חדשות קולנוע וסרטים

חמישה, כוכבים: הסרטים האהובים על אסיה נייפלד ונטע שפיגלמן

מדור חמישה * כוכבים
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
המדור מארח השבוע את השחקניות אסיה נייפלד ("חדר 514", "בלו נטלי") ונטע שפיגלמן ("הרמון", "המשרד" ו"מונטנה") שבוחרות את חמשת הסרטים האהובים עליהן
הבחירות של אסיה נייפלד

הפרעה בקצב הלב - "סרט כן ואמיתי מאוד. הוא נותן תחושה שאף אחד לא משחק, כולם חיים באמת. יש בו הומור נפלא הוא נוגע ישר בלב, כמו גם הסרטים האחרים של הבמאי בוריס חלבניקוב. היה מרתק להיחשף לחייהם המורכבים של הפרמדיקים ברוסיה".

על הסרט: אולג (אלכסנדר יאצנקו) הוא פרמדיק צעיר ומוכשר. לאשתו קטיה (אירינה גורבאצ'ובה), שעובדת כאחות בבית החולים, נמאס מכך שהוא מתעניין בחולים יותר מאשר בה והיא מבקשת ממנו גט. המנהל החדש והנוקשה של יחידת הפרמדיקים קובע חוקים חדשים בעבודה. את אולג החוקים החדשים לא מעניינים והוא יעשה הכול כדי להציל החולים שלו, מה שמביא אותו לעימות עם הבוס החדש. המשבר בעבודה מתנגש עם המשבר האישי איתו הוא מתמודד. זוכה פרס נשר הזהב (רוסיה) לשחקנית הטובה ביותר.



מעבר לגבעות - "סרט שנוגע במקומות הכי עמוקים של הפרט מול החברה. מה נכון ואיך? מי זה אלוהים ומה הוא מצווה עלינו אם בכלל? סרט שבנוי היטב ומוביל את הצופה לקראת קתרזיס בסופו".

על הסרט: אלינה חוזרת מגרמניה לארץ הולדתה, רומניה, על מנת להביא משם את חברתה הטובה וויקיטה - האדם היחידי שאי פעם אהבה ושאהב אותה בחזרה. אבל בזמן שאלינה נעדרה, וויקיטה מצאה את אלוהים. אלינה לא מתכוונת לוותר על הקשר המיוחד שלה עם וויקיטה ויוצאת למאבק שילך ויחריף עד לסוף הלא ייאמן. זוכה פרס התסריט הטוב ביותר ופרס המשחק הטוב ביותר לשתי השחקניות הראשיות בפסטיבל קאן.



הילד - "סרט עדין מאוד. עוסק בנושא ההורות והאחריות שהיא מביאה איתה. כמו בכל הסרטים של האחים דארדן הם מתמקדים במקרה מאוד קטן ופרטי ומחריפים את הסיטואציה עד הקצה. אני מאוד אוהבת את הצילום בסרט, את המצלמה הנושמת, הזזה יחד עם ההתרחשות".

על הסרט: ברונו וסוניה הם זוג צעיר החי על חשבון דמי הרווחה של סוניה וגניבות שברונו מבצע עם חברי הכנופיה שלו. ברונו מגלה שאפשר להרוויח כסף גם מהצאצא המשותף שמתפתח בבטנה של סוניה. הוא מחליט למכור את התינוק, אבל מכירתו מתגלה כטעות כאשר סוניה מדווחת על כך למשטרה ומנתקת איתו כל קשר. ברונו יוצא למסע להחזיר את התינוק ועובר מסע התבגרות בעצמו. זוכה פרס דקל הזהב בפסטיבל קאן.

מחבואים - "סרט שקט ונושם. אני אוהבת את הסרטים של הבמאי מיכאל הנקה על הקצב האיטי שלהם. האפשרות שהוא נותן לצופה לשקוע בתוך העלילה, במקום לקחת אותו על רכבת הרים. שוט הפתיחה של הסרט אמיץ מאוד ומיד מכתיב את השפה של הסרט כולו".

על הסרט: ג'ורג', מגיש בתוכנית ספרות בטלוויזיה, מקבל חבילה של קלטות וידאו שבהם הוא ובני משפחתו מתועדים בסתר בפעולות יומיומיות. אין לו מושג מי המתעד ומי שלח את הקלטות. הוא ממשיך לקבל חבילות והסרטים הופכים לאישיים ואינטימיים. הוא בטוח שאדם הקרוב לו מצלם אותם ומתחיל להיות חשדן כלפי כל הסובבים אותו. הקלטות ממשיכות להישלח בלי שום איום על חיי המשפחה ולכן המשטרה מסרבת לעזור. זוכה פרס הבמאי הטוב ביותר בפסטיבל קאן.



ילנה - "סרט העוסק בבחירה. מצולם מאוד אסתטי. הבמאי אנדריי זויאגינצ'ב מוביל את הצופה דרך העלילה המותחת וכרגיל משאיר סוף פתוח. המשחק מצוין. משאיר חור בבטן".

על הסרט: זוג מבוגר בשם ולדימיר וילנה מגיעים מרקעים שונים. הוא ציני ועשיר בעוד היא צייתנית ונאיבית המגיעה ממשפחה ענייה. השניים נפגשו בשלב מאוחר בחייהם, לאחר שגידלו את ילדיהם מנישואים קודמים. כאשר ולדימיר מודיע לילנה על סירובו להלוות כסף למשפחתו של בנה, היא פגועה עד עמקי נשמתה ומכאן והלאה מתפתחת דרמה אנושית עדינה ומרגשת. זוכה פרס חבר השופטים בפסטיבל קאן ובפרס נשר הזהב (רוסיה) לסרט הטוב ביותר.



הבחירות של נטע שפיגלמן

מחוץ למים - "התאהבות נערה מבית שבור ולב שנשבר בגוף של מתבגרת. כל התאהבות היא שיגור לנעורים".

על הסרט: סיפורה של מיה, נערה בת 15 המסובכת עם כל העולם, שננטשת על ידי חבריה ונזרקת מבית ספר. עולמה משתנה כשהיא פוגשת את קונור, בן זוגה החדש של אמה, המבטיח לעטוף באהבה את השתיים. זוכה פרס חבר השופטים בפסטיבל קאן.

Yi Yi - "סרט עם טון נדיר ומשפטים שהם דיקור ישר ללב".

על הסרט: הבמאי אדווארד יאנג מתאר את הקונפליקטים הקטנים בחייה של משפחה בורגנית מטאיוואן. אן-ג'יי נתקל בבעיות בנישואיו כשאשתו עוברת משבר רוחני ומתחיל לפלרטט עם אהובתו מהעבר. בינתיים, אמו נכנסת לקומה ועמיתיו לעבודה מדכאים אותו. הבת הצעירה חווה אהבות ראשונות והילד הקטן מצלם את העולם ושואל שאלות קיומיות. זוכה פרס הבמאי הטוב ביותר בפסטיבל קאן.



שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי - "פרנסס מקדורמנד גורמת לי לקוות שכל קמט על הפנים שלי אולי מקרב אותי לכישרון האדיר שלה. מי ייתן ועוד נשים אמיתיות יככבו על מסך ענק".

על הסרט: אחרי חודשים שאף פושע לא נתפס בפרשת הרצח של בתה, מילדרד הייז (פרנסס מקדורמנד) נוקטת בצעד נועז ומציבה שלושה שלטי ענק עם אצבע מאשימה כלפי השריף הנערץ של העיירה בה היא גרה. הקרב בינה לבין אנשי החוק הופך לממשי ואלים. זוכה פרס אוסקר לשחקנית הטובה ביותר (פרנסס מקדורמנד) ולשחקן המשנה (סם רוקוול).



העבר - "במיוחד בזכות סצנת הסיום הגאונית כשהעבר אוחז בך ולא מרפה".

על הסרט: בסרטו של הבמאי אסגאר פרהאדי, אחמד האיראני חוזר לצרפת לאחר ארבע שנים כדי להסדיר את גירושיו. הוא מגלה שגרושתו לעתיד (ברניס בז'ו) מנהלת מערכת יחסים עם סמיר והעלילה מסתבכת. זוכה פרס השחקנית הטובה ביותר (ברניס בז'ו) ופרס חבר השופטים בפסטיבל קאן.



ביקור התזמורת - "מקסים ומשאיר אותי עם לב נחמץ, כאילו ראיתי לבד את השקיעה הכי יפה בעולם. תודה לרונית אלקבץ על השראת נצחים".

על הסרט: תזמורת משטרה מצרית קטנה, מגיעה לנגן בטקס חניכה של מרכז תרבות ערבי בישראל. הודות לבירוקרטיה כושלת ומזל רע, לא הגיע איש לאספם משדה התעופה. הם מחליטים להסתדר לבדם, אך מוצאים עצמם אבודים בעיירה קטנה בלב המדבר. זוכה שמונה פרסי אופיר, בהם הסרט הטוב ביותר, במאי, שחקן ראשי (ששון גבאי), שחקנית ראשית (רונית אלקבץ) ושחקן משנה (סאלח בכרי). כמו כן, זוכה בפרס חביב השופטים, פרס השופטים הצעירים ופרס פיפרסקי (מאיגוד מבקרי הקולנוע הבינלאומי) בפסטיבל קאן.

נמרוד שובל - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ ילנה (עמוד סרט)
חץ ביקור התזמורת (עמוד סרט)
חץ מעבר לגבעות (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט