חדשות קולנוע וסרטים

החייזרים באים: עשרת סרטי הפלישה מהחלל הטובים ביותר

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לכבוד צאת הסרט "היום השלישי: התחדשות", שיוצא 20 שנים לאחר הסרט הראשון שהפך מאז לקלאסיקה, אנו מגישים בפניכם את דירוג הסרטים הטובים ביותר בז'אנר הפלישה מהחלל. בנוסף בתוך הכתבה תוכלו למצוא בונוס – קטע בלעדי מ"היום השלישי: התחדשות" ובסיום הכתבה תוכלו להשתתף במבצע הכרטיסים ולזכות בכרטיסים מתנה לסרט
מאז ומתמיד, העם האמריקאי חי עם הפחד שאנשים זרים יבואו וייקח לו את האדמה. בין אם אלו היו הסובייטים בשנות ה-60, או הטרוריסטים בשנים שאחרי 9/11, פחד מאנשים שישתלטו על המדינה היה תמיד נוכח. בהתאם, הוליווד, שמהווה ביטוי רעיוני מרכזי לכל התופעות החברתיות של ארצות הברית, תיעלה את הפוביה הזו לז'אנר שלם של סרטים: סרטי פלישה מהחלל. אז מהם הסרטים הטובים ביותר בז'אנר זה?

10. היום השלישי (1996)

הסרט לשמו נתכנסנו כאן הוא גם אחד הסרטים המהנים בז'אנר הפלישה מהחלל, מהסרטים הטובים בקריירה של ויל סמית' וסרט שמצד אחד לא לוקח את עצמו ברצינות רבה מדי ומצד שני מספק אקשן הוליוודי קלאסי ועשוי היטב.

"היום השלישי" יצא לאקרנים יום לפני יום העצמאות האמריקאי, ב-3 ביולי 1996, ומתאר פלישת חייזרים לכדור הארץ נגדה מתאחדים מדען אלקטרוניקה יהודי מבריק בשם דיוויד (ג'ף גולדבלום) וסרן מחיל הנחתים (ויל סמית'). הסרט הוא פטריוטי להפליא, בעל סוף קלאסי ושני רגעים שנחרטו בזיכרון – האחד בו כל העולם מתאחד כנגד פלישת החייזרים ורק בישראל וברשות ממשיכים במלחמה ביניהם והשני בו מספרת אחת הדמויות כי היא אינה יהודיה ודיוויד מגיב "ובכן, אף אחד לא מושלם".

צפו בקטע בלעדי מתוך "היום השלישי: התחדשות"



9. קצה המחר (2014)

אחד מהבלוקבאסטרים המוצלחים שיצאו מהוליווד בשנים האחרונות. זהו סרט שזכה להצלחה רבה בקרב מבקרים וצופים כאחד, והוא צריך לקבל קרדיט על היותו סרט שיצא בלי להיות חלק ממגה-פרנצ'ייז כזה או אחר. אבל מעבר לכך: זה פשוט סרט ממש כיפי. הוא מהווה דוגמא לאיך עושים אסקפיזם איכותי ואינטליגנטי.

טום קרוז, באחד מתפקידיו הטובים בעשור האחרון, מגלם קצין אמריקאי שחצן שחוזר בזמן שוב ושוב ליום הקרב הגדול של כוחות הקואליציה נגד החייזרים הפולשים בחופי צרפת, ובכל חזרה בזמן משפר את יכולות הקרב על מנת למצוא דרך להביס את האויב החוצני. שעתיים של הנאה קולנועית צרופה.



8. הפלישה ממאדים (1996)

כשחושבים על סרטיו של ברטון, חושבים על "המספריים של אדוארד", "ביטלג'וס", "באטמן" או "אד ווד", ולפעמים גם על התוצאות של ההתרסקות האמנותית שלו בשנים האחרונות, כמו "אליס בארץ הפלאות". אבל משום מה, דווקא על הסרט הזה אנשים ממעטים לדבר. וזה מוזר, כי זה ייצוג כל-כך טוב של כל מה שטוב בסרטים המוצלחים של ברטון.

ההומור המעוות והשחור, הסגנון המאוד מסוים של הבמאי, הציניות - הכל נמצא כאן. זה עוד יותר מפתיע כשיודעים שהסרט הזה בוסס על משחק קלפים. איכשהו, הוא בכל זאת הפך לסאטירה ביזארית שנראית קצת כמו סרט של ג'ון ווטרס, אבל שומרת גם על הברטוניות שבה. 7. עיר אפלה (1998)

"המטריקס" הוא אחד מהסרטים האהובים ביותר אי פעם, אבל שנה אחת לפני יציאתו, הגיע אלינו- "עיר אפלה", סרט שמצליח יותר טוב מ"המטריקס" בכל המטרות שהסרט המפורסם יותר הציב לעצמו. זה סרט מאתגר פילוסופית, ייחודי, ומעל לכל- הוא אחד מסרטי המדע הבדיוני הכי עמוסים ומושקעים וויזואלית שיצאו אי פעם. כל פריים בו יכול להיחשב כציור סוריאליסטי ומבריק.

בעוד 40 הדקות הראשונות של הסרט די חלשות ונדמות כמו סרט מד"ב מטופש ודי גנרי, הן רק מחזקות את השעה האחרונה, שתופסת את המוח של הצופה ומנערת היטב בערבוב קולנועי חכם של ניאו-נואר מד"בי-פילוסופי.

6. הנוקמים (2012)

סרט שהגדיר מחדש את הציפיות של הציבור הרחב מסרטי גיבורי על. אחד התסריטים הכי מבריקים שראו אור בז'אנר השחוק ודוגמא מופתית לעשיית סרטי פופקורן טובים. אם אמרתי ש"קצה המחר" הוא שעתיים של כיף, אז "הנוקמים" הוא שעתיים וחצי של הנאה צרופה עוד יותר, כזו שגורמת לצופים לגחך כמו פעוטות. אם חיפשתם עוד סיבה לאהוב את ג'וס ווידון, אז הנה היא.



5. חנות קטנה ומטריפה (1986)

"חנות קטנה ומטריפה" התחיל כסרט אימה בשחור-לבן בשנות ה-60 המוקדמות, ומשם הפך מהר מאוד למחזמר אוף-ברודווי אגדי. המחזמר גדל וגדל עד שהוא הפך למחזמר ברודווי אגדי, ועל הדרך גם חזר לקולנוע בתור הסרט הזה, מחזמר קולנועי קאלטי שמהווה מחווה לכל מה שקאמפי בעולם.

הפסקול מעולה, הקאסט הוא אוסף של שחקנים מוכשרים בשיאם, ומתחת לפני השטח האופטימיים והמסוגננים מסתתרים כאן מרירות ומסר יחסית חתרני. הכל משתפר כשרואים את הסרט עם הסוף המקורי, זה שנאמן למקורות מברודווי ומהסרט הישן אבל נגנז מוקדם כי הקהל האמריקאי לא היה מרוצה מסוף לא-שמח. וחוץ מזה - סטיב מרטין בתור רופא שיניים פסיכופת והופעת אורח של ביל מאריי בתור מזוכיסט. מה עוד אתם רוצים מסרט?

4. היצור (1982)

אי שם במעלה הסקאלה של סרטי האימה הטובים ביותר אי פעם, לא רחוק מ"הניצוץ" או "פסיכו", שוכן גם "היצור". ג'ון קרפנטר, במאי האימה המהולל, הביא למסך סרט שמתחיל כיצירת "בודי הורור" פשוטה אך מצוינת, והופך למשהו הרבה יותר קלסטרופובי ומבעית, שגורם לך לפחד לא פחות מבני האדם ומהדינמיקה ביניהם מאשר מהיצור.

הסרט סיפק לעולם את סצנת הניתוח האייקונית והמחרידה, ועוד צרור של סצנות אימה מופתיות המתרחשות באתר מחקר באנטרקטיקה אליו פולש יצור חייזרי הלוקח את צורתם של אלו שהוא הורג. בהחלט לא לבעלי לב חלש, בהחלט כן לחובבי אימה וקולנוע מצוין.
3. סוף העולם (2013)

אדגר רייט הוא אחד מיוצרי הקולנוע הפועלים האהובים עליי.הוא יוצר של קומדיה וויזואלית וחכמה, שעשה את "סקוט פילגרים" הנהדר ואת טרילוגיית הקורנטו - הראשון היה "Shaun of the Dead", קומדיית הזומבים המעולה. אחריו הגיע "Hot Fuzz", קומדיית המשטרה המעולה. ואז הגיע הסרט הזה על חבורת חברים שבמהלך סיבוב ברים נוסטלגי מגלה שחייזרים השתלטו על עיירתם הבריטית השלווה.

הסרט עמוס כל-כך ברפרנסים וברמזים, שבלתי אפשרי לקלוט הכל בפחות ממספר צפיות, וזה תמיד כיף. בכל צפייה שאני עושה, אני מגלה עוד תמות, מטאפורות וסימבוליזם. יותר מהכל, משהו בשילוב של כל מה שציינתי כאן עם ההומור הבריטי השנון, העריכה המופתית של רייט ודמותו הפתטית והעצובה של גארי קינג יוצרים ביחד סרט אנושי ומצחיק מאוד.



2. פלישת חוטפי הגופות (1956)

בתחילתו, "פלישת חוטפי הגופות" נראה כמו סרט לא מזיק, אפילו חצי "בי- מובי". אבל אם נאזרים בקמצוץ של סבלנות וממשיכים לראות, מגלים יצירת אימה מתוחכמת ואינטימית. עלילת הסרט מתארת פלישת חוצנים לכדור הארץ, המשתלטים על גופם בני האדם ומחליפים אותם בכפילים זהים וחסרי רגשות, שפועלים להשתלט על כדור הארץ. לעיתים זה נראה כמו חיקוי אבל זה רק בגלל שכל כך הרבה מסרטי המד"ב והאימה שהגיעו אחריו שואבים ממנו השראה. ב1994, הסרט זכה להכנס לספריית הקולנוע הרשמית של הקונגרס האמריקני על היותו "משמעותי מבחינה תרבותית, היסטורית, או אסתטית".

בניגוד ל"היצור" לו נעשה רימייק הנופל מהמקור, ניתן לצפות גם ברימייק המצוין מ-1978 בכיכובו של דונאלד סאתרלנד. סופו של הסרט הוא אחד המפחידים אי פעם בקולנוע ויגרום לכם להישאר עם לסת שמוטה.

1. מפגשים מהסוג השלישי (1977)

אם כבר מדברים על קלאסיקות: "מפגשים מהסוג השלישי" הוא אחד מהשיאים הכי גדולים בקריירה של שפילברג ובקולנוע האמריקני בכלל. הסרט הזה הוא מה שנקרא "סרט מנטור" ליוצרי קולנוע רבים: אפשר ללמוד ממנו איך לצלם לערוך, לכתוב, ולביים כמו שצריך.

עלילת הסרט מתמקדת באדם אשר חווה מפגש עם חייזרים ובאובססיה אותה הוא מפתח בעקבות כך לעב"מים. זהו אחד הסרטים הראשונים בקולנוע המתאר את המפגש עם החייזרים באור חיובי. הסרט היה מועמד ל-8 פרסי אוסקר וזכה באחד על הצילום הטוב ביותר. ואם זה לא מספיק, הסרט הזה כל-כך טוב שהוא הצליח להפוך שלושה תווים מוזיקליים לאייקוניים.



רוצים כרטיסים מתנה לסרט "היום השלישי: התחדשות"? היכנסו לעמוד המבצעים, ענו על השאלה ותוכלו לזכות בכרטיס זוגי לסרט.
יוחאי גורלי - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
1מה לגבי אי.טי. - חבר מכוכב אחר ? 1982 עמי שמעיה (36) | 25/06/2016 23:39:06
רלוונטי
חץ היום השלישי: התחדשות (עמוד סרט)
חץ קצה המחר (עמוד סרט)
חץ הנוקמים (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט