חדשות קולנוע וסרטים

היא משלנו: הסרטים הגדולים של נטלי פורטמן

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לכבוד סרטה החדש, "ג'קי", בו היא מגלמת את ג'קי קנדי ברגעים שלאחר ההתנקשות בבעלה, הנשיא האמריקני ג'ון קנדי, דירגנו עבורכם את חמשת הסרטים הטובים ביותר של נטלי פורטמן
נטע-לי הרשלג היא אחת הכוכבות הגדולות ביותר בהוליווד בשנים האחרונות. אה, סליחה, כמובן שהתכוונו לנטלי פורטמן. בכל זאת, מדובר בשחקנית זוכת אוסקר ואינספור פרסים אחרים שזכתה למעמד של אחת השחקניות הגדולות בדורה – ואפילו יש לה תואר בפסיכולוגיה מאוניברסיטת "הרווארד" היוקרתית.

היא פרצה לחיינו כילדה הקטנה והכובשת ב"לאון", שם היא הצליחה להעפיל אפילו על ז'אן רנו הגדול. מהנקודה הזו הדרך של פורטמן אל התהילה הייתה סלולה בכוכבים, ואכן היא הפכה לאט לאט, עם המון עבודה קשה, לסופרסטאר שהיא היום, ובואו נודה שכל הסופרלטיבים להם היא זוכה מוצדקים לחלוטין. לכבוד סרטה החדש, "ג'קי", עליו מועמדת פורטמן לאוסקר, דירגנו עבורכם את חמשת הסרטים הטובים ביותר שלה, משימה לא קלה לנוכח הרזומה המרשים והארוך שלה.

מקום 5: "ונדטה"

מה קורה כאשר בעולם דיסטופי שולט דיקטטור נוראי שמעלים את כל מי שמתנגד לשלטונו? לא, זו לא המציאות שלנו, אבל זה כן העולם בו מתקיים הסרט שלנצח ייקרא "הסרט שהאחים וואשבסקי ביימו, אה רגע לא הם אלה שביימו אותו". זהו מותחן פעולה עשוי היטב עם מסרים בולטים וחזקים במיוחד, שלא פלא שפורטמן הסכימה לגלח את שיער ראש במיוחד בשבילו.

גם אם הסרט לא היה להיט גדול בזמן אמת, הוא הפך לסרט חובה בקרב חובבי הקולנוע. איווי (פורטמן) מתחילה בהיסוס ובשבריריות, אבל הופכת במרוצת הזמן לאישה נועזת ואמיצה שתילחם בחוזקה למען המטרה בה היא מאמינה. וכן, אם תרצו לגמרי תוכלו לקחת את התמה של הסרט הזה לדונלד טראמפ – מי יודע לאן אנחנו יכולים להגיע בקצב ה"מבטיח" שלו.



מקום 4: "לאון"

מי חשב שסרט אקשן בו ילדה קטנה רוצה שמתנקש מקצוען ילמד אותה כיצד להפוך למתנקשת רצחנית כדי לנקום את מות משפחתה יהפוך ללהיט כזה גדול, לקלאסיקה של ממש? אולי לוק בסון, הבמאי-תסריטאי של הסרט הזה, שליהק אליו את ז'אן רנו כלאון, המתנקש שמתגלה כבעל לב זהב, ואת פורטמן הצעירה במה שנהייה לסרט שהפך אותה לכוכבת בגיל 12 בלבד – ועוד בתפקידה הראשון!

אז נכון, בגילה הצעיר פורטמן לא הפגינה תצוגת משחק ששווה אוסקר או אפילו משהו שקרוב לכך, אבל היא הפגינה את הניצוצות הנכונים, את אותם רגעים שבהם בלי טיפה של מאמץ היא מצליחה לכבוש את המסך. מתילדה של פורטמן היא ילדה-אישה חדורת מטרה שיודעת איך לנווט אנשים בדרך בה היא רוצה. בדיוק כמו נטלי פורטמן עצמה, בסופו של דבר גם היא תשיג את מבוקשה.

מקום 3: "גארדן סטייט"

הסרט הזה אמנם כלל לא הופץ בישראל, אך בארצות הברית הוא הפך להצלחה כלכלית וביקורתית מפתיעה במיוחד. זהו אחד מאותם סרטים עצמאיים דלי תקציב (2.5 מיליון בלבד, סכום פעוט בשביל סרט אמריקני) שזכו להמלצות מפה לאוזן, ובמשך שבועות הפך להיות להיט מפתיע שלא רק שכבש את המבקרים – אלא גם את הקהל.

הדרמה-קומית הרומנטית הזו, שבוימה על ידי כוכב הסרט זאק בראף ("סקרבס"), פשוט שובת לב, לא מעט הודות לכימיה המצוינת בין פורטמן לבראף, שמגלם בחור שחוזר לעיירת ילדותו בניו ג'רזי ללוויית אימו ופוגש בחורה שתשנה את חייו לנצח. בתצוגה עדינה אך מדויקת, מצליחה פורטמן ליצור דמות שלמה ועגולה שאי אפשר לא להיכנע לה. פלא שהסרט הזה עזר להזניק את מעמדה כשחקנית איכותית?



מקום 2: "קרוב יותר"

בשונה מ"גארדן סטייט" שיצא באותה השנה, פורטמן הגיעה ל"קרוב יותר" כשחקנית שאמורה לעמוד בצילה של הכוכבת האמיתית של הסרט, ג'וליה רוברטס. בפועל, ההיפך קרה: פורטמן לא רק ששרפה את המסך, כל עולם הקולנוע דיבר עליה והרעיף עליה שבחים ללא הפסקה (וגם, בואו לא נשכח, היא זכתה על תפקידה בסרט בגלובוס הזהב והייתה מועמדת לאוסקר הראשון שלה. כשחקנית משנה, כמובן).

זהו אחד מהשיאים בקריירה הארוכה של פורטמן: לא רק שהיא עצמה נהדרת בסרט, "קרוב יותר" לגמרי מצליח לעמוד בפני עצמו כסרט מעולה. הוא מציג את מה קורה במערכות זוגיות לפעמים בצורה כנה, כואבת ומכאיבה ולא מותיר אחריו הרבה ניצולים – למעט נטלי עצמה, שיחד עם שיר הנושא של הסרט ("The Blower's Daughter" של דמיאן רייס) הפכה לדבר הזכור ממנו ביותר.



מקום 1: "ברבור שחור"

אולי זו הבחירה הצפויה ביותר, אבל היא גם המוצדקת ביותר. לא סתם פורטמן זכתה באוסקר על תפקידה במותחן הפסיכולוגי המשוגע הזה: היא פרנואידית, היא סקרנית, היא אסרטיבית, היא תמימה, היא החלטית, היא לא בטוחה, היא חושנית, היא מתנסה – קשת הצבעים של רקדנית הבלט נינה כל כך רחבה, אבל זה לא פוגם מפורטמן להשתלט על כל פסיק בדמות הכל כך קשה למשחק הזו.

גם אם שמים את ההופעה החד פעמית שלה בצד, "ברבור שחור" עומד לגמרי בפני עצמו: הוא משאיר את הצופה על קצה הכיסא בציפיות למהלכים הבאים שלו, הוא מתמרן במחשבה של הצופה ברגעים הכי לא צפויים (בדיוק כמו באלה של נינה), הוא מפחיד לפרקים והוא בעיקר מראה מה אנשים מסוימים יעשו כדי להגיע לשלמות בתפקידם – וזה בדיוק מה שנטלי פורטמן עושה בסרט האדיר הזה.

ערן איצקוביץ - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט