חדשות קולנוע וסרטים

ראיון מיוחד עם במאי הסרט "הון אנושי" – פאולו וירזי

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
השם פאולו וירזי, אולי עדיין אינו מוכר בישראל וסרטיו עד כה לא עלו בבתי הקולנוע בארץ, אך וירזי הוא אחד הבמאים המובילים בדור החדש של הקולנוע האיטלקי וידוע כמחייה הז'אנר "קומדיה נוסח איטליה", קומדיות שנונות שמכילות ביקורת נוקבת על המערכת החברתית, מעמדית ופוליטית במדינה.

גם סרטו האחרון של וירזי, "הון אנושי", שיוצא בסוף שבוע זה לבתי הקולנוע, הוא סרט שמכיל מסר נוקב נגד הבדלי המעמדות באיטליה ואורח החיים הנהנתני והדקדנטי של המעמד הגבוה, אולם הפעם עובר הבמאי שינוי ז'אנר ומגיש דרמה מצוינת ואפקטיבית עם אלמנטים של מתח. " אני ידוע באיטליה כבמאי של קומדיות והפעם רציתי לביים סרט אפל ומריר יותר. זה היה קשה יותר לגייס את התקציב לסרט כזה באקלים הפוליטי שיש כיום במדינה שלנו", מספר וירזי בראיון מיוחד לאתר "סרט".

[*]

(בתמונה: פאולו וירזי על סט הסרט "הון אנושי")

הסרט הוא עיבוד לספר אמריקאי משנת 2004 של סטיבן אמידון ועלילתו, שמתרחשת בקונטיקט במקור, הועתקה על ידי וירזי לצפון איטליה. עלילת הסרט מחולקת לארבעה פרקים ומסופרת ממספר נקודות מבט של ארבע דמויות שונות, כאשר הזמן הקולנועי הולך אחורה וקדימה והצופה מקבל מידע חדש בכל פעם על האירוע בו צפה קודם לכן.

גיבור הסרט הוא דינו (פבריציו בנטיווליו( סוכן נדל"ן מהמעמד הבינוני, ששואף לצאת מחייו השגרתיים, להרוויח את הכסף הגדול ולהפוך לבן המעמד הגבוה. דינו מזהה הזדמנות לכך כאשר בתו סרנה מתחילה מערכת יחסים עם נער בשם מסימליאנו, שאביו ג'ובאני הוא מנהל קרן השקעות עשיר, שחי באחוזה עם אשתו קרלה. דינו מחליט להשקיע את כל רכושו ואף ממשכן את ביתו כדי להצטרף לקרן ההשקעות של ג'ובאני, החלטה שתציף את חוסר היכולת הממשי לעבור מעמדות ואת הבוז של בני המעמד הגבוה לעניים מהם. מה גרם לך לעבד ספר אמריקאי ולהעביר את העלילה לאיטליה?

"הייתי מאוד מסוקרן מהספר ומהעיסוק שלו בחיים של אנשים. מה שבאמת עניין אותי זה שהיה משהו מאוד מוכר בעלילה שלו. העולם נהיה יותר ויותר קטן ואנשים נהנים מאותם חיי נוחות וזה היה מוזר למצוא משהו שנדמה שמדבר עלינו".

מדוע החלטת לספר את העלילה מנקודות מבט שונות?

" כשכתבנו את התסריט ניסינו לעבוד על האדפטציה מבחינה מבנית, מפני שהספר הוא ענקי והיינו צריכים להפחית את עלילות המשנה. יש פרק בספר של החגיגה בבית הספר הפרטי וממנו התחלנו לבסס את כל הסרט כרשומון ולספר את אותו הסיפור מנקודות מבט שונות וליצור בכך מסתורין לגבי הדמויות . מטרה נוספת בחלוקה הזו הייתה ליצור ראי על החיים שלנו ולראות איך הם משתקפים בעיני האחר".

[*]



מה הנושא המרכזי של הסרט מבחינתך?

"העובדה שמרבית האזרחים באיטליה וגם במרבית העולם לא יותר ממכשירים בידי בעלי האמצעים ולא חיים חיים אותנטיים. הפרק הראשון מנקודת המבט של דינו הוא יותר סאטירי על היומרנות של המעמד הבינוני חסר האונים. דינו הוא אב ובעל נוראי שמנצל את ההזדמנות לחדור לעולם של בעלי היכולת בזכות הבת שלו. הפרק השני על אשתו של ג'ובאני, קרלה, הוא יותר קיומי והנושא שלו זה בדידות וחוסר התוחלת של אישה שיש לה חלומות נחבאים ורצון להיות יותר מאשת פרס של איש עשיר. הפרק השלישי הוא מנקודת המבט של הצעירה מפני שבסיפור הזה הקורבנות האמיתיים הם הצעירים".

"הון אנושי" הוא סרטו ה-11 של וירזי כבמאי והסרט המצליח ביותר שלו עד כה. בטקס פרס דונאטלו (האוסקר האיטלקי) גבר "הון אנושי" על סרטו המוערך של פאולו סורנטינו "יפה לנצח" וזכה בפרס הסרט הטוב ביותר ובשישה פרסים נוספים בהם פרסי הבמאי, התסריט והשחקנית הטובים ביותר.

הופתעת מההצלחה של הסרט?

"כן, הייתי מופתע מאוד מההצלחה. היה לי קשה ליצור את הסרט והיה היסוס של המפיקים לפני שהוא קיבל אור ירוק וזה מאוד שימח אותי האופן בו הקהל קיבל את הסרט ושהוא היה להיט גדול באיטליה, נמכר בהצלחה ברחבי העולם ועכשיו הוא פוגש את הקהל הישראלי. זו שביעות רצון עבורי לדעת שהיצירה שלי הפכה לסוג של צעצוע שיכול להיות בשימוש בידי הצופים ותמיד מעניין אותי לשמוע דעות על הסרט" .

איך היו התגובות באיטליה לביקורת החברתית שהסרט מעלה?

"היו לסרט תגובות פוליטיות רבות והוא חילק את התקשורת לשניים – הימנים ביקרו את הסרט ואמרו שאני תוקף את העשירים בעוד השמאל שיבח אותו".

[*]

בימים אלו עובדים בהוליווד על רימייק דובר אנגלית לסרט בבימויו של הבמאי הישראלי-אמריקאי אורן מוברמן ("השליח", רמפארט"). בינתיים וירזי כבר הספיק לעבור הלאה ולהתחיל את צילומי סרטו החדש "השמחה המטורפת", אשר מהסט שלו הוא מקיים את הראיון הטלפוני.

מה אתה יכול לספר על הסרט הבא שלך?

"זו תהיה טרגדיה קומית על הבריחה של שתי נשים מבית חולים לחולי נפש. השחקנית הראשית, ולריה גולינו, שיחקה גם ב'הון אנושי' את התפקיד של רוברטה, אשתו של דינו. היא תשחק אישה מסתורית עם עבר אפל, שפוגשת בבית החולים נערה צעירה ומלאה בתשוקה".

אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ הון אנושי (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט