חדשות קולנוע וסרטים

מלכי הנשף: סרטי נשף הסיום שאנחנו הכי אוהבים

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בסוף השבוע יצא לאקרנים הסרט "מאבדים את זה" בו מתכננים 3 הורים מבצע חשאי למנוע מבנותיהן לאבד את בתוליהן בנשף הסיום. לכבוד צאת הסרט נזכרנו בחמישה סרטים עם נשף סיום בלתי נשכח מ"גריז" הנוסטלגי ועד "קארי" המדמם
10 דברים שאני הכי שונאת אצלך

סרט התבגרות שהוא גם קומדיה רומנטית משנת 1999, אשר מבוסס על המחזה "אילוף הסוררת" של שייקספיר. מי שגונבים את ההצגה בסרט, שהוא על פניו עוד סרט נעורים טיפוסי אבל מצליח להביא עלילה מרעננת ודמויות בעלות עומק, הם הכוכבים שלו- ג'וליה סטיילס והית' לדג'ר ז"ל, שהפכו בן רגע משחקנים אנונימיים לכוכבי קולנוע.

העלילה מספרת על קמרון (ג'וזף גורדון לויט), תלמיד חדש אשר מתאהב בביאנקה ורוצה להזמין אותה לנשף הסיום, אך נתקל בקושי כאשר אביה מתנה את יציאתה לנשף בתנאי שיימצא דייט גם לאחותה המרדנית קייט. הוא רוקח מזימה יחד עם ג'ואי (תלמיד נוסף אשר מאוהב בביאנקה) ויחד הם משחדים את פטריק להזמין את קייט לדייט. לאחר כמה ניסיונות כושלים, אשר כוללים בין השאר את סצנת הסרנדה הבלתי נשכחת, היא מתרצה. העלילה מסתבכת כשהשניים מתאהבים. כאשר ביאנקה מחליטה לעזוב את ג'ואי לטובת קמרון הוא נוקם בה בכך שהוא מספר לקייט על המזימה.

הכול מתפוצץ בסצנת נשף הסיום ומביא לסצנה טעונה במיוחד בה קייט נפרדת מפטריק, מה שגורם לה מאוחר יותר להתעמת עם אהבתה אליו בשיר שהיא כותבת ומחליטה להקריא בפני כל הכיתה "פטריק - 10 דברים שאני הכי שונאת אצלך", ומביא בסופו של דבר לפיוס ביניהם. הסרט זכה להצלחה מסחרית, היה לסרט קאלט, מה שהוביל 10 שנים מאוחר יותר לסדרת טלוויזיה שזכתה להצלחה יחסית אבל ירדה מהמסך לאחר שתי עונות בלבד.



גריז

מי לא מכיר את הסרט המוזיקלי ברוח שנות ה-50 משנת 1978 המבוסס על מחזמר מצליח שנוצר 5 שנים לפני. אוליביה ניוטון ג'ון מגלמת את סנדי התלמידה הלא פופולרית שמתאהבת בדני זוקו (ג'ון טרבולטה באחד מתפקידיו הזכורים ביותר) שובר הלבבות הכריזמטי. העלילה נפתחת בשיר "Sumer Nights" אשר מספר על רומן קצר שהתרחש בין דני וסנדי בקיץ שלפני תחילת שנת הלימודים ומסופר משתי זוויות שונות: הצד של דני שמתרברב על כיבושיו והצד של סנדי המאוהבת. לאחר מכן, סנדי שתכניותיה לחזור לאוסטרליה משתנות מתחילה ללמוד באותו התיכון בו דני לומד והשניים נפגשים.

עיקר העלילה מתרכזת בסיפור אהבתם הבלתי אפשרית כמיטב המסורת ההוליוודית, שהרי הם אינם יכולים לממש את אהבתם עקב כך ששניהם מגיעים ממעמד חברתי שונה בתיכון. מה שמביא בסופו של דבר את סנדי התמימה לעבור מהפך של 180 מעלות כאשר היא נלקחת תחת חסותן של קבוצת בנות המכונות "הנערות בוורוד" שמקנות לה מראה אופנתי יותר.

זה סיפור אהבה מלא תהפוכות שמביא בסופו של דבר לסצנת נשף הסיום בה דני שמבין כי עליו לשנות את אופי התנהגותו ההפכפך על מנת לזכות שוב בלבה של סנדי. הוא מחליט להתלבש בבגדי ספורטאי כדי להרשים אותה בזמן שהיא מגיעה לנשף במראה מפתה וחושפת בפני הקהל המופתע את המהפך האופנתי שעברה. מה שהופך את הסרט הזה לבלתי נשכח הוא האווירה של שנות ה-50, התלבושות, התסרוקות והפסקול הכיפי שהביא להיטים רבים.

כמה טוב להיות פרח קיר

אז נכון זה לא סרט נעורים טיפוסי אבל הוא הביא למסך הקולנוע סצנה מעניינת במיוחד של נשף הסיום. העלילה מבוססת על רומן מכתבים מאת הסופר האמריקאי- סטיבן צ'בוסקי, שגם ביים וכתב את הסרט המספר על חוויותיו האישיות בגיל ההתבגרות. הסרט הופק ב-2012 אך הסיפור מתרחש בתחילת שנות ה-90 כאשר צ'ארלי (לוגאן לרמן), נער מופנם אשר חולם להיות סופר וסובל מדיכאון קליני מילדותו, משוחרר ממוסד לבריאות הנפש ומנסה להסתגל לחייו החדשים בתיכון. צ'ארלי שמתקשה למצוא חברים מתיידד עם המורה שלו לספרות (פול ראד) ומאוחר יותר מכיר במהלך משחק פוטבול את סם (אמה ווטסון בתפקיד מקסים) ואחיה החורג פטריק (עזרא מילר), הוא משתף אותה בחוויותיו הקשות מהמוסד והיא מצרפת אותו לחבורתם.

השניים הופכים לחברים קרובים וצ'ארלי מתאהב בסם, אך כאשר הוא מבין שיש לה בן זוג אחר הוא נאלץ לוותר עליה ומתחיל לצאת עם מישהי אחרת. באחת המסיבות בהן הוא פוגש בסם הוא מחליט להוכיח לה את אהבתו אליה, מה שגורם להרחקתו מהקבוצה שמביאה אותו לשקוע בדיכאון, עד שבסופו של דבר לאחר תהפוכות והרבה משברים היא מגלה על טיבו האמיתי של בן זוגה הבוגדני ובוחרת בצ'ארלי. אחד מהרגעים המרגשים בסרט מתרחש בסצנת נשף הסיום על רקע השיר "Come On Eileen" בזמן שצ'ארלי המבויש מתקרב בצעדים איטיים אל עבר סם ופטריק הרוקדים במרכז הרחבה והליכתו משתלבת באופן מדויק עם הקצב המתגבר של השיר עד שהשלושה רוקדים ריקוד סוער ביחד.

זה סרט מיוחד שעוסק בגיל ההתבגרות באופן מעמיק ודן בנושאים של מיניות, הפרעות נפשיות, פילוסופיה ואהבה. מה שמוסיף לאווירה המהורהרת הוא הפסקול הרגיש שמורכב משיריהם של דיוויד בואי, הסמית'ס ושירים נבחרים מהסרט "מופע הקולנוע של רוקי" אותו הגיבור מעריץ. הסרט זכה בפרס ה"אינדיפנדנט ספיריט" בקטגוריית סרט הביכורים הטוב ביותר והיה מועמד לפרס "גילדת הכותבים של אמריקה" על התסריט הטוב ביותר.



קארי

שלא תטעו, אנו מדברים על הגרסה המקורית והקלאסית של סרט האימה משנת 1976 ולא על הרימייק הדלוח שנעשה לו לפני חמש שנים. בזמנו היה זה העיבוד הראשון לספריו של סטיבן קינג לקולנוע ועד היום הוא נותר אחד המוצלחים שבהם בשורה אחת לצד יצירות נוספות של הסופר שעובדו לקולנוע כ"הניצוץ", "גרין מייל", "אני והחבר'ה" ו"חומות של תקווה". הסרט שהופק בתקציב זעיר של 1.8 מיליון דולר הכניס 33.8 מיליון בקופות ואף זכה להערכת המבקרים והפך עם השנים לסרט קאלט ומהסרטים הפופולריים ביותר לצפייה בליל כל הקדושים.
העלילה עוקבת אחר קארי, נערה מופנמת ללא חברים, שסובלת מהתעללות גם מצד אמה הדתייה וגם מצד חבריה לתיכון. בשל אורח החיים הדתי שכופה עליה אמה, קארי חושבת שהמחזור שלה אותו היא מקבלת במקלחות המשותפות מעיד על גסיסתה. כשהבנות האחרות מבחינות בפחד שלה הן לועגות לה ואמה אף נועלת אותה ארון ומכריחה אותה להתפלל בטענה כי הדם הוא עונש על חטאיה.

במהלך הסרט אנו מגלים כי לקארי יש יכולות טלקניזיס (הזזת דברים בכוח המחשבה). לאחר שהיא מסכימה ללכת לנשף הסיום, כריס, תלמידה שהתעללה בה והושעתה מהנשף, מחבלת בבחירות למלכת הנשף כך שקארי נבחרת ואז כשהיא עולה על הבמה מאושרת לראשונה בחייה, מושכת כריס בחבל וקארי מתמלאת בדם חזירים שנשפך עליה מול כל תלמידי התיכון.

אז משתלטים כוחות הטלקניזיס על קארי שהופכת את הנשף למסויט ביותר שנראה אי פעם על מסכי הקולנוע. היא מפילה קורות בכוח המחשבה, גורמת לשריפה באולם והולכת מהנשף כשהיא משאירה את בני התיכון להישרף למוות בפנים. לאחר מכן היא חוזרת הביתה לזרועות אמה שבטוחה שהשטן השתלט על בתה ודוקרת אותה ולבסוף קארי ממוטטת את ביתם על שניהם. "קארי" מסמל את כל הכוחות האפלים שנמצאים בבית הספר התיכון ביחסי הכוחות בין התלמידים וכך סצנת הנשף הפופולרית בסרטי תיכון הופכת למרחץ דמים אחד גדול.



ילדות רעות

"ילדות רעות" הפך אף הוא לסרט קאלט שמדמה את התיכון לג'ונגל של ממש, אולם הפעם הנימה היא צינית אך פחות אפלה מזו של "קארי". הסרט אשר נכתב על ידי הקומיקאית טינה פיי מלווה את קיידי (לינדזי לוהן בתפקיד השיא שלה) נערה בת 16 שחזרה ממסע בן 12 שנים עם הוריה באפריקה ומגיעה לראשונה לתיכון. היא מצטרפת לחבורת בנות שמסבירה לה את חוקי המקום ואותה מנהיגה התלמידה היפה והמרושעת בתיכון רג'ינה (רייצ'ל מקאדמס בתפקיד הפריצה שלה).

כשרג'ינה גונבת לקיידי את החברה שלה, קיידי מחליטה להישאר בחבורה כאילו דבר לא קרה אך לנקום ברג'ינה ולערער את מעמדה. בפיתולי עלילה נוספים היא הופכת למרושעת כמעט כמו חברתה, אולם בסוף הסרט מבינה כי ירידה על אחרים בשל מראם החיצוני, השפלות ונקמה הן לא הדרך הנכונה. וכך אנו מגיעים בסוף לסצנת הנשף המסורתית בה קיידי נבחרת למלכה ונושאת נאום שהפך למצוטט לפיו כל בנות השכבה יפות בדרכן ולבסוף בצעד סימבולי היא ושברת את הכתר ומחלקת אותו בין כולן. את חוקי הג'ונגל אומר לנו הסרט ניתן לשנות ואנו לא חייבים להתנהג כמו חיות, אבל השינוי הזה תלוי ביכולת שלנו לקבל את האחר ולא לשפוט אותו.

תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט