חדשות קולנוע וסרטים

אויב מכוכב אחר: דירוג סרטי "הנוסע השמיני"

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאז צאתו של "הנוסע השמיני" ב-1979 שהותיר מיליוני אנשים עם סיוטים, יצאו שני סרטי קרוס-אובר עם הטורף, פריקוול ושלושה סרטי המשך מעולים עד גרועים. לכבוד צאת הסרט החדש בסדרה, יצאנו לבחון את כל היצירות הקולנועיות בסדרה: מהקלאסיקה הראשונית עד ל"פרומתאוס"
7. הנוסע השמיני 4

במאי: ז'אן-פייר אמילי

שחקנים: ריפלי 2.0, רון פרלמן בתקופת פרה-הלבוי, וינונה ריידר

אחרי שהסרט השלישי סגר את כל הפינות בשביל הטרילוגיה, אפילו סיגורני וויבר סגרה את הפינה הזו כשאמרה שהמפיקים יצטרכו למלא את כל הבית שלה בכסף בשביל שתעשה עוד סרט.

כנראה שזה מה שהם עשו וכך נוצר לו "הנוסע השמיני: התחייה", סרט שניסה להעביר את אותה משמעות שרידלי סקוט ניסה להעביר, רק שעל הדרך ניסה להיות שובר קופות הוליוודי ולמתוח עוד מכונת כספים על המותג. העלילה מתרחשת 200 שנה לאחר אירועי הסרט השלישי, החברה המסתורית והחמדנית (יכול להיות שמדובר באולפני פוקס?) הוחלפה בחברה מסתורית וחמדנית אחרת אשר מקימה לתחייה כפילה מה-DNA של ריפלי אשר בתוכה גם ה-DNA של המלכה החדשה. אם השורה האחרונה מרגישה כאילו זה נשמע כמו בי-מובי מאולץ, אני חושב שכבר הבנתם למה המיקום.



6. הנוסע השמיני נגד הטורף 2

במאים: צמד האחים שמאחורי האפקטים הוויזואלים של "הנוקמים"

שחקנים: שחקנית אורח מ"אבודים", הנבל משנה של "מהיר ועצבני 4", שחקן אורח מ"עמוק באדמה" ואיפה ריפלי?!

הבחירה באנשים שמאחורי הסרט כבר אומרת את הכול, המפיקים לא ראו בקרוס-אובר השני של שני כוכבי החלל מעבר לעוד סרט אימה יומי אודות עיירה שקטה שמקבלת ביקור לא צפוי. האפקטים מרגישים כאילו יצאו מסדרת טלוויזיה זולה. מדהים איך סרט משנת 2007 נופל ממה שרידלי סקוט עשה עוד ב-1979. עלילת הסרט תופסת את שני כוכבי החלל באמצע קרב הגורם לשניים ליפול בתוך עיירה קטנה אשר צריכה להתאחד עבור המלחמה, על הדרך גם נוצר לו בן כלאיים של הנוסע השמיני והטורף.

בסך הכול, הסרט עושה את העבודה שלשמה הוא בא. הוא מבדר מאוד ובן הכלאיים של החייזר והטורף מצליח להקפיץ את הקהל מדי פעם. "הנוסע השמיני נגד הטורף 2" מודע לעצמו ולעבר איזה קהל הוא פונה, זה היתרון הגדול ביותר שלו. צמד האחים אפילו לא מנסה כמעט לביים או ליצור איזה שהוא חשש, הצמד מבין שהקהל הגיע בשביל המכות, בשביל היריות, זה איננו הקהל שהגיע ב-79 ועוד ציפה למעט משמעות, זה קהל שמצפה ומקבל את האקשן והולך הביתה.



5. הנוסע השמיני 3

במאי: דיוויד פינצ'ר

שחקנים: ריפלי עם גלח וקאסט סופר-בריטי

החלק השלישי בטרילוגיה התחיל כשרידלי סקוט רצה לחקור את מקור בואם של החייזרים, דבר ש"פוקס" לא רצו כי זה יקר מדי, אז סקוט דחה את ההצעה (וחיכה לזמנים נואשים של האולפן שבסוף יממן את "פרומתאוס"). אז הם נתנו לבמאי המוכשר דיוויד פינצ'ר ("מועדון קרב") את הבכורה שלו כבמאי, מה שהדאיג את האולפנים שלא אפשרו לבמאי עם תום הסרט בחדר העריכה. בקיצור, סרט שחברת ההפקה בו מאוד מקפידה להבהיר שאינם מאמינים בו במיוחד.

בעיה נוספת בחלק זה היא שחסרה בו ההנאה. אחרי שקיבלנו את הסרט השני שבו נורו 50 חייזרים, הרבה פחות מעניין לראות בית כלא שלם שמנסה לנצח חייזר אחד. נראה שעקב תקציב זעום, פינצ'ר מתרכז יותר בדרמת מתח מאשר מדע בדיוני. למזל כולם, הוא גאון ואם יש משהו שמציל את הסרט זה הבימוי המיוחד שלו, אולי המותח ביותר בהוליווד כרגע.



4. הנוסע השמיני נגד הטורף

במאי: הווס אנדרסון שאתם פחות אוהבים

שחקנים: הנוסע השמיני, הטורף.. מי עוד אתם צריכים? ריפלי..

נכון, זה לא הקרוס-אובר הראשון בגלקסיה אבל זה סרט שאתה יכול להרגיש בו את ההערצה והאהבה ל'נוסע השמיני', בניגוד לסרט הנמשך השני בספין-אוף שסתם סחט כסף. אני כן מניח שאם הייתי יותר אוהד של הטורף אולי הייתי נהנה פחות.

ווס אנדרסון עושה בדיוק את מה שהוא עשה מצוין ב"האויב שבפנים". הוא לא מנסה לביים טוב, הוא לא מנסה להיות חכם, הוא מנסה לעשות כיף ולהביא את הגרסה הטובה ביותר של הנוסע השמיני מאז הסרט השני בסדרה. זה בדיוק מה שהיה לי חסר בסרט של פינצ'ר.



3. פרומתאוס

במאי: רידלי סקוט

שחקנים: : מייקל פאסבנדר, גאי פירס, שרליז ת'רון, נומי ראפאס

כשנכנסתי ל"פרומתאוס" לא ידעתי בדיוק מה לצפות או אפילו מה זה הסרט הזה. האם זה פריקוול, האם זה סתם סרט מאותו יקום, אני חושב שהרבה אנשים נכנסו לסרט בהרגשה הזו. אהבתי את הסרט הזה מאוד. למרות שיש בו המון חורים בעלילה, המתח וההרגשה שאתה לא בדיוק מבין מה קורה כאן מתחילתו עד סופו סחפו אותי שוב לאותו העולם האימתני של סקוט משנות ה-70.

אני מניח שאם הסרט הזה היה יוצא 30 שנה אחורה, אולי אנשים הרבה יותר היו אוהבים אותו. הביקורות קטלו את הסרט הזה. אין מה לעשות, התקופות משתנות והקהל של היום יותר רוצה להבין מה רוצים מהחיים שלו. ההערה היחידה שאפשר לומר לסרט הזה הוא חוסר הקומוניקטיביות עם הקהל. אנחנו רואים כאן דמויות שעוברות דברים קשים יותר ממוות וזה לא גורם לשום הזדהות או חמלה כלפיהם. מקווה שסקוט יבין את הקהל קצת יותר בסרט החדש.

2. הנוסע השמיני

במאי: ריפלי סקוט

שחקנים: ריפלי, הבובות של 'הנוסע השמיני', ו-8 חתולים בתפקיד ג'ונסי

גאונות. האנס רודי גייגר מכניס אותנו לתוך סיוט בקונספט-ארט מהאייקונים שנוצרו במהלך הקולנוע ובמפלצת שההשקעה בה ניכרת עד לפרטי פרטים. גם כאן, סקוט לא מספר או מראה לנו הרבה, אפילו הפרוטגוניסט הראשי בסרט נגלה אלינו רק כאשר קומץ ניצולים מועט נשאר בספינה. אך עדיין, כאן סקוט לא מתעצל על בניית הדמויות, אנחנו מרגישים משהו כלפי כל אחד, אפילו כלפי ג'ונסי החתול.

חזונו של סקוט הוא על עתיד אפל, מכני ומפחיד, שבו האדם ייאבק אל מול פרי יצרו ובטנו. זה סרטו הטוב ביותר של סקוט בתור במאי וזה בגלל שהוא איננו מסתמך על אפקטים מיוחדים כמו ב"בלייד ראנר" או פסקול וסיפור מרגש כמו ב"גלדיאטור", הוא סומך על עצמו כבמאי היוצר מתח ועל אנשים כמו גייגר שיודעים כיצד להבין את החזון שלו.



1. שובו של הנוסע השמיני

במאי: ג'יימס קמרון

שחקנים: סיגורני ויבר, פול רייזר, ביל פקסטון

ראיתי את הסרט הזה עשרות פעמים וכנראה אראה אותו עשרות פעמים שוב. יצירת המופת הגדולה ביותר של ג'יימס קמרון מלבד סרטי "שליחות קטלנית". קמרון ממש לא מנסה להישאר נאמן לסקוט ולחזון העתידי הקשה שלו, הוא דווקא אומר שהאדם ינצח בזכות אהבה, משפחה והרצון לחיות, לא בזכות היצר ההישרדותי שלו.

בניגוד לסרטי המשך שנשארים באותו קצב של קודמיהם, קמרון לוקח את כל הקטעים האייקוניים שסקוט עשה ומביא את זה לעולם שלו, העצום בהרבה מאותו סרט של הסבנטיז. אם סקוט השאיר אותנו עם פה פעור וסיוטים, קמרון משאיר אותנו עם חיוך וסיפוק.

למרות האקשן ועשרות החייזרים, מה שעומד במרכז הסרט הוא תסריט מעולה שמצליח לרגש, לדבר עם הקהל, לנצל כל טיפת רגש עבור יצירת דמויות אייקוניות כמו היקס, ניוט וכמובן ואסקז האישה הכי פייטרית בתולדות הקולנוע. כך נוצר לו סרט שניתן לראות עשרות פעמים.

מתן יניב - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט