חדשות קולנוע וסרטים

סרטי 2015 של אתר סרט: מקומות 1-10

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
פרויקט סיכום השנה של אתר "סרט" מגיע לרגע השיא. במסגרת הפרויקט ביקשנו מבמאי, יוצרי ומבקרי קולנוע בכירים לצד כתבי ומבקרי האתר (רשימת המדרגים המלאה בתחתית הכתבה) לדרג את עשרת הסרטים האהובים עליהם בשנת 2015. הבחירה הינה מבין הסרטים הישראליים והזרים שיצאו בישראל במהלך השנה החולפת (עד לתאריך ה-17.12).

הניקוד שניתן לסרט אותו הציב המדרג במקום הראשון הוא 10 נקודות, עד לנקודה אחת לסרט שדורג במקום העשירי. ליד שם הסרט תוכלו לראות בסוגריים את מספר הנקודות שהוא קיבל. בשנה שעברה זכה "אפס ביחסי אנוש" בתור סרט השנה במשאל שלנו. מה יהיה סרט השנה 2015 של אתר "סרט"?:

10. סיפורים פרועים (52 נקודות)

אחת ההפתעות המענגות של השנה, שהיה מועמד לפרס האוסקר הזר. 5 וחצי סרטים קצרים, מופרעים, שנונים ומדממים של הבמאי הארגנטינאי דמיאן זיפרון, שמראים את ההנאה בעשייה של מה שאנחנו באמת רוצים לעשות ודוחפים את גיבוריהם בהדרגה לאיבוד שליטה.

"מבחינה קולנועית טהורה, הסרט פשוט עשוי מעולה" (אבנר שביט)

"כל אחד מהסיפורים מעשיר ומוסיף על קודמו" (אלעד שלו)



9. להציל את מארק וואטני (54)

סרטו החדש של רידלי סקוט מחפה על כישלונותיו מהשנים האחרונות ומחזיר אותו לקדמת הבמה ביצירת מד"ב ריאליסטית, הומוריסטית והומאנית. מאט דיימון מככב בתור מארק וואטני, אסטרונאוט שנחשב למת אחרי סערה במאדים וננטש לבד בידי הצוות שלו. הוא חייב לפנות לחוש ההמצאה שלו כדי להמשיך להתקיים ולמצוא דרך לסמן לכדור הארץ שהוא בחיים.

"יש בסרט כמות מדודה ויעילה של הומור והופעה סוחפת של דיימון" (עופר ליברגל)

8. כוח עליון (54)

הדרמה השבדית המצולמת להפליא ומבוימת באופן מדויק וקפדני על ידי הבמאי רובן אוסטלונד בוחנת את התא המשפחתי ומעמדו של ראש המשפחה דרך מקרה מבחן מסקרן - משפחה שמבלה באתר סקי בהרי האלפים מוצאת את עצמה עדה למפולת שלגים. בריחתו של האב מהזירה גורמת לבני המשפחה, לחבריהם ולאב עצמו לבחון מחדש את הקשר ביניהם.

"דרמה משפחתית עוצמתית, אינטליגנטית ובנויה היטב" (עידו רוזן)

"קומדיה מהזן הנדיר, עם מהלכים דרמטיים ותצוגות משחק שאינם נופלים מאלו של יצירות כבדות במוצהר" (אורון שמיר)

7. מאמי (57)

אחד הסרטים קורעי הלב, הבוטים והחזקים של השנה החולפת. הבמאי הצעיר קסבייה דולאן, מביים בגיל 26 את סרטו החמישי באורך מלא ומוכיח שוב את מעמדו כאחד הבמאים המסקרנים בעולם. הוא אף זכה על סרט זה בפרס חבר השופטים בפסטיבל קאן. "מאמי" עוקב אחר אישה אשר חייה משתנים כשהיא מקבלת משמורת מלאה על בנה בן ה-15, שכל חייו נכנס ויצא ממוסדות לנערים בעלי הפרעות.

"קולנוע שכולו פרץ אנרגיה בלתי נדלה" (יאיר הוכנר)

"סרט שמביא לידי ביטוי לא רק ידיעה של מה הצופים רוצים, אלא מה הם צריכים" (סרט השנה של נטליה ירמין)

6. היורד למעלה (60)

הבמאי אלעד קידן מצליח כבר בסרטו הראשון באורך מלא ליצור סרט בדמותו, בעל אווירה ייחודית ושפה קולנועית עשירה, שצבר לו אוהדים רבים ואף זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל חיפה. בחור צעיר יורד את הכרמל ברגל כדי לעלות על אנייה ולברוח מכל מה שהוא אוהב ומתעב. במקביל, גבר קשה-יום מהעיר התחתית יוצא למסע במעלה ההר, בעקבות עגיל שאבד לאשתו.

"דרמה קיומית קטנה ומקסימה ,קולנוע אורבני במיטבו" (רון פוגל)

"יש ל'היורד למעלה' תחביר משלו, ואחרי שמאמצים אותו מתמלאים בהומור עדין ועשיר" (אמיר בוגן)

5. לוויתן (71)

סרטו המועמד לאוסקר הזר של אנדריי זוויאגינצב מציג תמונת מראה לא מחמיאה לרוסיה בת ימינו. קוליה הוא מכונאי רכב, שחי חיים שלווים בכפר קטן ברוסיה עם אשתו ובנו. ראש העיר המושחת מעוניין באדמתו של קוליה על מנת לבנות עליה כנסייה חדשה. קוליה נאלץ להילחם על ביתו ומשפחתו בעודו נמחץ תחת כובד השחיתות והביורוקרטיה הממסדית.

"כוחו של 'לוויתן' אינו טמון בחשיפת הסוד הגלוי אודות רוסיה של עידן פוטין, אלא בדרך רבת העוצמה בה הוא מציג את השבר" (סרט השנה של ארז דבורה)

"סרט עמוס, כבד, אינטלקטואלי ורב פאתוס, אבל בד בבד גם ביצירה מאוד מתקשרת, מצחיקה לעיתים רבות" (סרט השנה של אור סיגולי)

4. הגננת (77)

הסרט הישראלי המוביל ברשימת 20 הגדולים, שזכה להצלחה גדולה בפסטיבלי קולנוע ברחבי העולם. יצירה מאתגרת, ייחודית ומהפנטת על אובדן התרבות והתמימות בסביבה בה אנו חיים. נירה היא גננת, אשר פוגשת ביואב, ילד בן 5 מהגן, שמדקלם את שיריו. היא יוצאת למסע להציל את מילותיו המופלאות של הילד מהגסות של העולם שמסביב.

"סרט שטלטל אותי וגרם לי לחשוב מחדש על היחס שלי לקולנוע ולעולם" (עופר ליברגל)

"אחד הסרטים הייחודים, החריגים והמפתיעים לא רק בנוף של הקולנוע הישראלי אלא העולמי" (יאיר הוכנר)



3.בירדמן (87)

זוכה האוסקר לסרט הטוב ביותר בשנה שעברה, הופץ אצלנו בתחילת השנה והתגלה כאחד הסרטים הווירטואוזיים והמרשימים שנראו על המסך הגדול בשנים האחרונות. הבמאי אלחנדרו גונזלס אינאריטו מעניק למייקל קיטון את הקאמבק המיוחל. קיטון מגלם את בן דמותו, שחקן עבר, שזכה לתהילה בזכות גילום דמות של גיבור על, אשר מנסה לזכות מחדש בתהילה באמצעות מחזה שהוא מביים ומככב בו בברודווי.

" הזוכה מוצדק ביותר באוסקר בעשור האחרון" (סרט השנה של נתן ליכטר)

"סרט וירטואוזי מסחרר ומשובח" (סרט השנה של נחום מוכיח)
2. מקס הזועם: כביש הזעם (145)

בפעם עצום מהמקום השלישי בדירוג ניצב הסרט החדש, שמחייה את סדרת סרטי "מקס הזועם" משנות ה-80. במאי הסרטים המקוריים ג'ורג' מילר עיצב את הסרט על פי חזונו, גייס את התקציב במשך שנים ויצר סאגת אקשן אפית, טריפית וסוחפת במיוחד כמעט ללא שימוש באפקטים מיוחדים, ותוך יצירת עולם עשיר וקיצוני שלא נראה כמותו בקולנוע מזה שנים. ללא ספק סרט ההמשך הטוב ביותר של השנה ואחד מסרטי האקשן הגדולים בהיסטוריה.

"הסרט הכי טוב שנעשה בעשור האחרון ואחד הטובים שנעשו מעולם." (סרט השנה של בועז ארמוני)

"אחד מסרטי הפעולה המדהימים ביותר שנראו מזה שנים." (סרט השנה של יאיר הוכנר)



סרט השנה: הקול בראש (164)

היו שאמרו שפיקסאר איבדו את זה וכבר לא יוצרים סרטי אנימציה גדולים מהחיים, מרגשים ואינטליגנטיים, שמיועדים לקהל בוגר וצעיר כאחד. אז אמרו. "הקול בראש" הגיע והוכיח למלעיזים שאולפן האנימציה הטוב בעולם עדיין בשיאו, בסרט שמתרחש כולו בתוך ראשה של נערה צעירה בשם ריילי המתמודדת עם מעבר לעיר חדשה. הרגשות השונים מנסים לנווט את ריילי לבחור בדרך הטובה ביותר בחייה החדשים ויוצרים סרט אנימציה מרגש ומצחיק שפונה ללב של כל אחד מאיתנו.

"שימוש נבון בפלאי האנימציה כדי לחקור את עומקי הנפש והרגש" (סרט השנה של עידו רוזן)

"חוויה קולנועית טוטאלית " (סרט השנה של מרט פרחומובסקי)

[*]

לחלק הראשון של הכתבה – מקומות 11-20: לחצו כאן

היכנסו וקראו מי הם שחקן, שחקנית והסרט הגרוע של השנה: לחצו כאן

צוות הבוחרים:

צוות אתר סרט: אלעד שלו (עורך האתר), יאיר הוכנר (עורך מדור ביקורות), זוהר צלח (עורך מדור טלוויזיה), רון פוגל (מבקר ראשי), מור קומפני, נתן ליכטר, נטע שניצר, יאיר פרי, רז דנון, הלמינה גרופר, ישראל גת, קארין דובינסקי, עתרת סלייטר, ערן איצקוביץ, לירן בלאו, יניב סולימן

מבקרי קולנוע: אבנר שביט (וואלה), יעל שוב (טיים אאוט), ארז דבורה (Ynet), אמיר בוגן (Ynet), נטליה ירמין (Nrg), נחום מוכיח (הבמה), אורון שמיר (עכבר העיר), אור סיגולי (סריטה), עופר ליברגל (סריטה), עידו רוזן (רדיו Ynet)

במאי ואנשי קולנוע: דני לרנר ("קירות"), בועז ארמוני ("מסווג חריג"), ענר פרמינגר ("החיים בינתיים"), אלון נוימן ("אנטי וירוס"), נועה רגב (מנהלת סינמטק ירושלים), ארז ברנהולץ (מנהל מסגרות הקולנוע הישראלי בפסטיבל ירושלים), מרט פרחומבסקי (מקים מאגר עדויות הקולנוע הישראלי)
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ הקול בראש (עמוד סרט)
חץ מקס הזועם: כביש הזעם (עמוד סרט)
חץ בירדמן (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט