חדשות קולנוע וסרטים

מילה של כלב: הכלבים האהובים על המסך הגדול

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
השבוע ייצא לאקרנים הסרט "אי הכלבים" של הבמאי ווס אנדרסון, המספר על נער יפני היוצא למסע למצוא את כלבו האהוב. הזדמנות מצוינת להיזכר בכמה סרטים שגרמו לנו להתרגש מהחברות המיוחדת שבין האדם לכלבו ובין כלב אחד לאחר וסייעו לנו להיזכר פעם נוספת אנחנו כל כך אוהבים את חיות המחמד הנאמנות
המסע המופלא הביתה (1993)

תמיד רציתם לדעת מה הכלבים שלכם מרגישים כשאתם משאירים אותם בפנסיון בזמן שאתם יוצאים לחופשה? הסרט "המסע המופלא הביתה" ניסה לענות על השאלה הזו כשצ'אנס - בולדוג אמריקאי צעיר בדיבובו של מייקל ג'יי פוקס ("בחזרה לעתיד"), שאדו- גולדן רטריבר זקן וחכם וסאסי- חתולה הימלאית מפונקת, יוצאים למסע ברחבי אמריקה אחרי שהבעלים שלהם יוצאים לחופשה ומשאירים אותם בחווה שתטפל בהם. הם מרגישים נטושים, מה שמביא אותם לצאת למסע הרפתקאות מופלא בדרכם חזרה לביתם. בדרך הם מתמודדים עם חיות טרף וסכנות שונות ומגלים לנו מהי נאמנות ושכלבים וחתולים יכולים להיות חברים טובים.

הסרט בהפקת אולפני וולט דיסני הוא למעשה רימייק לסרט משנת 63', שמבוסס על ספר בעל אותו שם. זהו סרט הלייב-אקשן הראשון שדובב לעברית ורובכם וודאי זוכרים אותו בדיבובם של יוסי ידין ז"ל וגילת אנקורי אשר דיבבה את "סאסי" (חוצפנית) החתולה המפונקת שבמקור מדובבת על ידי סאלי פילד . זה סרט הרפתקאות מרגש ומשעשע אשר זכה לביקורות חיוביות רבות והרוויח 41 מיליון דולר בכל העולם. הצלחה גדולה שהביאה את דיסני שלוש שנים אחר כך להוציא את סרט ההמשך המוצלח לא פחות "אבודים בסן פרנסיסקו".



היפהפייה והיחפן (1955)

סרטם הקלאסי של דיסני עם המתכון ההוליוודי המוכר שמראה לנו שאהבה יכולה להתפתח גם בין שני אנשים (במקרה הזה כלבים) אשר מגיעים מעולמות שונים ואף מנוגדים. הסרט זכור לנו במיוחד עקב סצינה אחת בלתי נשכחת של ליידי וטראמפ (לא הנשיא) זוללים בהנאה ספגטי לאור נרות, מה שמתפתח בהמשך לנשיקה מקרית.

ליידי היא גורת קוקר ספנייל אשר חיה חיים שלווים יחד עם הזוג שמגדל אותה, בני המעמד הגבוה. לעומתה טראמפ (בתרגום מאנגלית-יחפן), הוא כלב רחוב נטוש אשר חי את החיים מרגע לרגע, בין אם זה להסתפק בשאריות אוכל ממסעדה איטלקית מקומית או להגן על חבריו פג ובול מלוכד הכלבים המקומי.

יום אחד, בני הזוג שמגדלים אותה מחליטים לצאת לטיול והיא נשארת בהשגחתה של דודה שרה, אשר אינה חובבת כלבים ומחליטה לשים לה מחסום. הדבר מביא אותה בהמשך לברוח מחנות החיות ולהירדף על ידי כלבי רחוב, עד לרגע בו טראמפ מציל אותה והשניים הופכים לחברים ובהמשך מתאהבים. זה סרט שנחשב לאחד הסרטים המצליחים של דיסני והיה מועמד ב-56' לפרס "סרט האנימציה המצליח ביותר" בטקס הבאפט"א ואף התפתח 46 שנים מאוחר יותר לסרט ההמשך "היפהפייה והיחפן 2" שסקר את עלילותיו בעיר של סקאמפ, הגור השובב של ליידי וטראמפ.

החיים הסודיים של חיות המחמד (2016)

סרט אנימציה קומי בהפקתה של חברת האנימציה "Illumination Entertainment", שגם הפיקה את "גנוב על המיניונים". העלילה מתרחשת בבניין דירות במנהטן ומספרת את סיפורו של מקס - כלב מסוג טרייר, בדיבובו של הבדרן לואי סי.קיי, שחייו משתנים כאשר הבעלים שלו מחליטה לאמץ כלב נוסף, דיוק, מה שפוגע בחייו כחיית המחמד המועדפת.

יום אחד השניים נאלצים לאחד כוחות כאשר הם מוצאים את עצמם נטושים ברחובות הסואנים של ניו יורק, מה שמאלץ אותם לשים את מחלוקותיהם בצד ולשתף פעולה במאבק מול סנואובול- ארנב מטורף שמתכנן הפיכה צבאית של חיות שבעליהן נטשו אותם. זה סרט מהנה עם הפקה מושקעת, שגילה לנו עולם שלם של חיי חברה סודיים של הכלבים כאשר הם נשארים לבד בביתם וכולל כמה סצינות משעשעות במיוחד.



המסכה (1994)

אחד מסרטי הקומיקס הבולטים שהיה שובר קופות בשנות ה-90. העלילה מספרת על סטנלי איפקיס (ג'ים קארי) פקיד בנק טוב לב וחלש אופי שחייו משתנים כשהוא מוצא מסכה עתיקה ומסתורית. כאשר הוא חובש את המסכה הוא מקבל כוחות על טבעיים אשר עוזרים לו להשיג את מה שהוא רוצה ולהצליח לצאת ממצבים מסובכים.

מאדם פשוט אשר חי בצניעות עם כלבו הנאמן מיילו הוא הופך לאדם תאב בצע שמנסה להשיג את הבחורה בה הוא חושק - טינה (קמרון דיאז בתפקידה הראשון), זמרת ובת זוגו של גנגסטר מקומי, מה שמביא אותו בהמשך להיות מבוקש ע"י המשטרה ואנשי הפשע המאורגן. הסרט היה מועמד לפרס האוסקר בקטגוריית אפקטים מיוחדים וג'ים קארי היה מועמד לפרס גלובוס הזהב בקטגוריית השחקן הקומי הטוב ביותר. ב-2005 גם יצא סרט ההמשך "המסכה חוזרת" אשר הביא לכלב אוטיס (שדומה למיילו) תפקיד יותר משמעותי אבל נכשל בקופות ובביקורות.

עזית הכלבה הצנחנית (1972)

סרט הרפתקאות ישראלי בבימויו של בועז דוידזון ("אסקימו לימון") אשר מבוסס על ספר בעל אותו שם של מרדכי (מוטה) גור, מי שהיה הרמטכ"ל בין השנים 74'-78'. הוא נחשב לאחת הקלאסיקות של הקולנוע הישראלי וסחף אחריו מעריצים רבים. העלילה מספרת על ד"ר חרובי (גדעון זינגר) ובתו תמי (מונה זילברשטיין, שזכורה בעיקר מתפקידה כדינה ב"מציצים") אשר עוברים לשכונה חדשה יחד עם עזית (כלבה מסוג רועה גרמני). בהמשך מתפתח רומן בין תמי לאורי, סגן בחטיבת צנחנים שנקשר גם הוא לעזית, שמתקבלת בדעות חלוקות בשכונה. הסיפור משתנה כאשר יום אחד עזית מחזירה לאשת הקצב שסולדת ממנה את ארנקה הגנוב והופכת להיות נאהבת על ידי כל חברי השכונה. מעשה זה מביא אותם לגייס אותה למשימות קרביות נועזות.

בסצנה המפורסמת בסרט מצניחים את עזית ממטוס על מנת שתאתר את חמי ורותי, תושבי השכונה אשר נלכדו ע"י מחבלים במדבר שורץ עקרבים והמשימה מסתיימת בהצלחה. בהמשך היא גם משתתפת בפעולת הצלה מתוחכמת ומקשרת בין אורי הפצוע, שנשבה על ידי כנופיית מחבלים, ללוחמים מוצנחים אשר מצליחים להציל אותו. הסרט הצליח באופן מיוחד והתקבל בחיבה רבה בידי הקהל עקב התקופה בה נוצר, הימים שאחרי ניצחון מלחמת ששת הימים ולפני מלחמת יום הכיפורים, שהביאו את הציבור הישראלי לאופוריה ואהדה לכל סרט בעל מוטיב צבאי.

מעיין הררי - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט