חדשות קולנוע וסרטים

"החיים הם שילוב של קומדיה וטרגדיה": ראיון עם כוכב "פרזיטים"

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לפני חצי שנה, מבקר האתר רון פוגל היה לאחד הישראלים הראשונים שצפו והתלהבו בזמן אמת מזוכה האוסקר, שעשה היסטוריה הלילה "פרזיטים" כשהפך לסרט הראשון בשפה זרה שזוכה בפרס הגדול. הוא המליץ למפיצים הישראלים לשים ידם על הסרט הקוריאני ואף ראיין בפסטיבל את כוכב הסרט סונג קאן, המגלם את אבי המשפחה הענייה, לשיחה על הבדלי המעמדות בקוריאה, הסכסוך עם צפון קוריאה, ההזדהות שלו עם הדמות והרצון לשחק בסרטים מחוץ למדינה.
סונג קאנג הו הוא לטעמי גדול שחקני קוריאה, בטח כיום ואולי בכל הזמנים. בקריירה של מעל לעשרים שנה הוא שיתף פעולה עם טובי במאי קוריאה וכיכב בשוברי קופות כמו "המארח", "רכבת הקרח" וגם בסרטים אמנותיים כמו "שמש סודית". הוא גילם פרחח, נהג מונית, סוכן חשאי, מלך, נשיא ומה לא, ותמיד ידע להיטמע לחלוטין בתפקיד וליצור דמות מרתקת בכל פעם מחדש.

את שבוע הקולנוע הקוריאני הראשון שניהלתי, פתחתי עם הסרט "איחוד חשאי" בכיכובו ואני מעריץ אותו כבר שנים. לכן מאוד התרגשתי מההזדמנות לפגוש אותו אישית בפסטיבל קאן, לשם הוא הגיע ככוכב הסרט זוכה האוסקר של בונג ג'ון הו "פרזיטים", סרט שזכה לתגובות יוצאות דופן כבר בעת הקרנתו בפסטיבל ואף זכה בדקל הזהב –הפרס הגדול של פסטיבל קאן.

איך היה לראות את הסרט בקאן ואת התגובות המדהימות של הקהל?

"להגיע לקאן זו תמיד חוויה מרגשת. הפעם גם הגעתי עם משפחתי ולכן זה מרגש כפליים".

[*]

(מבקר האתר רון פוגל יחד עם סונג קאנג הו בפסטיבל קאן)

ראיתי אותך מתפתח עם השנים. ולטעמי היום אתה גדול שחקני קוריאה. מפרחח ב"המארח" ועד לנשיא קוריאה ולמלך, איך אתה בוחר את התפקידים שלך?

"תודה רבה על המחמאה, אתה בטוח שלא התבלבלת? (צוחק). ולשאלתך - לי חשוב מה הסיפור ומה הבמאי רוצה להעביר. אני רואה עצמי כמספר סיפורים. אני משתדל לשחק בצורה הכי טבעית שאפשר. לא משנה לי אם אשחק דמויות דומות או שונות. בכל מקרה אני מנסה ליצור את הדמות שהכי נראית לי מתאימה ומדויקת. אני גם עורך מחקר על הדמויות שאני אמור לגלם. בוודאי אם מדובר על דמויות אמיתיות".

נדמה לי שאתה משתמש בלא מעט הומור וגם בציניות בתפקידיך.

"בוודאי, כי בעיניי זה חלק מהחיים. החיים הם שילוב של קומדיה וטרגדיה וחייבים להתייחס אליהם מעט באירוניה ובהומור כי אחרת לא תוכל לשאת אותם ואת ההתמודדות היום יומית עם המכשולים שניצבים בפניך".

זהו לא סרטך הראשון עם בונג ג'ון הו. כבר שיחקת בסרטיו "רכבת הקרח" ו"המארח". מה הופך את שיתוף הפעולה הזה ביניכם לכה מוצלח?

"ראשית, אני מאוד מכבד את העולם שבורא בונג, ויש לי הרגשה שאנחנו מבינים היטב אחד את השני וגורמים אחד למשנהו להיות טובים יותר. עבדתי עם לא מעט במאים וככל הנראה עם בונג יש לי את אחד משיתופי הפעולה היותר טובים שלי על המסך הגדול".

[*]

קאנג הו משחק ב"פרזיטים" את קי טאק, האב המובטל במשפחת קים שחיה בעיר התחתית, בדירה קטנה מתחת לרחוב. הם מתפרנסים מקיפול קופסאות פיצה ותרמיות קטנות. משפחת פארק חיה במעלה הגבעה, באזור שכל בית הוא מבצר קטן עם גינה ירוקה ורחבת ידיים. כאשר המורה לאנגלית של הבת הצעירה של משפחת פארק טס ללימודים בחו"ל, הוא משכנע את חברו הטוב ממשפחת קים להחליפו. מכאן מתחילה שרשרת של פעולות מפתיעות, מצחיקות וגם מטרידות בהן בני משפחת קים ישתלטו על חיי המשפחה העשירה. פעולות אלו יעלו את השאלה מי משרת את מי? ומי הפרזיט האמיתי? הסרט עוסק בביקורות חברתית ובהבדלי מעמדות ומתמקד בשתי משפחות, מה דעתך על הנושא?

"החברה הקוריאנית עוברת שינוי והופכת ליותר מערבית ויותר הישגית. אמנם הסרט עוסק במשפחה, אבל לטעמי זה סרט יותר על היחידים המרכיבים את המשפחה. הסרט מראה איך הכבוד העצמי של היחיד יכול להתעצם או להיהרס בעקבות מצבו הכלכלי. בכלל, יש לא מעט סרטים בקוריאה שעוסקים בהבדל התהומי בין עניים לעשירים ובזעם ובכעס שהבדלי המעמדות האלו יוצרים".

האם אתה מזדהה עם הדמויות שאתה מגלם והאם אתה מזדהה עם הדמות שאתה מגלם בסרט הנוכחי?

"הדמות שאני מגלם בסרט של אדם שהוא ראש משפחה במצב כלכלי לא טוב וחייב לאלתר כדי לשרוד. בעיני היא מאוד אנושית, ועם האנושיות הזו אני בהחלט יכול להזדהות. יש בו גם יכולת להסתגל שאני חושב שגם לי יש. מצד שני יש כמה דברים בדמות שקשה לי מאוד להזדהות איתם, בטח מבחינת הצד האלים והיותר קרימינלי של הדמות. כשאני מגלם דמות, אני פחות חושב עליה ויותר על איך היא משתלבת בסיפור הכללי ואיך הבמאי היה רוצה שהדמות הזו תתנהג. אחת הדמויות שיותר התחברתי אליהן היא דמות הפרחח עם השיער הצבוע ב'מארח' - אלים ובוטה עם לב זהב. אהבתי את הרב ממדיות של אותה הדמות".



יש בסרט כמה התייחסויות אגביות לסכסוך עם צפון קוריאה. האם בסרט זו הקצנה של המצב?

"ברור, אך נושא הבונקרים אינו נושא מומצא לחלוטין ויש לא מעט משפחות עשירות שיש להן מעין מקלט מפני מלחמה אפשרית עם הצפון. הבונקר הוא יותר סמלי ומציג את העולם המבודד של העשירים לעומת שאר החברה. בכלל, הבית שהסרט מתרחש בו הוא מעין טירה על הצוק ומזכיר יותר תקופות מוקדמות של אציל שחי בניתוק מהקהילה".

האם חשבת על קריירה בתעשיית הקולנוע המערבית? יש כבר שחקנים קוריאנים שעשו זאת וגם במאים.

"קיבלתי כמה וכמה הצעות, עד עכשיו הדבר לא יצא לפועל. בוודאי שאיני פוסל להשתתף בהפקה מערבית. מאוד נהניתי כשצילמנו את 'רכבת הקרח' בצ'כיה ושיחקתי עם כמה וכמה שחקנים מערביים מצוינים כמו טילדה סווינדון ואד האריס".

אני נפרד מסונג קאנג הו שגם במציאות מקרין הילה של כוכבות שכמעט ונעלמה בעולמנו, שחקן ענק ואחד המרואיינים החביבים ביותר שפגשתי.
רון פוגל - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט