חדשות קולנוע וסרטים

אוסקר 2018: "צורת המים" זכה בפרס הסרט הטוב

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
טקס האוסקר ה-90 הסתיים בזכייה מפתיעה של "צורת המים" אשר גבר על הפייבוריט לזכייה "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי", שהסתפק בפרסי השחקנית הראשית ושחקן המשנה בלבד • כל הזוכים ודיווח דקה אחר דקה בכתבה המיוחדת לסיכום הטקס
טקס האוסקר ה-90 שנערך הלילה בלוס אנג'לס היה רגוע מקודמו ולא כלל רגע היסטורי כמו ההכרזה השגויה על הסרט הטוב ביותר. לעומת זאת הוא כן הכיל מספר הפתעות בראשן הזכייה של "צורת המים" שנחשב לאנדרוג מול "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי" שהסתפק בשני פרסים בלבד בטקס. הפתעה גדולה נוספת הייתה הזכייה של ג'ורדן פיל על התסריט המקורי של "תברח". כמו כן ניתן בטקס מקום רב לשחקנים וליוצרים הוותיקים עם זכייה של ג'יימס אייבורי בן ה-89 על התסריט המעובד, מועמדויות לכריסטופר פלאמר ואנייס ורדה והגשות פרסים של אווה מארי סיינט וריטה מורנו הוותיקות, כולל הגשה חוזרת של וורן בייטי ופיי דאנווי לפרס הסרט הטוב ביותר.

הטקס נפתח בסרטון היתולי בשחור לבן של המציג את המועמדים העכשוויים בטעם של פעם. מיד אחריו עלה המנחה ג'ימי קימל למונולוג הפתיחה והתחיל אותו עם בדיחה על הפדיחה הגדולה בשנה שעברה וקרא לזוכים: "אם אתם שומעים אותנו קוראים בשמכם, חכו דקה לפני שתקומו". עוד הוא התייחס לקמפיין ה-Me too שפרץ השנה ולמפיק הידוע לשמצה הארווי ויינסטיין ולפריצה הגדולה של סרטים עם גיבורים שחורים ונשים בסרטים שוברי קופות. "אני זוכר זמנים שבהם לא האמינו שאישה או שחור בתפקיד הראשי לא יכולים להוביל סרט להצלחה - זה היה בשנה שעברה", אמר קימל. על מנת לעודד אנשים לנאום קצר ככל האפשר הכריז קימל כי הזוכה שיעניק את הנאום הקצר ביותר יזכה באופנוע ים. במהלך הטקס ספר קימל את זמן הנאומים עם טיימר.

את הקטגוריה הראשונה בטקס של שחקן המשנה הטוב ביותר הגישה זוכת השנה שעברה ויולה דיוויס. הזוכה באופן לא מפתיע היה סם רוקוול על "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי" שניצח בין היתר את המועמד המבוגר בהיסטוריה כריסטופר פלאמר בן ה-88 ואת חברו לסרט וודי הרלסון. גל גדות שלנו עלתה לבמה ברגע של גאווה לאומית כדי להציג את פרס האיפור והשיער הטובים ביותר לצד ארמי האמר לו החמיאה כשאמרה "כמובן שחלקנו צריכים פחות איפור מאחרים". הפרס, אגב, הלך ל"שעה אפלה". אחריה עלתה כוכבת "חופי הכרך" אווה מארי סיינט בת ה-93 להציג את פרס עיצוב התלבושות בו זכה "חוטים נסתרים" וריגשה את הקהל כשסיפרה על החשיבות שבהזמנתה לאחר שאיבדה את בעלה אחרי 65 שנה בשנה שעברה ואף התוודתה כי היא מבוגרת מהאוסקר.

[*]

נטפליקס זכו בפרס יחיד לערב בקטגוריית הסרט הדוקומנטרי על "איקרוס" העוסק בשערוריית הסימום בספורט. "צורת המים" נאלץ לחכות עד לקטגוריה השביעית כדי לזכות בזכייה ראשונה מתוך 13 מועמדויות על העיצוב האמנותי. את פרס הסרט הזר הטוב ביותר העניקה כוכבת "סיפור הפרברים" ריטה מורנו בת ה-86, שנראית צעירה בהרבה מגילה. "אישה פנטסטית" הצ'יליאני של הבמאי סבסטיאן לליו זכה בפרס הראשון של המדינה הדרום אמריקאי וגבר על זוכה פסטיבל קאן "הריבוע". בפרס המוצדק לשחקנית משנה זכתה אליסון ג'ני שגנבה את ההצגה ב"אני, טוניה" ואמרה לקול תשואות הקהל בתחילת הנאום "עשיתי הכל לבדי". כוכבי "מלחמת הכוכבים" הגישו את הפרס לסרט האנימציה הקצר ללא פחות מהכדורסלן קובי ברייאנט שהפיק וכתב את הסרט "Dear Basketball" וצחק על אמירתו של דונלד טראמפ כי על שחקני כדורסל "לשתוק ולכדרר". בפרס סרט האנימציה זכה לא במפתיע "קוקו" של אולפני דיסני-פיקסאר ואף הם התריסו נגד טראמפ ויחסו למקסיקנים בנאומם.

[*]

"דנקרק" גרף פרס על עריכה ו"בלייד ראנר 2049" זכה לפסלון מוצדק על האפקטים המיוחדים המדהימים שבו. לאחר מכן גל גדות הצטרפה למארק האמיל, אמילי בלאנט וכוכבים נוספים להפתיע קבוצת צופים בקולנוע שממוקם מול טקס האקדמיה, שצולמו במצלמות נסתרות. גדות נכנסה קודם לאולם יחד עם קימל לקול תשואות הקהל ואחריהם נכנסו יתר הכוכבים עם ערכות שי לצופים תוך כדי שהכוכבת הישראלית אומרת "זה כל כך יותר כיף מהאוסקר".

כמובן שבאוסקר לא שכחו ליצור סרטון מחניף על העלייה בייצוגים של נשים ומיעוטים בקולנוע כדי להשכיח את הטענות נגד הדרת מיעוטים שעלו בשנה שעברה נגד הטקס. לאחר מכן זכה בפרס התסריט המעובד ג'יימס אייבורי בן ה-89 על "קרא לי בשמך" והפל לזוכה המבוגר בתולדות הפרס. הפתעה גדולה נרשמה בקטגוריית התסריט המקורי בו גבר ג'ורדן פיל עם "תברח" על "שלושה שלטים".

סנדרה בולוק הגישה את פרס הצילום לאחד מגדולי צלמי הקולנוע רוג'ר דיקינס והצלם הקבוע של האחים כהן, שבגיל 68 זכה סוף סוף בפרס הראשון שלו על "בלייד ראנר 2049" אחרי לא פחות מ-14 מועמדויות. בקטגוריית השיר המקורי זכה השיר "Remember Me" מ"קוקו" שצמד יוצריו כתבו בעבר את הלהיט "Let It Go" מ"לשבור את הקרח".

אדי ודר שר את שירו של טום פטי "Room at the top" לזכר האמנים שהלכו לעולמם השנה בהם מרטין לנדאו, סם שפרד, ג'רי לואיס ורוג'ר מור. לאחר מכן הפרסים המרכזיים החלו להגיע, כאשר גיירמו דל טורו זכה בפרס האוסקר הראשון שלו על בימוי "צורת המים". "אני מהגר ותפקיד הקולנוע הוא להסיר גבולות", אמר בנאום הזכייה והיה לבמאי המקסיקני השלישי בחמש השנים האחרונות שזוכה בפרס. כריסטופר נולאן ייאלץ להמתין עד לזכייה הראשונה שלי בקטגוריה.

[*]

הלן מירן וג'יין פונדה הגישו את פרס השחקן הטוב ביותר לגארי אולדמן, שזכה לראשונה באוסקר במועמדותו השנייה על תפקידו כווינסטון צ'רציל ב"שעה אפלה". "אני אסיר תודה לאמריקה על החברויות הגדולות שהיא נתנה לי, על הבית והמשפחה שלי", אמר אולדמן והודה לאמו בת ה-99.
ג'ודי פוסטר על קביים (שהאשימה בבדיחות את מריל סטריפ בתאונה) וג'ניפר לורנס הגישו את פרס השחקנית הטובה ביותר במקום קייסי אפלק, שוויתר על הגשת הפרס בשל תלונות נגדו לגבי הטרדה מינית שביצע בעברו. גם בפרס זה לא היו הפתעות לאחר שהפייבוריטית פרנסס מקדורמנד זכתה בפרס שני בקריירה על "שלושה שלטים". היא הודתה לבעלה הבמאי ג'ואל כהן ולבנה ש"חונכו כהלכה על ידי אמם הפמיניסטית". לאחר מכן היא קראה לכל הנשים שמועמדות בטקס לקום על רגליהם. "לכולנו יש סיפורים לספר ופרויקטים שצריך לממן", היא ציינה.

[*]

אחרי הפשלה ההיסטורית בשנה שעברה הוזמנו וורן בייטי ופיי דאנוויי לכפר על הטעות. "כיף לראות אתכם שוב", אמר בייטי לקהל הצוחק. לאחר רגעים של מתח אם יקריאו את הזוכה הנכון הוכרז כי "צורת המים" הוא הסרט הטוב של השנה. סך הכל זכה "צורת המים" בארבעה פרסים בטקס ואחריו "דנקרק" עם 3 זכיות. "זו הוכחה שאפשר להשתמש בז'אנר הפנטזיה לדבר על דברים שקורים היום בעולם", אמר דל טורו בנאום הזכייה. בפרס אופנוע הים, אם תהיתם, זכה המעצב האמנותי של "צורת המים" שנשא את הנאום הקצר ביותר.

גם אתכם הגולשים לא קיפחנו והגולש שניחש את מספר הזוכים הגדול ביותר בתחרות האוסקר שלנו וזכה בשובר שוויון (ניחש גם את הסרט הטוב ביותר) הוא גיא חתוכה עם 19 ניחושים, אחריו ניצבים הגולשים עדי חמי ומור רז עם 19 ניחושים גם הם אף ללא ניחוש הסרט הטוב ביותר. הזוכים יזכו בכרטיסים לסרטים ממבצעי האתר.

[*]

רשימת הזוכים המלאה (לפי סדר חלוקת הפרסים):

שחקן המשנה: סם רוקוול - "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי"

איפור ושיער: "שעה אפלה"

עיצוב תלבושות: "חוטים נסתרים"

סרט דוקומנטרי: "איקרוס"

עריכת סאונד: "דנקרק"

מיקס סאונד: "דנקרק"

עיצוב אמנותי: "צורת המים"

סרט זר: "אישה פנטסטית" (צ'ילה)

שחקנית משנה: : אליסון ג'ני - "אני, טוניה"

סרט אנימציה קצר: "Dear Basketball"

סרט אנימציה: "קוקו"

אפקטים ויזואליים: "בלייד ראנר 2049"

עריכה: "דנקרק"

סרט דוקומנטרי קצר: "Heaven Is a Traffic Jam on the 405"

סרט קצר: "The Silent Child"

תסריט מעובד: ג'יימס אייבורי, "קרא לי בשמך"

תסריט מקורי: ג'ורדן פיל, "תברח"

צילום: רוג'ר דיקינס, "בלייד ראנר"

פסקול: אלכסנדר דספלאט, "צורת המים"

שיר מקורי: "Remember Me" - "קוקו"

במאי: גיירמו דל טורו - "צורת המים"

שחקן: גארי אולדמן - "שעה אפלה"

שחקנית: פרנסס מקדורמנד - "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי"

סרט: "צורת המים"
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.7ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט