חדשות קולנוע וסרטים

הוליווד קינג - ראיון עם המפיק ההוליוודי ג'ונתן קינג

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
ראיון מיוחד לאתר "סרט" עם המפיק ההוליוודי ג'ונתן קינג, שסיים בימים אלו את הפקת סרטו החדש של סטיבן שפילברג "גשר המרגלים", הפיק בין היתר את הסרטים "לינקולן",התפשטות" ו"מלון מריגולד האקזוטי" והגיע לישראל לכבוד צאת הגרסה החדשה של הסרט "סטודיו 54", שתוקרן בהקרנת בכורה בישראל הערב (11.6) במסגרת פסטיבל הקולנוע הגאה.

בשנת 1998 היה ג'ונתן קינג מפיק צעיר בראשית דרכו, שפגש במסיבה ניו יורקית במאי מתחיל בשם מארק כריסטופר. " שאלתי אותו 'מה אתה רוצה לעשות?' והוא ענה: 'אני רוצה לעשות סרט על סטודיו 54'. עניתי לו 'נהדר גם אני' וכך התחלנו את העבודה המשותפת'", מספר קינג. הסרט, בכיכובם של רייאן פיליפה, מייק מאיירס, נב קמבל וסלמה הייק, מספר על מועדון הלילה הניו-יורקי המפורסם משנות ה-70 דרך עיניו של שיין, נער בלונדיני צעיר מניו ג'רזי, שנכנס לעולם הזוהר של סקס, סמים ודיסקו.

זה היה הסרט ההוליוודי הגדול הראשון שהפיק קינג והדברים לא בדיוק הלכו כמתוכנן. לאחר שהסרט שיצא לאקרנים עם שינויים מסיביים בעריכה בעקבות התערבות האולפנים, התברר כי התוצאה כלל לא הייתה הסרט לו ייחלו קינג וכריסטופר. "איפשהו משהו השתבש וזה הפך להיות סרט אחר. תמיד אומרים שהפוסט-פרודקשן והעריכה זה הזמן בו אתה באמת עושה את הסרט ולפעמים התהליך הזה לא הופך את הסרט למה שהוא היה אמור להיות. סיימנו עם סרט אחר ממה שתכננו. בסופו של דבר אני לא חושב שמישהו היה באמת מרוצה מהתוצאה הסופית", מודה קינג.

"סטודיו 54" המקורי אכן היה כישלון. הוא אמנם כיסה את עלות הפקתו והכניס 17 מיליון דולר בקופות, אך התקבל בתגובה ביקורתית צוננת במיוחד עם 14 אחוז ביקורות חיוביות בלבד. כעת 17 שנה אחרי אחרי כישלון הסרט המקורי, הגיעו קינג וכריסטופר לפסטיבל הקולנוע הגאה להציג את גרסתם החדשה לסרט שכוללת 25 דקות שנוספו מחומר הגלם המקורי והחליפו סצינות שלא התאימו לחזון הבמאי.

[*]

(בתמונה: המפיק ג'ונתן קינג והבמאי מארק כריסטופר)

למה החלטתם להוציא מחדש את הסרט?

"במשך שנים אנשים אמרו 'בואו נמשיך הלאה' וניסו לשכוח מזה, אבל כולם הרגישו מאוכזבים מאיך שהסרט יצא. לאורך השנים מארק ואני נהיינו חברים טובים מאוד ותמיד ידענו שיש סרט אחר שמתחבא בחומרי הגלם. החלטנו לערוך אותו מחדש, עשינו הקרנה מחתרתית ואנשים אהבו אותה. האולפנים אישרו להוציא את הסרט מחדש כי זה מאוד קל להוציא סרט בפורמט דיגיטלי כיום וזה לא היה יקר לבצע את השחזור". אתם מרגישים שהגרסה החדשה היא הסרט לו ציפיתם?

"כן. זה הסרט שהתכוונו לעשות מלכתחילה. אלו חדשות משמחות לכולם ועכשיו יש לנו את הסרט שרצינו לעשות. כשמארק ואני צפינו בו בפסטיבל ברלין אמרנו אחד לשני 'זה הסרט שציפינו לו'. זו אפילו לא גרסת הבמאי - זו גרסה חדשה לחלוטין ".

מה החוויה הזו לימדה אותך?

"מה שלמדתי כמפיק זה שאתה צריך לתת לכולם לעשות את אותו הסרט. כולם צריכים לדעת מה הם עושים ולהיות החלטיים לגבי זה ובטוחים מה היעד מבחינה יצירתית ומבחינת הכסף שמושקע בסרט. ב'סטודיו 54' חשבנו שידענו אבל למעשה לא ידענו. אני חושב שאולפנים לפעמים יכולים ללכת לאיבוד בתהליך של ניסיון לרדוף אחר הצלחה מסחרית ובאופן קולקטיבי כולנו נאבדנו בתהליך הזה. למארק היה חזון לסרט וכולנו היינו צריכים לעקוב אחריו".



למרות האכזבה מהסרט הגדול הראשון שהפיק, קינג לא אמר נואש והמשיך להתקדם במערכת ההוליוודית, תחילה בהפקת סרטים עצמאיים בתקציבים זעירים ולאחר מכן בעבודה עם במאים נחשבים כגאס ואן סאנט, סטיבן סודרברג וסטיבן ספילברג בסרטים מצליחים כ"למצוא את פורסטר", "התפשטות" ו"לינקולן". כמו כן הפיק קינג שורה של סרטים מצליחים נוספים שזכו בפרסים רבים בהם "שנה קשוחה מאוד", "נערות החלומות" ו"לא" הצ'יליאני.

מה הליך העבודה שלך בהפקת סרט?

"הדבר החשוב ביותר הוא ללהק את הסרט בצורה הנכונה ואת אנשי הצוות. זה מאוד חשוב ללהק את האנשים הנכונים כי אתה צריך לבלות מספר חודשים עימם וחשוב ליצור סביבת עבודה נעימה ופרודוקטיבית, שתהיה ברמה גבוהה ותתאים לחזון של הבמאי. לפעמים יש סרטים שהעבודה עליהם יותר קלה כמו ב'התפשטות' לדוגמא. כבר היה לנו את התסריט, הבאנו אותו לסודרברג שאמר 'אני רוצה לעשות את זה'. אמרנו לו את התקציב המיועד והוא פשוט צלצל למאט דיימון ולגווינת פאלטרו, שישר הסכימו להשתתף. אז הלכנו לאולפן והם אמרו לנו 'אם יש לכם את השחקנים האלה בסרט אז יש לכם אור ירוק'. אבל בדרך כלל זה לא כל כך קל".

עם איזה במאי הכי נהנית לעבוד?

"סטיבן שפילברג הוא הבמאי האחראי ביותר שאי פעם פגשתי. אם הוא אומר לך שהוא יצלם סרט בכמות זמן מסוימת, הוא יצליח לסיים עוד לפני הזמן. עבדתי איתו על 'גשר המרגלים' ו'לינקולן' ובשניהם סוימו הצילומים לפני הזמן. כשאני עובד איתו אני פשוט צריך לסגת לאחר ולהתבונן בו עושה את הסרטים שלו. הוא שפילברג, הוא לא צריך עזרה. הוא יודע מה הוא עושה. אבל עדיין אחרי שהוא עשה כל כך הרבה סרטים הוא עדיין מתרגש מהקסם שקורה כשהשחקנים נכנסים לסט. גם גאס ואן סאנט דומה לזה - הוא מאוד אחראי ויודע מראש כמה זמן הוא צריך וכמה כסף הוא צריך".

[*]

בימים אלו מפיק קינג מספר סרטים חדשים במסגרת חברת ההפקות שלו בהם סרטו החדש של שפילברג (עם תסריט מאת האחים כהן) "גשר המרגלים" בכיכובו של טום הנקס, העוסק בעורך דין אמריקאי שמגויס בזמן המלחמה הקרה על ידי ה CIA-כדי לסייע בחילוץ טייס שבוי בברית המועצות. כמו כן מפיק קינג את סרט המתח "Spotlight" בכיכובם של מייקל קיטון ורייצ'ל מקאדמס וסרטו הבא של ליאם ניסן "A Monster calls".

מה מניע אותך בבחירת פרויקט - פוטנציאל מסחרי או העניין בסרט?

"לחברה שלי יש אג'נדה לעשות סרטים שהם על נושאים חברתיים עכשויים. גם אם עלילת הסרטים היא בדיונית, זה חייב להגיד משהו על העולם שאנחנו חיים בו, כך שלא נעשה משהו רק בשביל הכסף. 'גשר המרגלים' הוא דוגמא מצוינת לסרט מסוג זה. כמובן שאני שמח אם הסרט מצליח בקופות, אבל חשוב לי שהסרט לא יהיה בידור בלבד. במקרה של 'גשר המרגלים' אני מרוצה כי הוא עונה על שני הקריטריונים - ראיתי אותו לפני מספר שבועות והוא יצא ממש טוב".

הקרנה מיוחדת של "סטודיו 54" בנוכחות המפיק ג'ונתן קינג והבמאי מארק כריסטופר תתקיים הערב (11.6) בשעה 20:00 בסינמטק ת"א וביום שבת (13.6) בשעה 16:45 במסגרת הפסטיבל הבין לאומי לקולנוע גאה. לפרטים ורכישה היכנסו לאתר הפסטיבל .
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט