חדשות קולנוע וסרטים

יום הקולנוע הישראלי: כל ההמלצות

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
יום הקולנוע הישראלי מתקיים היום זו השנה הרביעית ברציפות ומאפשר לכם ללכת לסרטים ישראליים חדשים ולהקרנות טרום בכורה של סרטים שטרם עלו בעלות של 10 שקלים בלבד. לכבוד היום החגיגי מבקר האתר רון פוגל סקר בקצרה את הסרטים המוקרנים וממליץ לכם על הבחירות שלו לפי סדר הא'-ב'
אזימוט, במאי : מייק בורשטיין

דרמה אפקטיבית וריאליסטית של מייק בורשטיין בסרטו הראשון כבמאי על מוצב או"ם נטוש במדבר סיני. חייל ישראלי וחייל מצרי מנהלים דו קרב לחיים ולמוות בסוף מלחמת ששת הימים.

אנטנה, במאי: אריק רוטשטיין

יהושוע בן ה-84, ניצול שואה, משוכנע כי האנטנה הסלולרית שהציב שכנו על הגג גורמת לו לנזקים ותביא לעזיבתו את היקום. לתוך יגונו ומאבקו בשכן נשאבים אשתו שרה ושלושת בניו. דיוקן של המשפחה הישראלית במאה ה-21 לטוב ולרע. אלכס פלג הוותיק בתצוגת שיא. מריר-מתוק ואותנטי. אנטנה" אינו סרט גדול או חשוב במיוחד אולם הוא מצליח ללכוד מציאות מקומית סבוכה וזה סוד קסמו.



דרייבר במאי: יהונתן אינדורסקי

חמן רוזומני הוא נהג חרדי שמתפרנס מהסעת שנוררים בין נדבנים ידועי-שם. הדיל ברור: הוא מביא את האינפורמציה, השנורר מביא את סיפורו קורע הלב, והם חולקים בפדיון. הסרט מספק הצצה לעולם יחסית לא מוכר. בימוי מהפנט בסרט שונה ומיוחד.

האופה מברלין, במאי: אופיר ראול גרייצר

תומאס, קונדיטור מוכשר מברלין, מנהל מערכת יחסים עם אורן, גבר ישראלי נשוי. כשאורן נהרג בתאונת דרכים, תומאס נוסע לישראל בניסיון להתחקות אחר חייו. הוא פוגש את אלמנתו ענת, המנסה להמשיך בחייה ולשרוד בבית הקפה הקטן שלה במרכז ירושלים ומתקבל לעבודה אצל ענת תחת זהות בדויה. סרט מבריק ומהוקצע, העוסק בחשבון נפש חוצה מדינות.



הבן דוד, במאי: צחי גראד

נפתלי אוסף מוקדם בבוקר פועל ערבי לטובת שיפוץ הסטודיו שלו. באותו בוקר, מותקפת נערה בישוב והחשד של אנשי הכפר נופל על פאהד. נפתלי הליברל יוצא להגנתו של הפועל. אלא שהמציאות גדולה על נפתלי – הוא לא מצליח להכיל את ההתנגדויות והלחצים סביבו. תסריט מבריק העוסק בצורה חכמה ביחסי יהודים- ערבים ובדורסנות ההמון למול היחיד. צחי גראד מביים ומככב בעוד תצוגת שיא מצדו.

הלומים, במאים: ארז מזרחי וסהר שביט

1973. עמוס תמם הוא גבר נשוי הסובל מהלם קרב בעקבות מלחמת ששת הימים. אשתו מנסה לתמוך בו ובמקביל לשמור על שפיותה. פרוץ מלחמת יום כיפור שולחת את מנשה למלחמה חדשה והופכת את התפוררות התא המשפחתי הקטן לסופי. תצוגת משחק נהדרת של אדווה בולה.

המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה, במאי: גלעד אמיליו שנקר

"המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה" הוא מועדון ספרותי סודי לנשים בלבד, שחרט על דגלו את שנאת הגברים ושהמוטו שלו הוא שאין אהבת אמת בעולם. בכל שבוע חברות המועדון מתחרות זו בזו על גביע "אשת השבוע" - מי הצליחה להביא לפגישת המועדון את הגבר האטרקטיבי ביותר. בסוף הפגישה שמתחילה כערב ספרותי, הופכים הגברים לקורבנותיהן. סרט שונה, מיוחד, חצוף. מהתלה מקאברית בסגנון אירופאי על מועדון ספרות שבו לא רק קוראים ספרים. עיצוב מדהים, מלא אווירה. הסרט הנועז של השנה.

העדות, במאי: עמיחי גרינברג

יואל, חוקר שואה, נמצא בעיצומו של מאבק משפטי סביב פרשת רצח אכזרי שהתרחשה בכפר לנסדורף שבאוסטריה בשלהי מלחה״ע השנייה. במהלך חקירת הפרשה הוא נחשף לעדות חסויה של אמו, ניצולת שואה בעצמה, שסודקת את זהותו ואת אורח חייו. אורי פפר משכנע בסרט חמור סבר ומטלטל.



לא פה, לא שם, במאית: מייסלון חמוד

בדירת שותפות בתל אביב נפגשות לילא, סלמה ונור - שלוש צעירות פלסטיניות ישראליות החיות הרחק מעיני החברה הערבית, בלב החברה הישראלית הליברלית. אנדרגראונד פלסטיני בסרט שבועט בבטן ומסרב להרפות. הבמאית המוכשרת מייסלין חמוד פורצת בקול גדול ומרימה את נס האישה הערבייה המשוחררת מול המסורת שחונקת אותה.



להציל את נטע, במאי: ניר ברגמן

שנה בחייו של נטע, אדם שחייו לקחו פנייה לא נכונה, והוא מחפש את המסלול מחדש. סיפורו מסופר דרך סיפוריהן של ארבע נשים שאותן הוא פוגש לרגע מכונן להן ולו: קצינה בצבא, נגנית צ'לו, עוזרת בית ומעצבת ניו יורקית השבה לארץ. סרטו המדוד והשקול ביותר של ניר ברגמן, חוויה קולנועית מתגמלת.



מבצע ביצה, במאי: אלון גור אריה

סרט הילדים של השנה. מלא צחוקים ושיגועים לקטנים וגם להוריהם בסרט שעוסק במרדף אחרי ביצת נשר והניסיון להחזירה לשמורה בצפון הארץ. סצנת החומוס תכנס לפנתיאון של ההומור הישראלי לדורותיו.

מדינת הגמדים, במאי: יניב ברמן

חבורה של ארבעה ילדים המתגוררים בשכונה של אנשי קבע, יש מחנה סודי בשטחו של בסיס צבאי נטוש. פורצת מלחמה והאבות נשלחים לחזית. הילדים מגלים במחנה שלהם שני חיילים עריקים. מתחיל מאבק בין הילדים, המבקשים להשיב לידיהם את המחנה, לחיילים, המחפשים מקום מחבוא. "בעל זבוב" הישראלי בסרטו הלא מתפשר והלא קל לצפייה של יניב ברמן. חבורה של ילדים נתקלת בשני עריקים כשברקע פורצת מלחמה.



משפחה, במאית: רוני קידר

הסרט המפתיע של השנה. רוני קידר מביימת סיפור על בחורה שרוצחת את כל משפחתה ואז באה להתוודות בפני הפסיכולוגית שלה. צילומים יפהפיים והפסקול הטוב של השנה בסרט מטריד ומרתק .קידר היא אחת ההבטחות הגדולות של הקולנוע הישראלי וב"משפחה" היא מממשת את ההבטחה ובגדול.



פוקסטרוט במאי: שמוליק מעוז

סיפורה של משפחה: האב והאם נמצאים בדירתם המרווחת ובנם, החייל, משרת הרחק מהם. אבל למרות המרחק והניתוק המוחלט ביניהם ─ הם משנים זה את גורלו של זה. הסרט השכלתני והמרשים של השנה. ליאור אשכנזי בתצוגת שיא. מעוז חוזר לעסוק בטראומות השירות הצבאי .ומכניס לקלחת גם אבל, שכול, הרבה ציניות ואפילו קומיקס.



פיגומים, במאי: מתן יאיר

אשר, בן 17, גר עם אביו, בעל עסק לפיגומים, לו הוא עוזר כל יום אחרי הלימודים בעבודות בניין. כשמורה חדש לספרות בשם רמי נכנס לכיתה של אשר, הוא נחשף דרכו לעולמות חדשים, ונותן ביטוי לרגשות וצדדים אחרים בו. כשהמורה מתאבד לפתע, חייו של אשר נכנסים לסחרור. הוא יוצא למלחמה אבודה על כבודו של המורה. הסרט הישראלי הטוב של השנה, חכם, מרתק ומרגיש נכון. מתן יאיר משחזר את יומו כמורה לספרות בכיתה בעייתית. אשר לקס כתלמיד הבעייתי דמוי ג'יימס דין ישראלי. סרט שראוי לכל פרס אפשרי. לרוץ ולראות.

רון פוגל - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט