חדשות קולנוע וסרטים

סיכום 2017: סרטי השנה - מקומות 11-20

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
סיכום השנה מגיע של צוות אתר סרט ויוצרי ומבקרי הקולנוע המובילים מגיע רגע לפני שלב השיא עם חשיפת מקומות 11-20 בסרטי השנה שבחרנו • מחר - מה יהיו מקומות 1-10 בסרטי השנה של אתר "סרט"?
כמעט נכנסו (מקומות 21-30 בסדר יורד): קרב המינים, קולוסאל, תור ראגנארוק, העיר האבודה Z, הסוכן, יצורים ליליים, הצב האדום, שומרי הגלקסיה 2, וונדר וומן, אני דניאל בלייק

20. הצב האדום (28 נקודות)

הסרט החדש של אולפן האנימציה ג'יבלי ("הטירה הנעה") הוא סרט נטול דיאלוגים המתאר את חייו של אדם הנקלע לאי טרופי בודד שיושביו הם צבים, עקרבים וציפורים. הסרט, שהיה מועמד לאוסקר האחרון בקטגוריית האנימציה, הוא מטאפורה ארוכה ומורכבת, קולנוע מהורהר על אדם שנתקל שוב ושוב בכאוטיות של הטבע והעולם ולומד להשלים עימה ולחיות איתה בשלווה.

יוחאי גורלי: "חוויה רגשית שקשה לתאר. אני לא מצליח לחשוב על מילים שמתארות את התחושה שתופסת אתכם חזק בלב כשצופים ב'צב האדום'".



19. הצד האחר של התקווה (30)

התסריטאי-במאי הוותיק אקי קאוריסמאקי שב בסרטו החדש אל מולדתו, פינלנד, כדי להגיש דרמה טראגי-קומית על אודות מסע התלאות של פליט סורי שמוצא את דרכו להלסינקי ופוגש סוכן מכירות שרוצה לפתוח דף חדש בחיים. ביד אמן קאוריסמקי מצליח לשלב הומור עם מציאות קשה הנשלטת ע"י גזענות, אלימות ואטימות אנושי. זהו סרט מצחיק ביותר שעוסק בנושאים הרגישים והמדכאים ביותר – ולא מזייף או מייפה את המציאות בדרך.

סרט השנה של ישי קיצ'לס: "סרט שמספק את התחושה שאם רק יצפו בו מספיק אנשים, העולם יהפוך למקום קצת טוב יותר. עם כמות נדיבה של פאנץ'-ליינים עקומים, 'הצד האחר של התקווה' הוא לא רק מאסטר-קלאס בקומדיה, הוא גם מאסטר-קלאס באמפתיה".



18. יצורים ליליים (32)

בסרטו השני כבמאי, מעצב האופנה טום פורד פונה לכיוון המותחן בסרט שמשלב סיפור בתוך סיפור. בעלת גלריה לאמנות מקבלת מבעלה לשעבר רומן חדש שהוא כתב על בחור שאשתו ובתו נרצחות באכזריות היוצא לחפש אחר רוצחיהם. הגדולה בסרט היא האופן בו הסיפור הפנימי מתאר את התהליך הפנימי שעובר על גיבורה ואת ההחלטות השגויות שלקחה בעברה וסופו של הסרט מהדהד זאת בצורה מהפנטת.

סרט השנה של הלמינה גרופר: "סרט מוזר מהפתיחה, מטריד מהדף הראשון ויפהפה מההתחלה ועד הסוף".



17. רוחות קרות (33) התסריטאי טיילור שרידן ("סיקאריו") הוכיח בסרט הבכורה שלו כבמאי כי הוא גם יוצר מוכשר וזכה על כך בפרס הבימוי ב"מבט מסוים" בפסטיבל קאן. שרידן שולט באמצעי המבע במיומנות ויוצר סרט שנע בין שקט מתוח על פני השטח להתפרצויות אלימות ובלתי צפויות. עלילת הסרט מתחילה לאחר גילויה של גופת צעירה בשמורה אינדיאנית ע"י תושב מקומי. חוקרת FBI בלתי מנוסה, נשלחת לבדוק את המקרה. לאחר שמתגלה גופה נוספת באזור, מנסים השניים לפענח את הרציחות.

סרט השנה של ליטן לשינר: "סרט שבנוי בצורה קולנועית נבונה היוצרת מתח ורגש. מטריד וגם חכם".





16. חולי אהבה (33)

הדרמה הקומית הקטנה הזו מבוססת על סיפורם האוטוביוגרפי של בני הזוג אמילי וי. גורדון והקומיקאי קומייל נאנג'יאני ("עמק הסיליקון"). בשילוב בין הומור השנון שמצליח להחדיר לתוך העלילה המלודרמטית גם מסרים חברתיים ופוליטיים לבין סיפור אהבה בין מהגר פקיסטני לבחורה אמריקאית בשם אמילי שנקלע למערבולת לא צפויה לאחר מחלתה של הבחורה, נוצר סרט מצחיק ומרגש על יכולתו של הומור לרפא שלל מחלות כמו פערי תרבות, פערי דתות ועדות. חובה לציין את תפקידי המשנה המצוינים של ריי רומנו והולי האנטר כהוריה של אמילי.





15. פרנץ (35)

שני סרטים חדשים של הבמאי הצרפתי הפורה פרנסואה אוזון יצאו השנה בישראל. בעוד "מאהב כפול" מככב במצעד הסרטים הגרועים שלנו, "פרנץ" זכה לביקורות אוהדות בהרבה. העלילה המצולמת בשחור-לבן קלאסי עוקבת אחר הקשר המתפתח בין אלמנה גרמנייה במלחמת העולם השנייה לצעיר צרפתי שטוען כי הכיר את בעלה. ברגישות ובעיצוב דמויות מדויק יוצר אוזון סרט קלאסי בן זמננו.

רון פוגל: "יצירה קולנועית מעולה ויפהפייה שמוכיחה כי אוזון הוא אחד הבמאים האינטליגנטיים והחשובים הפועלים בקולנוע האירופאי."



14. מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי (36)

הפרק השמיני בסאגה לא אכזב ועם רווח של 843 מיליון דולר עד כה הפך לשובר הקופות הגדול של השנה. גם המבקרים עפו על סרטו של ריאן ג'ונסון ("לופר") עם 91% ביקורות חיוביות וקונצנזוס כי הוא מכבד את המורשת של הפרנצ'ייז ומוסיף לה מספר טוויסטים מפתיעים. וכמובן מדובר גם בסרטה האחרון של קארי פישר המגלמת את הנסיכה ליאה שהלכה לעולמה, מה שמוסיף לצפייה בו גם נופך מלנכולי.

יאיר הוכנר: "מעורר נוסטלגיה אבל גם עכשווי ובעיקר מזכיר לנו למה כל כך אהבנו את שלושת הסרטים הראשונים בסדרה".


13. כוכב הקופים: המלחמה (42)

החלק השלישי והסוגר של הטרילוגיה המצוינת בסדרת "כוכב הקופים" המציגה את האופן בו נכבש כדור הארץ על ידי הקופים, המונהגים ע"י סזאר, אחת מדמויות המנהיגים האציליות שנראו על המסך הגדול. עם הדהוד לסרטי מלחמה כ"אפוקליפסה עכשיו" ולזוועות מלחמת העולם השנייה ושילוב מוטיבים תנ"כיים, נוצרת יצירה מורכבת שלא עושה הנחות לקהל ורחוקה מרחק שנות אור ממרבית סרטי הקיץ.

12. שתיקה (46)

סרטו החדש של מרטין סקורסזה היה אחד הפחות מדוברים של הענק הקולנועי בשנים האחרונות ולא בצדק. הסרט מתרחש במאה ה-17 ביפן בה הדת הנוצרית הוצאה מחוץ לחוק ושני מיסיונרים נאלצים להתמודד עם מבחן האמונה שלהם מול התעמרות המקומיים. מגובה בצילום מרהיב יוצר סקורסזה סרט תאולוגי מרשים ויזואלית עם רגעים קולנועיים מרגשים ומלאי חסד לצד רגעים אלימים וברוטאליים שרק קולנוען מבריק כמוהו יכול ליצור.



11. בייבי דרייבר (48)

הציפייה לקראת סרטו החדש של אדגר רייט ("מת על המתים") הייתה גבוהה והוכיחה את עצמה עם סרט אקשן מהיר ועמוס בציטוטים קולנועיים על נהג שודים צעיר שעל מנת להתגבר על הזמזום התמידי באוזניו מקשיב כל הזמן למוסיקה. "בייבי דרייבר" ייזכר בעיקר כסרט עם הפסקול הסוחף של השנה, שלפיו מתנהל כל הקצב המטורף של הסרט.



צוות הבוחרים:

צוות אתר סרט: אלעד שלו (עורך האתר), יאיר הוכנר (עורך מדור ביקורות), רון פוגל (מבקר ראשי), מור קומפני, הלמינה גרופר, ערן איצקוביץ, דין קליין, לירון אברהם, קרן קוצ'ר, נועה לוי, עומר חגי, ניצן המבורג, יוחאי גורלי, מתן יניב, ליטן לשינר, מעיין הררי

מבקרי קולנוע:: אבנר שביט (וואלה), יעל שוב (טיים אאוט), ארז דבורה (Ynet), אמיר בוגן ,(Ynet) אורון שמיר (עכבר העיר), אור סיגולי (סריטה), עופר ליברגל (סריטה), ישי קיצ'לס (ישראל היום), חנה בראון (ג'רוזלם פוסט), בנימין טוביאס (ידיעות אחרונות), מרלין וניג (סלונה), מיכל קליינברג (נענע 10), אוהד לנדסמן, עידו רוזן

במאי קולנוע: בועז ארמוני ("מסווג חריג"), ענר פרמינגר ("החיים בינתיים"), ארז תדמור ("נמל בית"), אסף פולונסקי ("שבוע ויום")
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ בייבי דרייבר (עמוד סרט)
חץ שתיקה (עמוד סרט)
חץ כוכב הקופים: המלחמה (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט