חדשות קולנוע וסרטים

חמישה כוכבים: הסרטים האהובים על איילת זורר ויעל יקל

מדור חמישה * כוכבים
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
המדור מארח השבוע את כוכבת הקולנוע איילת זורר ("מלאכים ושדים", "האסונות של נינה") ואת השחקנית והזמרת יעל יקל ("השכונה", "Toy" ביידיש) שבוחרות את חמשת הסרטים האהובים עליהן
הבחירות של איילת זורר

שלושת הצבעים: כחול - "אהבתי את הצילום, המוסיקה והופעתה החד פעמית של ז'ולייט בינוש".

על הסרט: ג'ולי (ז'ולייט בינוש), אישה שאיבדה את בעלה המלחין המפורסם ואת בתה בתאונת דרכים, מנסה להתנתק רגשית מן המציאות ולחיות בבידוד. הסרט הראשון בטרילוגיית 'שלושת הצבעים' של הבמאי הפולני קשישטוף קישלובסקי. זוכה פרס אריה הזהב בפסטיבל הסרטים של ונציה.



בלייד ראנר - בעולם עתידני, הבלש כריס (האריסון פורד) נקרא "הבלייד ראנר". תפקידו הוא להשמיד אנדרואידים מתקדמים שהתמרדו בבני האדם. בעקבות הצלחת הסרט, סרט המשך "בלייד ראנר 2049" יצא לאקרנים ב-2017.



פורסט גאמפ - "אני אוהבת את טום הנקס, ואהבתי את העיבוד הקולנועי המיוחד לסיפור על בן אדם שאף אחד לא ציפה שיהפוך לגיבור. מסר נפלא בעיניי- כל אחד יכול להפוך גיבור אם ליבו צח".

על הסרט: חייו של פורסט גאמפ (טום הנקס), בחור בעל מנת משכל נמוכה ופגישתו עם אהובת חייו ג'ייני. הסרט מתעד את פגישותיו המקריות של פורסט עם אנשים חשובים מההיסטוריה האמריקאית ואת השפעתו על אירועים חשובים ביותר באמריקה מ-1950 עד 1970. זוכה שישה פרסי אוסקר, ביניהם לסרט הטוב ביותר.



מונטי פייתון והגביע הקדוש - "סרט גאוני".

על הסרט: סרט הקאלט של חבורת ההומור הבריטית האלמותית. בסרט הנונסנס המלך ארתור יוצא למסע עם אבירי השולחן העגול במטרה למצוא את הגביע הקדוש. בדרכם הם עוברים שלל הרפתקאות. הסרט מומן בעיקר מתרומות מעריצים, ונחשב לאחד מסרטי הקומדיה הטובים בכל הזמנים.

הסרט החמישי האהוב על איילת נותר בגדר תעלומה.

הבחירות של יעל יקל

קומדיה אלוהית - "קצת פילוסופיה, קצת מיינד-פאק - כל מה שאני צריכה כדי להכריח את כל מי שנקלע אליי לסלון לשבת ולראות איתי את זה שוב ושוב. מסוג הסרטים שנראה לי שמי שהגה את הרעיון הבסיסי וסיפר עליו לחברים, אמרו לו: 'אחי, לא יעבוד' ואז זה קורה, וזה מהמם! בקיצור, כמה חכם, ככה אלגנטי".

על הסרט: אלוהים גר בבריסל ומתנהג לא יפה לאשתו ולבתו בת העשר. יום אחד נמאס לילדה והיא מחליטה לנקום. היא פורצת למחשב שלו ושולחת לכל אדם בעולם הודעת טקסט עם התאריך בו ימות. הבלגן חוגג. מועמד לפרס גלובוס הזהב לסרט הזר הטוב ביותר.



שומרי הגלקסיה - "אני סאקרית של סרטי אקשן, תנו לי קרבות, פיצוצים ומרדפים ואני מבסוטה. כאן פיצחו משהו בכך שגם עשו צחוק מהז'אנר וגם נתנו לך מנה גדושה ממנו. מבחינת הומור יש בו הכול: מודעות עצמית, דמויות מובחנות, פאנצ'ים מדויקים, והוא לא מפסיק להפתיע. עוד בקטע נדיר – סרט ההמשך לא אכזב".

על הסרט: ההרפתקן פיטר קוויל (כריס פראט) הופך למטרה של צייד ראשים אכזרי אחרי שגנב אבן מסתורית שהייתה שייכת לרונאן, נבל המאיים על היקום כולו. כדי להתחמק מרונאן העקשן, קוויל נאלץ לכרות ברית עם רביעייה של יצורים, ביניהם: רוקט שהוא רקון בעל אקדח וגרוט, יצור דמוי עץ. כשקוויל מגלה את כוחה האמיתי של האבן, גורל הגלקסיה נותר בידיו ובידי החבורה. היה מועמד לפרס אוסקר על האפקטים הטובים ביותר.



בירדמן - "סרט על תיאטרון, שנעשה כאילו בשוט אחד. רעיון מופלא להעביר באמצעותו את החיות וה'סיכון' בז'אנר. צילום מדהים, משחק מעורר השתאות וגם כתוב מעולה כהצצה לחיי השחקן: הסיזיפיות, האגו, העליות והמורדות. אפילו מתובל במעט אקשן בסוף".

על הסרט: שחקן עבר (מייקל קיטון) שזכה לתהילה בזכות גילום דמות של גיבור על, מנסה לזכות מחדש בתהילה באמצעות מחזה שהוא מביים ומככב בו בברודווי. זוכה ארבעה פרסי אוסקר, ביניהם לסרט הטוב ביותר.

הקול בראש - "אמנות טובה בעיני, היא כזו שמשאירה אותך לתהות. אז את הולכת עם חברה לסרט ילדים, בתקווה לצאת עם מינימום פופקורן בשיער, ושעתיים אח"כ אתן יושבות בשקט עם עיניים אדומות וטונה של מחשבות על הילדות שלכן, עצמכן, המניעים הפסיכולוגים והבחירות שלכן בחיים. איזה כיף שעושים היום אנימציות מהממות גם לגדולים".

על הסרט: העלילה מתרחשת בתוך ראשה של נערה צעירה, ריילי, המובלת על ידי חמשת רגשותיה: שמחה , פחד, כעס, גועל ועצב. לרגשותיה יש מפקדה בראשה שבעזרתה הם שולטים בריילי ומדריכים אותה. בין הרגשות פורץ ריב, והם מנסים להישאר יחד על מנת להוביל את ריילי בדרך הטובה ביותר. מבוסס על סיפור ילדותו של הבמאי (פיט דוקטר, "מפלצות בע"מ") וכמו כן על התבגרות בתו. זוכה פרס אוסקר לסרט המונפש הטוב ביותר ופרס גלובוס הזהב לסרט האנימציה הטוב ביותר.



גריז - " זה אחלה סרט. חוץ מזה אין מצב שאצלח את המדור הזה בלי סרט מוזיקלי אחד לפחות. בתור מי ששייכת לדור בו ספריית הווידאו הביתית הושתתה על מה שהצלחת להקליט מהטלוויזיה – זו הייתה אחת ההצלחות הגדולות של אחיותיי ושלי. יחד עם 'קלולס', '10 דברים שאני הכי שונאת אצלך', 'בתולות הים' ו'צלילי המוסיקה' - ראינו את הקלטת הזאת עד שנשחקה לחלוטין, לילה-לילה, חופשים גדולים שלמים. אפשר להגיד שדני זוקו היה הקראש הראשון שלי, וכל מה שרציתי בחיים באותה תקופה היו טייץ, מעיל עור ותלתלים. מילה ליעלי הקטנה: סחתיין שהתארגנת על הטייץ!".

על הסרט: חברויות, רומנים והרפתקאות של קבוצת תלמידי תיכון בשנות החמישים. סטודנטית בשם סנדי (אוליביה ניוטון-ג'ון) ובחור בשם דני (ג'ון טרבולטה) מנהלים רומן-קיץ, אבל מה יקרה כשייפגשו שוב?.

נמרוד שובל - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט