הלא נודע – אל אוקיינוס החלל.

סרטו של סטנלי קובריק חוגג את האציל והנעלה שבאדם. יצרנו את המוסיקה הקלאסית, ואת פלאי ההנדסה, למרות המלחמות והרצחנות ולמרות הקטנוניות האמוציונלית. ואכן, כשנה אחרי צאת "2001" לאקרנים, בשנת 69', הצליח האדם להגיע לירח – וגם לחזור. חלק גדול של הסרט מציג, באופנים כמו-מוסיקליים שונים, את החלליות שאנו בוראים והן נעות בחלל כמו הכוכבים הנעלים במסילותיהם, חגות כמוהם ויחד איתם, באותה הרמוניה עילאית. (כתב: רפאל תמנה)

[*]
אורטל אדיב - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2018
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט