חדשות קולנוע וסרטים

מוודי באהבה - מהם הסרטים הרומנטיים ביותר של וודי אלן?

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מדי שנה ישנם אירועים שחוזרים על עצמם בקביעות כמו שעון. שניים מהם הגיעו בסוף השבוע הזה - ט"ו באב וסרט חדש של וודי אלן. לכבוד המאורע הכפול, מציגה כתבת Seret, קארין דובינסקי, את חמשת הסרטים הרומנטיים הטובים ביותר של הבמאי האהוב.

וודי אלן הוא ללא ספק אחד מיוצרי הקולנוע הכי חשובים ומשפיעים החל מהמחצית השנייה של המאה ה-20. הסרט הראשון שהפיק היה "מה חדש, חתלתולה" מ-1965. ניסיונו הראשון כבמאי התחיל בסרט מה נשמע טייגר לילי?" שנה לאחר מכן. בין סרטיו המוקדמים ניתן למצוא את "בננות", "כל מה שתמיד רצית לדעת על סקס" (אחד האהובים עליי אישית) "ישנוני", ו"אהבה ומלחמה". סרטים אלו נבנו על בדיחות ויזואליות ושנינות מילולית ומקורית עד כדי גיחוך. ב-1977 ביים את סרטו המצליח ביותר "הרומן שלי עם אנני", שזכה לאינספור תשבוחות וארבעה פרסי אוסקר.

בשנים האחרונות סרטיו נוטים להצליח יותר באירופה מאשר באמריקה. אלן ממשיך לכתוב ולביים סרט אחד בשנה בממוצע, אלו מסרטיו שמרוויחים יותר מ-10 מיליון דולר נחשבים להצלחה מסחרית. רק אחד מסרטיו האחרונים הגיע ליעד זה. למרות חוסר הצלחתם היחסית בקופות, סרטיו המודרניים נוטים למשוך שחקנים רבים ומגוונים. סרטו "חצות בפריס" זכה בפרס האוסקר לתסריט הטוב ביותר. ב-2013 זכה בפרס הגלובוס למפעל חיים ונעדר מהטקס, מאחר והוא אינו מאמין בחלוקת פרסים ליצירות אמנות. את הפרס קיבלה בשמו דיאן קיטון.

בעיניי וודי אלן תמיד נראה החנון האולטימטיבי שמקבל את כל הבחורות השוות, וככה זה גם בסרטיו, וזה מה שעושה אותו כל כך מצחיק ומעניין. השנינות שלו הפכה אותו לאחד מהכותבים הכי מצליחים בהיסטוריית הקולנוע, ולא סתם. אני מוצאת בהומור שלו סגנון פרודי, שנון ומצחיק עד דמעות, הומור שבחיים לא הייתי חושבת עליו אם הוא לא היה מציג אותו בצורה "וודי אלנית". אפשר להגיד שזה אפילו נהיה ביטוי בפני עצמו. הוא אמנם יודע להיות מצחיק, אבל גם דרמטי ומאוד רומנטי. לקראת צאת סרטו החדש "איש ללא היגיון", להלן דירוג של סרטיו הרומנטיים הטובים ביותר:

5. מנהטן (1979)

הסרט מספר את סיפורו של גבר בשנות ה-40 לחייו היוצא עם נערה בת 17, אך מתאהב בפילגש של חברו. בסרט משחקים דיאן קיטון, מריאל המינגוויי, מריל סטריפ ומייקל מרפי. הסרט כולו צולם בשחור וזכה לביקורות מהללות ומועמדויות לשני פרסי אוסקר; בשנת 2001 נבחר הסרט לשימור בארכיון הסרטים הלאומי של ארה"ב עקב תרומתו לקולנוע.

בעיניי זהו סרט מקסים ביותר. אמנם מוזר לראות סרט משנת 1979 בשחור לבן, אבל זה בהחלט מוסיף לקלאסה של הסרט. העלילה היא בעלת טוויסט מעניין על בחור ובחורה שלא סובלים אחד את השני ובסוף מתאהבים, עם רומן של גבר מבוגר וקטינה (מאוד יפהפייה) באמצע. הכימיה של דיאן קיטון ווודי אלן נראית טבעית כרגיל, ומריל סטריפ נהדרת עם שיער בלונדיני גולש ארוך, בתור גרושתו הלסבית והקשוחה של אלן. גם התגובה הקלילה של חבריו של אייזק (אלן) לרומן עם טרייסי הצעירה (המינגווי) מסייעת להפוך את הסרט למפתיע ושנון.

[*]

4. ויקי כריסטינה ברצלונה (2008)

במרכז העלילה עומדות שתי נשים אמריקאיות, ויקי (רבקה הול) וכריסטינה (סקרלט ג'והנסון), המגיעות להתארח בחופשת קיץ אצל ג'ודי ומארק, קרוביה של ויקי בברצלונה. ויקי מאורסת ושקולה ואילו כריסטינה היא היותר הרפתקנית וחופשיה, ולדבריה אינה יודעת עדיין מה היא מחפשת. במהלך החופשה הן פוגשות צייר כריזמטי ובוטה בשם חואן אנטוניו גונזלס (חאווייר ברדם), שסוחף את עולמן בספונטניות ותשוקה, יחד עם אשתו לשעבר המאוד לא יציבה מריה אלנה (פנלופה קרוז), וגורם להן לחשוב על מה הן באמת רוצות בחייהן.

הסרט זכה בפרס גלובוס הזהב לסרט הקומי הטוב ביותר ומהווה את אחד מתפקידיה הטובים ביותר של פנלופה קרוז. בעיניי זה אחד הסרטים היותר טובים של וודי אלן, כי הוא מציג משהו מודרני ושונה ואפילו בוטה ושובב, עם סיפור מאוד מורכב וצבעוני, כמו העיר שהוא נמצא בה, ברצלונה.



3. חצות בפריס (2011)

הסרט המודרני המצליח ביותר של וודי אלן, שזכה בפרס התסריט הטוב ביותר בטקס האוסקר. העלילה עוסקת בזוג מאורס, גיל ואינז, שמגיעים רגע לפני החתונה עם הוריה של אינז לפריז. גיל (אוון ווילסון) הוא תסריטאי הוליוודי מצליח השואף לעזוב את עבודתו ולהצליח כסופר, ומתאמץ מאוד בכתיבת הרומן הראשון שלו. הוא מאוהב בפריז ורוצה להתגורר בה, אך אינז (רייצ'ל מקאדמס) לא מביעה את אותה ההתלהבות ומעדיפה את אורח חייהם בקליפורניה.

באחד הלילות גיל משוטט לבדו ברחובות פריז בדרכו למלון, ובאופן פלאי מוצא את עצמו בתקופה שתמיד חלם להיות בה - פריז של שנות ה-20, שם הוא פוגש את כל השראותיו בדמות ציירים וסופרים מפורסמים, וכך מתגלגל בין העבר וההווה. לא כל כך ברור אם זה חלום או מציאות, אבל זה לא כל כך משנה.

מייקל שין, אדריאן ברודי וטום הידלסטון (שחקנים נהדרים בזכות עצמם) גם מבליחים לתפקידים קצרים אך בלתי נשכחים בסרט, התסריט פשוט מקורי ונהדר להפליא, וגורם לצופה לחשוב על מה יהיה בהמשך הסרט והאם זה חלום? האם גיל יישאר בפריז או יישאר עם אינז? אוון ווילסון משחק את "דמותו הנצחית" של וודי אלן בצורה כל כך טובה, שלרגע הייתי בטוחה שהוא באמת וודי אלן. אפילו שפת הגוף זהה. בסרט לא חסר שנינות קלאסית - כל זה הופך אותו לקלאסיקה מיידית.

2. אפרודיטה הגדולה (1995)

אחד מסרטיו הגדולים ביותר של וודי אלן. מה שמיוחד בסרט הוא שזהו לא סרט רגיל, אלא סרט עם מקהלה יוונית שמספרת את סיפורו (הטראגי למדי) של לני, כתב ספורט שנשוי לאמנדה ויחד עם מחליטים לאמץ ילד בשם מקס, שמתגלה כילד מחונן. נואש למצוא את אימו של הילד, לני מצליח לחפש אותה רק כדי לגלות שהיא בעצם זונה. הוא מחליט לעולם לא לספר לה שהילד שהיא ילדה, גדל אצלו ואצל אשתו. בהמשך הסרט הוא מפתח אליה רגש ואף מצליח לשנות את דרכיה ולהפוך אותה לאישה מכובדת.

כרגיל אצל וודי אלן זהו סיפור מורכב (הפעם יותר מהרגיל) ורומנטי. מירה סורבינו מגלמת את לינדה אש האגדית בתפקיד חייה, שזיכה אותה באוסקר. מדובר בסרט שנון ביותר ומצחיק ביותר, ללא ספק יצירה גדולה של וודי אלן.

1. הרומן שלי עם אנני (1977)

כנראה סרטו הידוע ביותר של וודי אלן, שזכה בארבעה פרסי אוסקר (כולל הסרט הטוב ביותר). אלבי סינגר, קומיקאי יהודי מתוסבך מניו יורק מתאהב באנני הול, זמרת חובבת, ברומן מתמשך ומלא אהבה שמראה לצופים שגם אם לא תמיד הולך, האהבה עדיין קיימת. הכימיה בין דיאן קיטון, שחקנית מצוינת (שאז הייתה לה עוד קריירה ארוכה ומצליחה לפניה) ווודי אלן בוערת בסרט הזה, אפילו יותר מבסרטיהם הקודמים של השניים.

קיטון תמיד הייתה שחקנית קומית מעולה ובסרט הזה היא מראה זאת בצורה שייחודית רק לה. תוך כדי הסרט אלבי בוחן מערכות יחסים קודמות שהיו לו וכך משווה אותן לאנני, ומבין שאין אהבה ייחודית שכזו, למרות הכל. השימוש בקול מספר והמעבר בין הזמנים השונים הופכים את הסרט הזה, ביחד עם הסיפור המורכב והרומנטי, לאחד מהסרטים הטובים ביותר של אלן, ובכלל, לסרט פורץ דרך.

[*]
קארין דובינסקי - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט