חדשות קולנוע וסרטים

מהו הסרט הטוב ביותר עד כה בשנת 2015? סיכום מחצית

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
שנת 2015 הגיעה לאמצע הדרך. שניים משוברי הקופות הגדולים בכל הזמנים הגיעו אלינו במחצית הראשונה של השנה – "עולם היורה" ו"הנוקמים 2" יחד עם יבול 2014 של סרטי האוסקר שהגיעו למסכנו רק עתה כמו "בירדמן" ו"צלף אמריקאי". גם לא מעט סרטים ישראליים שטפו את המסכים, לצד מגוון מרשים של סרטים זרים מרחבי העולם. מבקרי הקולנוע של אתר "סרט" ועורך האתר בחרו כל אחד את חמשת הסרטים הטובים ביותר שיצאו עד כה בשנת 2015. לפניכם בחירות מבקרי האתר, בתחתית הכתבה תוכלו לצפות בשקלול הסופי ולגלות מהו הסרט שזכה במקום הראשון במשאל המבקרים.



יאיר הוכנר, עורך מדור ביקורות

1) מקס הזועם: שביל הזעם - ג'ורג' מילר, הבמאי המקורי של הטרילוגיה המיתולוגית, חוזר אל העולם הדיסטופי שהוא יצר בשנות ה-80. "מקס הזועם - כביש הזעם" הוא חיזיון מטורף מהסוג שרק קולנוען משוגע יכול ליצור. קולנוע טוטאלי, יצירת מופת שאיבדה את הבלמים ודוהרת ב-220 קמ"ש לא רק על גבי המסך, אלא אל תוך האולם ומספקת את אחד מסרטי הפעולה הפנטסטיים והמדהימים ביותר שנראו מזה שנים. אינני זוכר חוויה קולנועית כל כך אינטנסיבית מהסיקוונס הראשון עד האחרון. אקסטראווגנזה שנמשכת 120 דקות, שאין בה רגע אחד דל. אקשן כמעט ללא הפסקה, עם סצנות פעולה שלא משאירות לצופים אפילו רגע אחד לקחת נשימה כדי להתכונן למהלומה הויזואלית הבאה. הסרט הזה פועל על אנרגיות כל כך גבוהות, ולא מפסיק להפתיע בכל בחינה שהיא.

2) מלח הארץ - וים ונדרס מגיש לצופים סרט תיעודי מרגש על צלם הסטילס הברזילאי הנודע סבסטיאו סלגדו. חוויה קולנועית הומניטרית, החודרת עמוק לתוך ליבו של הצופה ומעניקה לנו גם שיעור בהיסטוריה עכשווית. התוצאה ממגנטת את הצופה ומרגשת עד דמעות.

3) הקול בראש – אולפני "פיקסאר" חוזרים לעצמם אחרי כמה שנים מאוד בעייתיות עם יצירה קולנועית מרגשת העומדת בשורה אחת עם יצירות מופת אחרות שלהם כגון "למעלה" ו"צעצוע של סיפור 3".

4) סיפורים פרועים - פדרו אלמודובר הפיק, טרנטינו היה השראה והתוצאה היא חגיגה קולנועית מצחיקה, אלימה, ופרועה, כפי שמובטח בשם הסרט.

5) מקום חמישי - הגננת/פרינסס/את לי לילה - יצירה ישראלית צעירה, נועזת ובועטת, שמסרבת להיכנע לתכתיבים של הקולנוע הישראלי המסחרי כדי להצליח בקופות ולמצוא חן בעיני הקהל הרחב. עתיד הקולנוע הישראלי נראה הרבה יותר טוב בזכות הסרטים האלה ויוצריהם.

[*]

עורך האתר, אלעד שלו

1) בירדמן - יותר מכל סרט אחר עד כה זה הסרט שהותיר אותי השנה ללא מילים. בדומה ל"מקס הזועם" הוא מספק חוויה קולנועית מסחררת וסוחפת ויזואלית, שקשה להבין כיצד היא בוימה בסגנון צילום המדמה One Shot ללא חיתוך ועם תיפוף קבוע ברקע, שמעניק לסרט קצב ואווירה ייחודית משלו. בשונה מ"מקס", "בירדמן" הוא במקביל גם חוויה אינטלקטואלית שמעלה דיון מרתק, סאטירי ומבדר על התעשייה ההוליוודית המסחרית מול התיאטרון "האיכותי" ועל הזיוף שסובב אותנו במציאות היומיומית וביחסינו עם הזולת. נוסיף לזה את הליהוק המבריק של מייקל קיטון, בתפקיד ראשי שדומה באופן לא מפתיע לביוגרפיה האישית שלו, וקאסט מסייע איכותי ו"בירדמן" הופך ללא מתחרים לסרט הטוב ביותר של השנה עד כה ולזוכה מוצדק ביותר באוסקר.

2) מקס הזועם: שביל הזעם

3) מאמי

4) סיפורים פרועים

5) הגננת



מבקר ראשי באתר, רון פוגל

1) מקס הזועם: כביש הזעם - אורגיית פעולה מדהימה ,סרט האקשן האולטימטיבי. אחרי שלושים שנה חוזר ג'ורג' מילר לעלילות גיבורו מקס .הפעם הוא מצליח להתעלות אפילו על עצמו ויוצר עולם קינטי מופרך ומסויט שזכות הקיום היחידה שלו היא בקולנוע. רוב הסרט מתכתב עם סצינת הסיום של "מקס הזועם 2" ומילר שוב עושה הומאז' מדהים למערבון הקלאסי הנפלא של ג'ון פורד "מרכבת הדואר". מערבון בדיוני פמיניסטי שצורח נון סטופ ומספק חוויית צפייה יוצאת דופן.

2) לוויתן

3) את לי לילה

4) לחזור הביתה

5) עולם היורה

עורך מדור סדרות, זוהר צלח

1) בירדמן - ההתלבטות בין "בירדמן" ל"מקס הזועם" הייתה קשה. שניהם סוחפים מבחינה קולנועית- "מקס הזועם" הוא טריפ מטורף של שעה וחצי ו"בירדמן" הוא יצירה ויזואלית מעניינת ומיוחדת, אבל ב"בירדמן" יש יותר מזה. הפסקול המצוין, הדיונים שהוא מעלה (תאטרון מול קולנוע, אמנות מול הצלחה מסחרית) ובעיקר המשחק המבריק (מייקל קיטון בתפקיד חייו) נותנים לו את המקום הראשון עד עכשיו.

2) מקס הזועם

3) את לי לילה

4) סיפורים פרועים

5) עדיין אליס

מבקר האתר, נתן ליכטר

1) בירדמן - רק מספר פעמים בודד במהלך כל עשור אני אומר לעצמי, "זה אחד הסרטים הכי טובים שראיתי אי פעם!" אני לא זוכר מתי אמרתי את זה בפעם האחרונה לפני "בירדמן". הסרט של אלחנדרו גונסלס איניריטו הוא טוב עד כדי כך שאני לא יודע מאיפה להתחיל להחמיא לו. ובכל זאת אתחיל בתסריט: "בירדמן" משלב בצורה נהדרת, חכמה ואלגנטית בין שני עולמות שלמעשה נמצאים די רחוק האחד מהשני על הסקאלה התרבותית – התיאטרון והקומיקס.

הליהוק של הסרט מבריק: מייקל קיטון גילם בעבר את באטמן ומאז, כמו דמותו, לא הצליח לשחזר את ההצלחה שלו. אדוארד נורטון מספק תצוגת מושלמת בתפקיד השחקן המניאק, הלא ממושמע ובעל עודף הביטחון העצמי. הצילום והעריכה של בירדמן היא מהטובות שראיתי בעשור האחרון בקולנוע. הסרט הוא רצף התרחשות אחד המצולם כאילו בשוט אחד וזה מה שמשאיר את הצופה מרותק אליו. אין לי ספק שלא יהיה סרט יותר טוב מזה השנה.

2) הגננת

3) צלף אמריקאי

4) פרינסס

5) יקירי

מבקרת האתר, מור קומפני

Cobain: montage of heck (1 - היצירה המופתית הזו של ברט מורגן היא לא רק סיפור מוכר מדי, של אדם יפה מדי, שמת מהר מדי, אלא מלאכת מחשבת של ממש. מהעשייה הדוקומנטרית הטובה ביותר שנתקלתי בה אי פעם. מסע מטלטל ומרגש אל תוך פס הקול שליווה את הילדות שלי ואל תודעתו של גאון מופלא, שבכלל לא ידע שהוא כזה. צפיית חובה למעריצי נירוונה, צפייה חשובה ביותר לכל מי שמעריך ואוהב קולנוע תיעודי.

2) סיפורים פרועים

3) הקול בראש

4) כח עליון

5) הדב פדינגטון



סיכום:

ובמקום הראשון המנצח בהפרש קטן* הוא סרט האקשן המצוין "מקס הזועם: כביש הזעם", שניצח את זוכה האוסקר "בירדמן" שניצב במקום השני. את החמישייה משלימה קומדית הפשע הארגנטינאית "סיפורים פרועים", הדרמה הישראלית "את לי לילה" וסרט האנימציה החדש של פיקסאר "הקול בראש".

1) מקס הזועם: כביש הזעם – 18 נקודות

2) בירדמן – 15

3) סיפורים פרועים – 10

4) את לי לילה – 7

5) הקול בראש – 6

*מקום ראשון של כל מבקר קיבל 5 נקודות, שני ארבע וכן הלאה

היכנסו לכתבת סרטי השנה של מבקרי אתר סרט ובמאי הקולנוע לשנת 2014

סרטי 2014 - מקומות 1-10
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ מקס הזועם: כביש הזעם (עמוד סרט)
חץ בירדמן (עמוד סרט)
חץ סיפורים פרועים (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט