חדשות קולנוע וסרטים

המועמדים לגלובוס הזהב: "פוקסטרוט" בחוץ, "צורת המים" מוביל

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הסרט הישראלי לא זכה להיכנס לחמישייה הסופית בקטגוריית הסרט הזר במועמדויות תא הכתבים הזרים בהוליווד שהוכרזו היום. הסרטים המובילים הם סרטו של גיירמו דל טורו "צורת המים" עם 7 מועמדויות והסרטים "העיתון" ו"שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי" עם 6 מועמדויות כל אחד. מיהם שאר המועמדים בקולנוע ובטלוויזיה?
המועמדים לטקס גלובוס הזהב ה-75, הטקס השני בחשיבותו בעונת הפרסים בהוליווד, בו בוחרים תא העיתונאים הזרים את הסרטים והסדרות המובילים של השנה הוכרזו היום (שני) וניפקו מספר מועמדויות מפתיעות ואכזבה לקולנוע הישראלי לאחר ש"פוקסטרוט" לא הועמד לפרס הסרט הזר הטוב ביותר.

בגלובוס הזהב מתחלקות הקטגוריות הקולנועיות המרכזיות לשתיים – סרטי דרמה וסרטים קומיים/מוסיקליים. לפרס הסרט הטוב ביותר בקטגוריית הדרמה מועמדים "דנקרק" של כריסטופר נולאן, "העיתון" של סטיבן ספילברג, "צורת המים" של גיירמו דל טורו, "קרא לי בשמך" של לוקה גואדנינו ו""שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי" של מרטין מקדונה.

[*]

(תמונה מתוך הסרט "צורת המים" שזכה ל-7 מועמדויות)

בקטגוריה הקומית/מוסיקלית מועמד חביב המבקרים "ליידי בירד" של גרטה גרוויג, סרט האימה "תברח" (שמשום מה מצא את מקומות בקטגוריה זו), הסרט "חי בסרט" של ג'יימס פרנקו המתעד את הפקת מה שנחשב לאחד הסרטים הגרועים אי פעם "חדר" והסרטים "אני טוניה ו"האמן הגדול מכולם".

פרס הבמאי – בו מועמדים הסרטים בקטגוריות הדרמות והקומדיות יחד – יכול לתת זווית טובה יותר לגבי המועמדים החזקים לאוסקר. לפרס זה מועמדים סטיבן ספילברג, מרטין מקדונה, גיירמו דל טורו, כריסטופר נולאן ורידלי סקוט עם הסרט "כל הכסף בעולם" – היחידי שלא מועמד גם בקטגוריית הסרט הטוב ביותר. מועמדות מפתיעה נוסף לה זכה סרט זה היא של כריסטופר פלאמר לתפקיד שחקן המשנה, לאחר שזה החליף את קווין ספייסי לאחר צילומי הסרט בשל התלונות נגד השחקן על הטרדות מיניות. רק שניים מהסרטים ("תברח" ו"דנקרק") יצאו לאקרנים עד עתה בישראל, כאשר יתר המועמדים בקטגוריות המרכזיות צפויים לעלות לאקרנים בחודשים הקרובים.

הסרטים שזכו למספר המועמדויות הרב ביותר הם "צורת המים" עם 7 מועמדויות, "העיתון" בכיכובם של טום הנקס ומריל סטריפ עם 6 מועמדויות ו"שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי" עם שש מועמדויות גם כן. נטפליקס יכולה להיות מרוצה עם שתי מועמדויות לסרטה "פרחים בבוץ". אכזבה נרשמה לבמאים ג'ורדן פיל וגרטה גרוויג שלא הועמדו לפרס הבימוי על סרטיהם המצליחים "תברח" ו"ליידי בירד" ולסרט "שעה אפלה" שלא זכה למועמדות לפרס הסרט הטוב.



בקטגוריית הסרט הזר חלה כאמור אכזבה לסרטו של שמוליק מעוז "פוקסטרוט" שזכה בפרס השני בחשיבותו בפסטיבל ונציה, נחשב למועמד מוביל להגעה לחמישייה הסופית באוסקר ועורר מהומה בישראל לאחר ששרת התרבות מירי רגב יצאה נגדו בטענה שהוא "מציג את חיילי צה"ל כמטייחים". יחד עם זאת מעוז יכול להתעודד מכך שגם "בופור", "עג'מי" ו"הערת שוליים" לא היו מועמדים לגלובוס הזהב ויחד עם זאת קיבלו מועמדות לאוסקר. בתחום הטלוויזיה יתמודדו על פרס סדרת הדרמה הטובה ביותר "משחקי הכס", "דברים מוזרים", "הכתר", "החיים עצמם" וזוכת פרס האמי "סיפורה של שפחה". בפרס הסדרה הקומית מועמדות "שחור כזה", "וויל וגרייס", "גברת מייזל הנפלאה", "SMILF" ו-"Master of None" של עזיז אנסארי. הזוכים יוכרזו בטקס שיתקיים ב-7 בינואר בהוליווד.

המועמדים המרכזיים בקולנוע:

סרט הדרמה:

"העיתון"

"דנקרק"

"קרא לי בשמך"

"צורת המים"

"שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי"



הסרט הקומי/מוזיקלי:

"חי בסרט"

"תברח"

"אמן האשליות"

אני, טוניה"

"ליידי בירד"



הבמאי:

סטיבן ספילברג ("העיתון")

כריסטופר נולאן ("דנקרק")

גיירמו דל טורו ("צורת המים")

מרטין מקדונה ("שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי")

רידלי סקוט ("כל הכסף שבעולם")

הסרט הזר:

"אישה פנטסטית" (צ'ילה)

"בהתחלה הם הרגו את אבא" (קמבודיה)

"אהבה חסרה" (רוסיה "In the Fade" ((גרמניה)

"הריבוע" (שבדיה)



סרט האנימציה: "קוקו"

"בייבי בוס"

"פרדיננד"

"לאהוב את וינסנט"

"The Breadwinner"

השחקנית הראשית בסרט דרמה: מריל סטריפ ("העיתון"), סאלי הוקינס ("צורת המים"), ג'סיקה צ'סטיין ("המשחק הגדול"), פרנסס מקדורמנד ("שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי"), מישל וויליאמס ("כל הכסף שבעולם").

השחקן הראשי בסרט דרמה: גארי אולדמן ("שעה אפלה"), טימותי שאלמה ("קרא לי בשמך"), דניאל דיי לואיס ("חוטים נסתרים"), טום הנקס ("העיתון"), דנזל וושינגטון ("Roman J. Israel, Esq").

השחקנית הראשית בסרט קומי: סרשה רונאן ("ליידי בירד"), אמה סטון ("קרב המינים"), ג'ודי דנץ' ("להעיר את המלכה"), הלן מירן ("The Leisure Seeker")' מרגו רובי ("אני, טוניה").

השחקן הראשי בסרט קומי:ג'יימס פרנקו ("חי בסרט"), סטיב קארל ("קרב המינים"), אנסל אלגורט ("בייבי דרייבר"), יו ג'קמן ("האמן הגדול מכולם"), דניאל קלואה ("תברח").
התסריט הטוב ביותר: "צורת המים", "ליידי בירד", "העיתון", "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי", "המשחק הגדול".



שחקן המשנה הטוב ביותר: וילם דפו ("פרויקט פלורידה"), ארמי האמר ("קרא לי בשמך"), ריצ'רד ג'נקינס ("צורת המים"), כריסטופר פלאמר ("כל הכסף שבעולם"), סם רוקוול ("שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי").

שחקנית המשנה הטובה ביותר: מרי ג'יי בלייג' ("פרחים בבוץ"), הונג צ'או ("לחיות בקטן"), אליסון ג'ני ("אני, טוניה"), לורי מטקאלף ("ליידי בירד"), אוקטביה ספנסר ("צורת המים").

המועמדים המרכזיים בטלוויזיה:

סדרת הדרמה:

"משחקי הכס"

"הכתר"

"דברים מוזרים"

"החיים עצמם"

"סיפורה של שפחה"



הסדרה הקומית:

"Master of None"

" "SMILF, "וויל וגרייס"

"גברת מייזל המופלאה"

"שחור כזה"

המיני סדרה או סרט טלוויזיה: "שקרים קטנים גדולים", "פארגו", "אויבות: בטי וג'ואן", "החוטאת", "קצה האגם".

השחקן הראשי בסדרת דרמה: סטרלינג ק. בראון ("החיים עצמם"), פרדי היימור ("הרופא הטוב"), בוב אודנקירק ("סמוך על סול"), ליב שרייבר ("ריי דונובן"), ג'ייסון בייטמן ("אוזרק") .

השחקנית הראשית בסדרה דרמה: אליזבת מוס ("סיפורה של שפחה") , קתרינה בלפה ("זרה"), קלייר פוי ("הכתר"), מגי ג'ינלנהול ("הצמד"), קתרין לנגפורד ("13 סיבות").

השחקן הראשי בקומדיה: אנתוני אנדרסון ("שחור כזה"), עזיז אנסרי ("מומחה לכלום"), קווין בייקון ("I Love Dick"), וויליאם ה. מייסי ("חסרי בושה"), אריק מקורמק ("וויל וגרייס").

השחקנית הראשית בקומדיה: פמלה אדלון ("דברים טובים"), אליסון ברי ("Glow"), רייצ'ל ברוסנן ("גברת מייזל המופלאה"), איסה ריי ("לא בטוחה"), פרנקי שואו ("SMILF").

השחקנית במיני סדרה: ניקול קידמן ("שקרים קטנים גדולים"), ג'סיקה ביל ("החוטאת"), ג'סיקה לאנג ("אויבות: בטי וג'ואן"), סוזן סרנדון ("אויבות: בטי וג'ואן"), ריס וויתרספון ("שקרים קטנים גדולים").

השחקן במיני סדרה: רוברט דה נירו ("אשף השקרים"), ג'וד לאו ("האפיפיור הצעיר"), קייל מקלכלן ("טווין פיקס"), יואן מקגרגור ("פארגו"), ג'פרי ראש ("גאון").
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט