חדשות קולנוע וסרטים

טבלת המבקרים: "מוטלים בספק" עוקף את "ליידי בירד"

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הסרט הישראלי החדש בכיכובו של רן דנקר נכנס היישר למקום הרביעי בטבלה וניצב מעל המועמד לאוסקר לסרט הטוב ביותר "ליידי בירד" שנכנס למקום השישי. לאיזה מקומות נכנסו הסרטים החדשים "הקיר" ו"לאהוב את וינסנט"?
לא פחות משמונה סרטים חדשים יצאו בבתי הקולנוע השבוע: הסרטים הישראליים "מות המשוררת", "הקיר" ו"מוטלים בספק", סרטי האקשן "גרינגו" ו"משאלת מוות", סרט האנימציה "לאהוב את וינסנט", הדרמה הדרום אפריקנית "הפצע" שתוקרן בסינמטק ת"א והסרט המועמד לאוסקר "ליידי בירד". מתוך סרטים אלו חמישה קיבלו לפחות שלושה ציוני מבקרים שונים כדי להיכנס לטבלה.

היישר למקום הרביעי עם ציון מבקרים של 3.9 כוכבים בממוצע נכנס הסרט "מוטלים בספק", שהקרנת טרום בכורה מיוחדת לגולשי האתר התקיימה השבוע בסינמה סיטי גלילות בה התארחו במאי הסרט אלירן אליה וכוכבי הסרט רן דנקר ואדר חדאזי גרש ואת הראיון עימם תוכלו לקרוא בסוף השבוע באתר. "מוטלים בספק" זכה בפרס סרט הביכורים בפסטיבל ירושלים והיה מועמד לתשעה פרסי אופיר. עלילתו המבוססת על סיפור אמיתי עוקבת אחר אסי (רן דנקר), תסריטאי ומשורר, שחייו די תקועים והוא מוצא את עצמו נידון לעבודות שירות כמורה במקלט עם נערים עבריינים. הוא מבין שניצב בפניו אתגר לא פשוט, אבל גם סיכוי לישועה הדדית.



מיד אחריו גם עם 3.9 כוכבים ניצב הסרט הדוקומנטרי "הקיר", שזכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל דוקאביב 2017 ועולה להקרנות מחודשות ברשת "לב". הסרט עוקב אחר אישה המפרקת את נישואיה, נמלטת אל עזרת הנשים בכותל המערבי בירושלים ומתעדת משם במשך שנה את המתרחש בחייה האישיים ואת המתרחש במקום. "הקיר" עוקב אחר תהליך "חורבן הבית" של הבמאית מורן איפרגן דרך מערכות היחסים הטלפוניות שלה עם הנשים החשובות בחייה - אימא שלה, אחותה הגדולה, וחברתה הטובה. בו בזמן הסרט מתעד את המתרחש במקום שהוא הסמל הדתי והלאומי החזק בישראל ומביט בתהליכים הדתיים, הפוליטיים והלאומיים שעוברים על החברה הישראלית.

אחריהם עם 3.8 כוכבים נמצא סרטה הראשון של השחקנית גרטה גרוויג כבמאית "ליידי בירד", שהיה מועמד השבוע בין היתר לפרס הסרט הטוב ביותר, הבימוי והשחקנית הראשית בטקס האוסקר. הדרמה הקומית מספרת את סיפור ההתבגרות של כריסטין מקפירסון (סירשה רונן), נערה ענייה מסקרמנטו שהעניקה לעצמה את השם המיוחד ליידי בירד. היא חולמת ללמוד בקולג' בחוף המזרחי, אך אמה מתנגדת לכך, בשל מצבה הכלכלי הדחוק של המשפחה לאחר פיטורי האב. בעזרת אביה וללא ידיעת אמה, שולחת ליידי בירד בקשות לקולג'ים אלו. היא לא טובה מדי במשהו מיוחד, יש לה אימא לחוצה ומלחיצה ובתוך כל הסבך הזה היא מנסה לגלות אחת ולתמיד מי היא באמת.



במרכז הטבלה השבוע נמצא סרט האנימציה "לאהוב את וינסנט" עם ציון של 3.3 כוכבים. זהו סרט הקולנוע הראשון שמשלב אנימציה מציורי שמן שצוירו ע"י יותר מ- 100 ציירים. יחד הם מספרים את סיפור חייו ומותו המסתורי של הצייר וינסנט ואן גוך, דרך התמונות שצייר ו- 800 המכתבים שכתב. במרכז הסרט עומדת דמותו של ארמנד רולין, בנו של ידידו הטוב של ואן גוך. לאחר שנודע דבר מותו של וינסנט, ארמנד יוצא למסור מכתב אחרון שכתב הצייר לאחיו. במסע זה הוא פוגש את כל האנשים שווינסנט פגש בשנות חייו האחרונות אשר שופכים אור על סיפור חייו המרתק ועוזרים לארמנד לתהות על מותו המסתורי. האם נרצח? ואולי התאבד?



במיקום הנמוך מבין סרטי השבוע ובחלק התחתון של הטבלה עם 2.8 כוכבים נמצא הסרט הישראלי "מות המשוררת". סרטן של דנה גולדברג ואפרת מישורי זכה בפרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל ירושלים לשחקנית סמירה סרייה. הסרט עוקב אחר לני שדה (יבגניה דודינה), אשת אקדמיה תל אביבית, שיוצאת למסע אורבני אפל שנפרש על פני יממה ויסמין נאסר (סרייה), אחות סיעודית מיפו, שעוברת חקירה צולבת שמטלטלת את עולמה. יד המקרה מפגישה בין שתי הנשים לערב אחד וקושרת את גורלותיהן לעד.



לטבלת המבקרים המלאה: לחצו כאן
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט