חדשות קולנוע וסרטים

חמישה, כוכבים: הסרטים האהובים על טל מוסרי וקובי מחט

מדור חמישה * כוכבים
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
המדור מארח השבוע שני כוכבי ילדים ענקיים: השחקן והמנחה טל מוסרי ("גאליס", "שכונה") והשחקן, מנחה ובמאי קובי מחט ("ג'סטה", "גויאבות") שבוחרים את חמשת הסרטים האהובים עליהם
הבחירות של קובי מחט

תעלת בלאומילך - "אפרים קישון הוא אחד האנשים והבמאים הכי מצחיקים שנוצרו. דרך הגחכה הוא מראה את כל מה שחולה בפוליטיקה ובבירוקרטיה. יכולות הפקה מדהימות בהן רחובות תל אביב הופכים לוונציה".

על הסרט: בלאומילך (בומבה צור) נמלט מבית משוגעים ומתחיל לקדוח בתל אביב. שוטר (שבסרטים הבאים של קישון יהפוך לדמות השוטר אזולאי) עוזר לו להשליט סדר, שמאפשר לו להמשיך לחפור, מבלי לשאול שאלות. אף אחד בעירייה לא יודע להסביר מדוע חופרים תעלה במורד אלנבי לכיוון הים והם מעדיפים להעמיד פנים כאילו מדובר בפרויקט מתוכנן. ואז אדם אחד מגלה את האמת. זוכה פרס הסרט הזר בפסטיבל הסרטים של ברצלונה ובפרס חבר השופטים בפסטיבל הסרטים של מונטה קרלו.



עיניים גדולות - "קל לטעות ולחשוב שסרטו המצחיק והקומי של אורי זוהר הוא משהו קליל, אבל מדובר בסרט חכם המדבר על מערכות יחסים".

על הסרט: בני, מאמן כדורסל נשוי ורודף שמלות, מסתבך עד מעל הראש עם בגידותיו והתפרפרויותיו. אחד הסרטים האחרונים של אורי זוהר לפני חזרתו בתשובה. ניתן לחוש את מיאוסו מהחיים החילוניים שראה כריקניים.



סינמה פרדיסו - "מסמל את כל הסיבות שגורמות לאנשים לאהוב קולנוע. קולנוע האסקפיזם הזה יותר מדבר לדור שלי, שלא גדל עם מסכים ביד. הוקסמתי מהחוויה של המזגן באולם והתמונות שרצות ולכן הסרט הזה מסמל את אהבתי לקולנוע".

על הסרט: הבמאי האיטלקי ג'וזפה טורנאטורה מספר לנו על סלווטורה, שמגלה את הבריחה המושלמת מהחיים בכפר הסיציליאני - בית הקולנוע "פרדיסו". בהמשך הוא גדל, מתאהב בנערה ונעשה במאי סרטים מוערך. זוכה פרס אוסקר לסרט הזר הטוב ביותר. סרט העוסק באהבת הקולנוע.



מלון גרנד בודפשט - "אני אוהב את הסרטים של ווס אנדרסון. צילום, עריכה, בימוי, ארט ובעיקר אסתטיקה יפה מאוד".

על הסרט: מגולל את הרפתקאות גוסטב (רייף פיינס), שוער אגדי של בית מלון אירופאי מפורסם בין שתי מלחמות העולם, ושל מוסטפה (טוני רוולורי), נער המעלית ההופך לידידו הקרוב ביותר. הסיפור נע סביב הגניבה וחשיפת הפושעים ששדדו יצירת אמנות מתקופת הרנסנס והמאבק על ירושת ענק של משפחה עשירה - וכל זה קורה על רקע השינוי הדרמטי ברחבי היבשת האירופאית. זוכה פרס גלובוס הזהב לסרט הקומי/מוזיקלי הטוב ביותר ובארבעה פרסי אוסקר, ביניהם לתפאורה ולפסקול הטובים ביותר.

פיגומים - "מערב בין שחקנים לנון-אקטורס. מביא משהו מאוד אותנטי למסך, כי הילד נראה פרוע ובאמת עובד בפיגומים ומי שכתב וביים את הסרט, מתן יאיר, באמת מלמד היסטוריה וספרות ומסייע לבני נוער לעבור את בחינות הבגרות".

על הסרט: אשר (אשר לקס), בן 17, תמיד היה הנער המופרע ביסודי, בחטיבה ובתיכון. הוא לומד בשנה האחרונה בתיכון, בכיתה של תלמידים שלא הסתדרו באף מסגרת אחרת. הוא גר עם אביו (יעקב כהן), בעל עסק לפיגומים, לו הוא עוזר בעבודות בניין. כשמורה חדש לספרות בשם רמי (עמי סמולרצ'יק) נכנס לכיתה של אשר, הוא נחשף דרכו לעולמות חדשים, ונותן ביטוי לרגשות ולצדדים אחרים בו. רמי מעודד אותו לסיים את הלימודים ונותן לו פתח להשתנות. זוכה בפרס הסרט הטוב ביותר ובפרס השחקן הטוב ביותר (אשר לקס) בפסטיבל הקולנוע בירושלים. הסרט הישראלי השני הנצפה ביותר בשנת 2017.

ב-12.07 ייצא לאקרנים סרט חדש בבימויו של מחט – "עד הקצה - ג'סטה 2".

הבחירות של טל מוסרי

מולאן רוז׳ - "הסרט המוסיקלי האהוב עליי ביותר. מלא בביצועים חזקים, בימוי מופלא וניקול קידמן ויואן מקגרגור הנאהבים והאהובים".

על הסרט: חגיגה קולנועית-תיאטרלית המתרחשת במועדון הלילה הפריסאי המיתולוגי, הראוותני והנוצץ, בסוף המאה ה- 19. זוכה בין היתר בפרס אוסקר לעיצוב התפאורה ובפרסי גלובוס הזהב לקומדיה או מוזיקלי ולשחקנית ניקול קידמן.



טריינספוטינג - "דני בויל הוא הבמאי האהוב עליי ביותר בעולם ויואן מקגרגור הוא השחקן שאני הכי מעריץ. סרט שהוא פסקול של תקופה".

על הסרט: מבוסס על ספר בעל אותו שם ומגולל את סיפורם של קבוצת חברים המכורים לסם ההרואין בעיר אדינבורו שבסקוטלנד. מכון הסרטים הבריטי דירג סרט זה במקום העשירי ברשימת 100 הסרטים הבריטים הטובים בכל הזמנים. לפני יציאת הסרט בארה"ב, נערכו הדיאלוגים בדקות הראשונות מחשש שהצופים יתקשו להבין את המבטאים הסקוטים. סרט ההמשך יצא בשנת 2017.

ואלס עם באשיר - "אני הכי אוהב סרטים מכאן. משלנו. הסרט הזה טלטל אותי, ריגש אותי והדהים אותי. מגיע לו אוסקר".

על הסרט: הנפשה דוקו-דרמטית מלחמתית, בבימויו של ארי פולמן. המאייר דוד פולונסקי ובמאי האנימציה יוני גודמן שיתפו פעולה ליצירת האנימציה בסרט. מתאר מסע בנבכי התודעה של הבמאי. באמצעות שיחות עם אנשים שונים, הוא מנסה להתחקות אחר שלושה ימים במלחמת לבנון הראשונה, שנמחקו מזיכרונו מבלי להשאיר עקבות. זוכה בין היתר בשישה פרסי אופיר, בפרס גלובוס הזהב לסרט הזר, בפרס סזאר לסרט הזר הטוב ביותר, והיה מועמד לפרס אוסקר לסרט הזר הטוב ביותר. ברובם של הפרסים, מדובר היה בזכייה או במועמדות הראשונה בהיסטוריה של סרט ישראלי, של סרט מונפש ו/או סרט תיעודי.



רוקדת בחשיכה - "יצירת מופת של הבמאי הדני לארס פון טרייר, בכיכובה של ביורק הכל כך מיוחדת. סרט שהוא יצירת אמנות".

על הסרט: סלמה היא אם חד הורית, אשר מהגרת מצ'כיה בשנות השישים לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. היא ובנה סובלים ממחלת עיניים תורשתית, וסלמה הולכת ומאבדת את ראייתה. על אף מצבה, היא עובדת ללא הפסקה, במטרה לממן ניתוח שימנע מבנה עיוורון. זוכה בין היתר בפרס לשחקנית הטובה ביותר (ביורק) בפסטיבל קאן ובפרס האקדמיה האירופית לקולנוע לסרט הטוב ביותר.



הכל אודות אמא - "אני אוהב את כל סרטי אלמודובר. הוא תמיד מפתיע חזק ומצמרר. מחכה כבר לסרט הבא שלו".

על הסרט: מלודרמה של הבמאי הספרדי הנודע פדרו אלמודובר המספרת את סיפורה של מנואלה (ססיליה רות), שבעקבות מותו של בנה בן ה-17 חוזרת לברצלונה בחיפוש אחר אביו, שהפך לאישה טרנסקסואלית לאחר שמנואלה הרתה, ולא ידע על הולדת בנו ועל חייו. זוכה בין היתר בפרס אוסקר לסרט הזר הטוב ביותר ובפרס גלובוס הזהב לסרט הזר הטוב ביותר.

נמרוד שובל - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט